مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ترجیح داد بعد از پایان نشست هیئت مدیره پرسپولیس در جمع خبرنگاران صحبت کرد.

رضا درویش پس از جلسه هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هیأت مدیره تصمیم گرفت که حضوری با آقای گل‌محمدی صحبت کند اما چون از قبل از قرار سفر داشت گفتند مسافرت هستم و بعد از مسافرت می‌آیید و صحبت می‌کند.

وی در مورد اینکه از اخطار گل‌محمدی به باشگاه اطلاع داشته است یا نه، گفت: دیروز دیدم که نامه‌اش را فرستاده است.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد اینکه گفته‌اند گل‌محمدی قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرده است، گفت: فسخ باید در سازمان لیگ انجام شود. متأسفانه فضای مجازی برای دیده شدن بازارش داغ است ولی نه، فسخ نکرده است. ضمن اینکه وقتی او و تمام کادر و بازیکنان صددرصد قرارداد فصل گذشته را گرفته‌اند این صحبت‌ها مطرح نیست. ۲۰ درصد از قرارداد فصل جدیدشان هم دریافت کردند. ضمن اینکه سازمان‌های نظارتی یک بحثی از نظر حقوقی روی قرارداد ایشان داشتند. قرارداد او به دوره گذشته برمی‌گردد و در دوره ما منعقد نشده است. اگر یک مقدار برای پرداخت آپشن‌ها طول کشیده است و اختلاف‌نظر وجود دارد به همین دلیل است و دنبال این هستیم که رفع بشود.

او در مورد مشکلات مالی پرسپولیس بیان کرد: کمتر باشگاهی هست که مشکل مالی ندارد. با این وضعیت مالی صد در صد تعهدات‌مان را انجام داده‌ایم. باشگاه‌هایی هستند که هنوز سی-چهل درصد بدهکارند و کارشان را انجام می‌دهند. بچه‌ها سه تا جام گرفتند و باید برای رفع موانع آنها بکوشیم. همه در این اجتماع زندگی می‌کنیم و معضلات و مشکلات اجتماعی را می‌بینیم. این بد است وقتی همه با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، انقدر بحث مشکلات مالی را بیان کنیم. خیلی راحت می‌شود این موانع را رفع کرد.

*بد است که اینقدر موضوعات اختلاف مالی را مطرح کنیم

درویش ادامه داد: بازیکنان آمدند بازی کردند و سه جام گرفتند. باید تا جایی که ممکن است در جهت رفع موانع آنها تلاش کنیم اما همه ما در این جامعه زندگی می‌کنیم و مشکلات و معضلات جامعه را می‌بینیم. این بد است که وقتی همه با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند ما اینقدر موضوعات اختلاف مالی را مطرح کنیم. خیلی راحت می‌شود در خانواده این مشکلات را حل کرد. ما هم‌ّمان را گذاشته‌ایم تا این مشکلات مرتفع شود.

*زمان بازگشت گل محمدی از سفر مشخص نیست

وی در مورد اینکه گل‌محمدی چه زمانی از سفر برمی‌گردد، گفت: هنوز مشخص نیست البته به چند بازیکن خارجی هم مرخصی دادند تا بروند.

*۱۳ باشگاه لیگ برتری نخلف داشته اند

مدیرعامل پرسپولیس در مورد شکایت احتمالی این باشگاه از باشگاه‌هایی که سقف بودجه را رعایت نکرده‌اند، اظهار داشت: خود سازمان لیگ یا آن کمیته مربوطه قراردادها پیام داده‌اند که ۱۳ باشگاه لیگ برتری تخلف داشته‌اند. پس از اگر بنا به رسیدگی است پس جهت روشن شدن افکار عمومی باید قراردادهای همه باشگاه‌ها را بررسی کنند چون خودشان تشویش اذهان عمومی به وجود می‌آورند زیرا وقتی اعلام می‌کنند ۱۳ باشگاه لیگ برتری تخلفات قراردادی داشته‌اند ما هم گفتیم حالا که خودتان اعلام کرده‌اید خوب است تمام تیم‌ها بررسی شود تا سوء تعبیری به وجود نیاید.

وی در مورد اینکه شما از این باشگاه‌ها شکایت کرده‌اید، گفت: نیازی به شکایت ندارد؛ مثل این می‌ماند که یکی می‌بیند فردی دست در جیب دیگری می‌کند بگوید اول برو کلانتری شکایت کن. وقتی شما می‌بینید باید از این کار جلوگیری کنید. طبق اظهارنظری که خودشان کرده بودند که ۱۳ تیم لیگ برتری تخلف قراردادی دارند خودشان بررسی کنند. ضمن اینکه اصلاً پیرامون قصه‌ای که برای ما تخلف نوشته‌اند همان را مسئولان حقوقی دفاعیه نوشتند و دلایل ما کاملاً مستدل و متقن بود. بعد هم که من گفتم گوشه‌ای از آن را قبول داشتند ولی چیز مهمی نیست مستندات‌مان را می‌آوریم. حالا خدای ناکرده اینگونه نباشد که بخواهیم تخلفات فرد دیگری را نادیده بگیرند بگویند چون این یکی شد دیگری هم حل شود. اساساً جرائم باید منطبق بر تخلف باشد.

*چرا از پرسپولیس با یک تخلف، یک امتیاز کم می شود

درویش افزود: چطور ممکن است باشگاهی وقتی اعلام می‌شود که در دادخواست ۱۸ تخلف وجود دارد ۴ امتیاز کم می‌شود و ۴۰ میلیارد تومان باشگاه، اما باشگاه دیگر با یک تخلف یک امتیاز کم می‌شود و باشگاهی دیگر با ۱۸ تخلف ۴ امتیاز آن کم می‌شود. تخلف ما هم نصف و نیمه است و خودشان هم آن را تأیید نمی‌کنند که آیا واقعاً تخلف شده یا نه، اینها با هم همخوانی ندارد و شائبه‌برانگیز می‌شود. مسئولان در صدور آرا باید طوری رفتار کنند که شائبه برای جامعه به وجود نیاید.

*ما اسپانسر پیدا نکردیم اما ارکان فدراسیون توانستند راهی برای درآمدزایی پیدا کنند

وی در مورد اینکه قنبرزاده گفته این مسائل در شأن ارکان قضایی فدراسیون نیست و نباید مطرح شود، اظهار داشت: الحمدالله اگر ما اسپانسر نداریم و نمی‌توانیم اسپانسر پیدا کنیم ارکان فدراسیون توانستند راهی برای درآمدزایی پیدا کنند.

درویش در مورد اینکه مگر باشگاه پولی دارد، گفت: ان‌شاءالله راهش را پیدا می‌کنند و معرفی می‌کنند که از کجا جرائم این منابع را تأمین کنیم. ان‌شاءالله درست می‌شود.

وی در مورد اینکه باشگاه پرسپولیس چقدر بابت تبلیغات محیطی از سازمان لیگ پول گرفته است، گفت: این را بهتر است از کسی که می‌خواهد پول بدهد سؤال کنید. فصل گذشته پولی نگرفتیم.

درویش در مورد اینکه سایر تبلیغات محیطی با سازمان لیگ به مشکل خورده‌اید، گفت: چیزی به ما نمی‌دهند، سر هیچی دعوا کنیم.

*استقلال آمد قرارداد بست و پول نداد و بدهکار است

وی در مورد اینکه آجرلو پیش‌قراول شد تا تبلیغات محیطی را بگیرید اما حمایتی ندید، گفت: اشتباه نشود. می‌گویند استقلال آمد قرارداد بست و پول نداد و بدهکار است. ما که روز اول ۳۳ میلیارد تومان نقدی پول داریم دو فصل پیش؛ از هفته نهم سازمان لیگ ۳۳ میلیارد تومان پول گرفت، خوب فصل که تمام شد سهم ما از آن تبلیغات چه بود. پارسال هم بنا شد ۳ هزار ثانیه به ما بدهند. در بازی‌هایی که خودمان میزبان هستیم که آن هم یک تعدادش را ندادند و تعداد کمش را پرداخت کردند. پس پول آنهایی که به ما ندادید سهم ما چه شود. هنوز متوجه نشدیم که این استدلال و این محاسبات فضایی است که از ذهن ما خارج است. می‌تواند آنهایی که بلدند این محاسبات را انجام بدهند، انجام بدهند تا ببینند سهم ما چقدر است.

*ما ورزشگاه شهید کاظمی را به جای آزادی معرفی کردیم

مدیرعامل پرسپولیس در مورد اینکه صحبت از این بود که استقلال و پرسپولیس خارج از تهران میزبان حریفان باشند، گفت: ما ورزشگاه شهید کاظمی را معرفی کردیم که اگر مجوز بدهند چمنش بهتر از ورزشگاه آزادی است به اذعان بازیکنان که با تماشاگر در آنجا بازی کنیم اگر بدون تماشاگر باشد که در خیابان هم می‌شود بازی کرد.

*می‌گویند چرا در پرونده لوکادیا به جای ۳۵۰ تا یک میلیون نگرفته‌اید؟

درویش در مورد پرونده لوکادیا و برنده شدن پرسپولیس عنوان کرد:‌ بعد از سال‌ها یک باشگاهی در ایران توانست در محاکم بین‌المللی پیروز شود و جای بسیار تأمل دارد که برخی حتی این را هم برنمی‌تابند. یکی از همکاران شما بعد از صدور حکم به من زنگ زد و گفت این خبر صحت دارد گفتم بله، گفت غیر قابل تصور است. همکاران ما دفاعیه‌ای ۳۰۰ صفحه‌ای نوشتند و تلاش طاقت‌فرسایی کردند چون آنها کار سیاسی می‌کردند. در دادگاهی هم قاضی هم ملیت با لوکادیا بود به ما حکم دادند و بعضی‌ها این را هم برنمی‌تابند و می‌گویند چرا به جای ۳۵۰ تا یک میلیون نگرفته‌اید.

وی در مورد اینکه این مبلغ جریمه بود نه پولی که این بازیکن دادید، گفت: قرارداد به این شکل بود که وقت قرارداد ما باید پرداخت داشته باشیم زودتر که نمی‌توانیم پولی بدهیم. مجاری بین‌المللی مؤظفند که این پول را بدهند چون جریمه طوری است که لوکادیا و باشگاه چینی باید پرداخت کنند و تضامنی است یعنی اگر لوکادیا ندهد باشگاه چینی باید آن را پرداخت کنند و اگر ندهند سه پنجره‌ نقل و انتقالاتی‌اش بسته می‌شود از این جهت دیدید که لوکا پیامی گذاشت و ارکان فیفا را زیر سؤال برد و از الفاظ بدی علیه فیفا استفاده کرد. وقتی این الفاظ را می‌بینید تازه متوجه می‌شوید چقدر همکاران ما تلاش کردند چقدر شبانه‌روز ادله آوردند تا بتوانیم با آن یک حکم قابل قبول بگیریم.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد اینکه بازگشت لوکادیا به پرسپولیس مطرح بوده است، گفت: نه، وقتی که با باشگاهی قرارداد دارد ما نمی‌توانیم با او وارد مذاکره شویم و اسیر چنین چیزهایی بشویم.

*پول لوکادیا به حساب رادوشوویچ نمی رود

وی در مورد اینکه ظاهراً قرار است پول لوکادیا به حساب رادوشوویچ وارد کنید، گفت: نه، پول رادووشویچ ۲۰۰ هزار یورو است آماده است که جریمه‌اش هنوز مشخص نیست اما چقدر بد است که ما ۲۰۰ هزار یورو پول داده‌ایم، ۳۵ هزار یورو از این ی۲۰۰ هزار تا باید ۲۴ تیرماه می‌نشست که با تأخیر به حساب واریز شد که به خاطر سیستم‌های بانکی و تحریم‌ها بود. چقدر این پول را به سختی می‌توانیم تهیه کنیم بعد که تهیه کنیم ارسالش چقدر سخت است. متأسفانه آدم‌های کم‌خرد و فرصت‌طلب می‌آیند از مشکل ما سواستفاده می‌کنند و دنبال گرفتن ۲۰۰ هزار بابت تأخیر چند روز در پرداخت ۳۵ هزار یورو هستند که آن هم دادخواستش را داده‌ایم که امیدواریم بتوانیم برنده شویم.

*گل محمدی چرا باید هزینه درمان بازیکن بدهد؟

درویش در مورد اینکه پیگیر وضعیت خدادادی بازیکن خود بودید، گفت: اینکه وظیفه ما است او بازیکن ما است مثل این می‌ماند که پدر خانواده به بچه‌اش سر بزند وظیفه ذاتی ما است. اگر کمتر می رسیم مشکلات ذاتی داریم. چه خدادادی چه بازیکنان دیگری که مصدوم شدند. متأسفانه فضا، فضایی است که عده‌ای دنبال سوءاستفاده هستند. مثلاً دیروز می‌گفتند فلانی هزینه‌اش را داده یا فلان نفر آن پول را بدهد. او نمی‌خواست از گل‌محمدی دفاع کند بلکه می‌خواست جوی درست کند. گل‌محمدی چه تعهدی به خدادادی دارد که مکلف باشد هزینه درمانش را بدهد. هیچکس آرامش را در پرسپولیس برنمی‌تابد. عده‌‌ای دشمن و فرصت‌طلب یا هرچه شما اسمش بگذارید دنبال حاشیه‌سازی برای پرسپولیس هستند. مهم این بود که این بازیکن درمان شود. سرمربی چه تعهدی دارد که هزینه درمان بازیکن جوانش را بدهد.

وی افزود: اینها به دنبال این هستند که فضایی آلوده درست کنند و به هم بیندازند افراد را تا ببینند چه چیزی گیرشان می‌آید.

*سلمانی ۲ الی ۳ ماه دیگر به مسابقات برخواهد گشت؟

درویش در مورد وضعیت مصدومیت یاسین سلمانی گفت: دیروز و پریروز با او صحبت کردم بازیکن بسیار خوب و آینده‌داری است ولی اتفاق برای هر کسی می‌افتد یاسین مصمم است با اراده و عضلات قوی که دارد هفته آینده جراحی خواهد شد. ۲-۳ ماه بعداز عمل جراحی به میدان مسابقات برخواهد گشت و هم برای باشگاه و هم تیم ملی می‌درخشد.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد برگزاری انتخابات هیأت فوتبال استان تهران گفت: از بهترین انتخابات چند سال اخیر بود که برگزار شد. انتخابات خوبی بود. الحمدالله یک کننده کار و کارشناس و فوتبال بلد انتخاب شد. برایش آرزوی موفقیت می‌کنم کار بسیار دشواری دارد. تهران سالیان سال در گذشته خاستگاه فوتبال بوده، امروز متأسفانه کمتر بازیکن ملی‌پوش را می‌بینیم که در تیم ملی حضور داشته باشد. شاید این رسیدگی کم بوده با آمدن ایشان که در رده‌های مختلف ملی را داشته و بازی کرده بتواند جایگاه تهران را در فوتبال ایران به گذشته برگرداند.