تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 - 23:05
کد خبر : 144072

جزئیات پیام‌های آمریکا به ایران

جزئیات پیام‌های آمریکا به ایران

آرمان شرق-گروه بین الملل:ما مسأله پوشیده‌ای نداریم. آمریکا از روز‌های اول هجوم رژیم صهیونیستی به غزه چندین پیام فرستاد. یکی از موضوعات مورد اهتمام آمریکا، توصیه ایران به خویشتنداری بود. این درخواست اول آمریکا از ایران بود. موضوع دوم این است که آمریکا در پیام هایش تأکید می‌کند که ایالات متحده به دنبال توسعه دامنه جنگ نیست. تقریبا در همه این پیام‌ها آمریکا از ایران می‌خواهد که به گروه‌های موجود در عراق، سوریه، یمن و منطقه توصیه کند که دست به اقدامی علیه اسرائیل و پایگاه‌ های آمریکایی نزنند.

جزئیات پیام‌های آمریکا به ایران

آرمان امروز-سرویس دیپلماسی: حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه جمهوری اسلامی در مصاحبه ای در رابطه با پیام های آمریکا و علت ارسال آن ها گفت: ما در روز‌ها و هفته‌های آغازین جنایات جنگی و نسل کشی اسرائیل علیه غزه، هشدار دادیم که در صورت ادامه جنگ، گشایش جبهه‌های جدید و گسترش دامنه جنگ اجتناب ناپذیر است.

ملت‌های عرب مسلمان عراق، یمن و سوریه نشان دادند نمی‌توانند تنها شاهد کشتار غیرنظامیان در غزه باشند و نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند؛ بنابراین ما معتقدیم آن چه که امروز به عنوان آتش بس بشردوستانه از آن یاد می‌شود، به این سبب است که طرف آمریکایی و اسرائیلی از طریق جنگ قادر به نابودی حماس نیست. در طول ۴۷ روز گذشته بخشی از منازل و مدارس و بیمارستان‌ها را نابود کردند.

این امر باعث گسترش دامنه جنگ شد؛ لذا آتش بسی که منجر به توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی شود، مانع گسترش دامنه جنگ هم خواهد شد. اما من معتقدم آتش بس موقت، اگر ادامه نیابد، ادامه جنگ و تجاوز‌ها علیه غیرنظامیان در غزه شرایط جدیدی را ایجاد خواهد کرد. شرایط منطقه مانند شرایط قبل از آتش‌بس بشردوستانه باقی نخواهد ماند و دامنه جنگ بیش از گذشته گسترش خواهد یافت؛ لذا ما به صراحت به همه بازیگران و آمریکا گفتیم که شما از ایران و حزب الله و سایر طرف‌ها می‌خواهید که خویشتنداری کنند و پیام‌هایی را ارسال می‌کنید مبنی بر این که آمریکا خواستار گسترش جنگ نیست، اگر این را می‌خواهید باید عملا به دنبال توقف جنگ باشید نه این که به طور کامل و همه جانبه از رژیم اشغالگر صهیونیستی جانبداری و در این جنایات مشارکت کنید. ما در ایران به دنبال گسترش دامنه جنگ نیستیم اما در صورت تداوم و تشدید جنگ علیه غزه و فلسطین، هر احتمالی برای گسترش بیشتر دامنه جنگ متصور هست.

اما در صورت استمرار آتش بس و طرح ابتکارات سیاسی که تضمین کننده حقوق مردم فلسطین باشد، می‌توان از گسترش جنگ جلوگیری کرد و در نهایت هم تصمیم گیرنده اصلی مردم فلسطین و غزه هستند.

ما مسأله پوشیده‌ای نداریم. آمریکا از روز‌های اول هجوم رژیم صهیونیستی به غزه چندین پیام فرستاد. یکی از موضوعات مورد اهتمام آمریکا، توصیه ایران به خویشتنداری بود. این درخواست اول آمریکا از ایران بود. موضوع دوم این است که آمریکا در پیام هایش تأکید می‌کند که ایالات متحده به دنبال توسعه دامنه جنگ نیست. تقریبا در همه این پیام‌ها آمریکا از ایران می‌خواهد که به گروه‌های موجود در عراق، سوریه، یمن و منطقه توصیه کند که دست به اقدامی علیه اسرائیل و پایگاه‌ های آمریکایی نزنند.

اگر امروز در عراق و سوریه گروه‌ هایی هستند که طبق تشخیص و تصمیم خود علیه آمریکا عمل می‌کنند، آن‌ها برای این کار از ما کسب اجازه نمی‌کنند. آنان تحت فرماندهی ایران نیستند. ما به صراحت گفتیم که ایران هیچ گروه یا مجموعه نیابتی در منطقه ندارد. جوانان عراقی که طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ با داعش و اشغالگری آمریکا مبارزه می‌کردند و شاهد این بودند که بیش از یک میلیون و صد هزار عراقی از سال ۲۰۰۳ به شهادت رسیدند، از سال ۲۰۱۱ به بعد آماده مقابله با داعش شدند، امروز برای استقلال خود و برای دفاع از همنوعان و برادران عرب و مسلمان خود به پایگاه‌های آمریکا در عراق یا سوریه حمله می ‌کنند.

یمن هم تصمیم گرفت که برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین اقدام به پرتاب موشک به سمت شهر اشغال شده ایلات کند و با موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های خود آن را هدف قرار دهد. آن چه در جنوب لبنان اتفاق می ‌افتد نیز تصمیمی است که در داخل لبنان و توسط مقاومت لبنان اتخاذ شده است؛ بنابراین همگی برای امنیت ملی کشورشان و امنیت منطقه تلاش می‌ کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.