تاریخ انتشار : جمعه 10 فروردین 1403 - 9:33
کد خبر : 150743

تامین ۵.۶ میلیارد یورو مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران

تامین ۵.۶ میلیارد یورو مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران

آرمان شرق-گروه اقتصاد: : مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه این شرکت با هدف افزایش صادرات به ۴ میلیارد دلار در سال گفت: این حمایت در قالب ۶ بسته ارزی با مجموع ارزش ۵.۶ میلیارد یورو در بازه زمانی ۴ سال توسط بانک مرکزی انجام می‌شود.

تامین ۵.۶ میلیارد یورو مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران

مس‌پرس- دکتر امیر خرمی شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با اشاره به توافق امضا شده این شرکت با بانک مرکزی تاکید کرد: تفاهم نامه پشتیبانی بانک مرکزی از طرح‌های توسعه ای شرکت ملی مس و معاونت ارزی بانک مرکزی به امضا رسیده است.

وی افزود: قراردادهای اجرایی به منظور افزایش ظرفیت تولید کاتد مس این شرکت از سطح ۳۰۰ هزار تن فعلی به ۶۰۰ هزار تن به امضا رسیده و پیمانکاران در تمامی پروژه ها فعال بوده و در حال پیشرفت فیزیکی مطلوب می باشند.

دکتر خرمی‌شاد تاکید کرد: معدن دره زار و درالو با مجموع ارزش صادرات حدود ۴۰۰ میلیون دلار در حال تست گرم بوده و بزودی افتتاح خواهد شد.

همچنین سید آرش شهرآیینی، مدیر تامین مالی خارجی بانک مرکزی، تصریح کرد: نیاز ارزی طرح‌های توسعه مس کشور در سال آینده ۲.۵ میلیارد یورو برآورد شده که شامل تجهیزات مختلف و خدمات مهندسی است و برنامه ریزی تامین آن توسط این بانک انجام شده است.

وی افزود: شرکت ملی صنایع مس ایران متعهد به تامین ریال مورد نیاز طرح‌ها و تامین حداکثر تجهیزات مورد نیاز از داخل بر اساس مقررات موجود است.

شهرآیینی تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید کاتد مس کشور به ۶۰۰ هزار تن به مرور زمان طی ۴ سال محقق شده و در ادامه و برای حداقل یک دوره ۲۵ ساله، سالانه به میزان ۴ الی ۵ میلیارد دلار ارز صادراتی را نصیب کشور خواهد نمود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.