اجاره دستگاه VAR توسط فوتبال کشورمان برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا باعث شد، برخی تصور کنند که دربی پایتخت هم ممکن است با استفاده از کمک داور ویدئویی قضاوت شود.

مسؤولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌اند که به احتمال فراوان دیدار تیم‌های باشگاهی کشورمان و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث برگزار نمی‌شود و تیم‌های پرستاره عربستان به ایران سفر خواهند کرد و مشکل نداشتن کمک داور ویدئویی هم با VAR اجاره‌ای حل خواهد شد. همین مساله باعث شد برخی تصور کنند که امکان قضاوت دیدار ۲ تیم پرسپولیس و استقلال در هفته پنجم لیگ برتر با استفاده از کمک داور ویدئویی امکان‌پذیر شود زیرا تا آن زمان ممکن است تجهیزات VAR اجاره ای در ورزشگاه آزادی نصب شده باشد.

با این حال داود رفعتی رئیس اسبق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در این خصوص به فارس گفت: امکان قضاوت تک دیدار با VAR در لیگ یک کشور وجود ندارد زیرا برای استفاده از کمک داور ویدئویی مسابقات لیگ کشورمان باید مجوز رسمی از فیفا دریافت کرده باشد و اینگونه نیست که چون VAR اجاره ای در ورزشگاه آزادی نصب شده بتوانیم از آن تجهیزات برای یک دیدار در لیگ برتر کشورمان استفاده کنیم. در مسابقات لیگ قهرمانان اسیا مجوز VAR از سوی فیفا صادر شده است و به همین دلیل می توان با استفاده از تجهیزات اجاره ای داوری مسابقه با VAR انجام شود ولی در مسابقه استقلال و پرسپولیس چنین امکان و مجوزی وجود ندارد.