تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 7:20
کد خبر : 144320

حذف پرسپولیس در تنور داغ آزادی

حذف پرسپولیس در تنور داغ آزادی

آرمان شرق-گروه ورزش: روز گذشته آخرین بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد که در یکی از حساس‌ترین‌ جدال‌ها، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف الدحیل قطر رفت و در عین ناباوری با قبول شکست مقابل حریف، فرصت صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد.

حذف پرسپولیس در تنور داغ آزادی

حذف پرسپولیس در تنور داغ آزادی

شرق: روز گذشته آخرین بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد که در یکی از حساس‌ترین‌ جدال‌ها، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف الدحیل قطر رفت و در عین ناباوری با قبول شکست مقابل حریف، فرصت صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد. پرسپولیسی‌ها که در این بازی فقط به یک برد با حداقل گل نیاز داشتند استارت خوبی زدند و سریع با ضربه سر شهاب زاهدی به گل رسیدند، ولی دو دقیقه بعد بازی مساوی شد تا استرس به ساق پای بازیکنان سرخ‌پوش تهرانی تزریق شود. در نیمه دوم شرایط عجیب‌تر هم شد؛ پرسپولیس ضربه پنالتی‌اش را هدر داد و درست چند دقیقه بعد گل دوم را هم دریافت کرد تا دیگر کمترین شانسی برای صعود نداشته باشد. پرسپولیس نهایتا در این گروه که با صدرنشینی النصر همراه شد، با ۸ امتیاز به کارش پایان داد و در رده دوم قرار گرفت ولی از آنجا که این تعداد امتیازات بین تیم‌های دوم سایر گروه‌ها عدد چشمگیری نبود، تیم یحیی وداع تلخی با آسیا داشت. این حذف در حالی رقم خورد که ورزشگاه آزادی یکی از روزهای زیبا و بی‌نظیرش را تجربه می‌کرد. تماشاگران زیادی از این بازی استقبال کردند ولی حمایت آنها هم کارگر نشد. این اولین‌بار بود که پرسپولیس در آخرین بازی مرحله گروهی‌اش مقابل قطری‌ها در آسیا شکست می‌خورد. پیش از این پرسپولیس سه بار با تیم‌های قطری در هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان بازی داشت که در هر سه مرتبه به پیروزی رسیده بود. اتفاق تلخ‌تر اما ثبت اولین برد تاریخ الدحیل در تهران مقابل پرسپولیس بود. الدحیل پیش از این دو بار باخته بود و یک بار هم در تهران مساوی کرده بود.

عجب صعودی داشت سپاهان

با کنار رفتن تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس، سپاهان تنها تیم ایرانی است که به مرحله بعدی لیگ قهرمانان صعود می‌کند. شاگردان ژوزه مورایس با ۱۰ امتیاز یکی از تیم‌های برتر دوم گروه‌های مختلف شدند و بار سفر به مرحله حذفی را بستند. سپاهان البته با این صعود، هرچند با شکست در آخرین دیدار برابر الاتحاد همراه بود، رکورد جذابی هم به جا گذاشت. سپاهان در آخرین دیدار آسیایی‌اش برای اینکه صعودش به مرحله حذفی صد درصد شود احتیاج به یک امتیاز بازی با الاتحاد داشت. این تیم موفق شد با شلیک رامین رضاییان آماده، مسابقه را به تساوی بکشاند ولی نتوانست گل خود را حفظ کند و سرانجام بازی را واگذار کرد؛ اما این گل باعث رکوردشکنی سپاهان شد. طلایی‌پوشان که در این فصل با پیروزی ۹ بر صفر مقابل آلمالیق رکورد قاطع‌ترین پیروزی یک تیم ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را به نام خود کردند، مجموع گل‌های زده‌شان به ۱۶ رسید که این بیشترین تعداد گلی است که یک تیم ایرانی در یک فصل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به‌ثمر رسانده است. سپاهان با ۱۴۳ گل زده بهترین خط حمله را بین تیم‌های ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا دارد. رکورد بیشترین گل زده در یک فصل از مرحله گروهی تا پیش از این به سپاهان تعلق داشت که در لیگ قهرمان آسیا در سال ۲۰۰۴ توانست ۱۵ بار دروازه حریفان را باز کند. این تیم که در آن دوره برای اولین‌بار در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کرد، با وجود نمایش خوب در خط حمله موفق به صعود از مرحله گروهی نشد. دیگر نمایش درخشان خط حمله به پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ برمی‌گردد. این تیم به مدد هم‌گروهی با گوای هند ۱۴ گل زد که سومین خط حمله برتر نمایندگان ایران در مرحله گروهی به شمار می‌آید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.