تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 7:42
کد خبر : 140099

برکناری تاریخی در آمریکا؛ رئیس مجلس نمایندگان عزل شد!

برکناری تاریخی در آمریکا؛ رئیس مجلس نمایندگان عزل شد!

آرمان شرق-گروه بین الملل:رئیس مجلس نمایندگان از کار برکنار شد. کوین مک کارتی اولین رئیس مجلس نمایندگان تاریخ آمریکا است که عزل می‌شود. او با طرح عزل یکی از هم حزبی‌های خود به این سرنوشت سیاسی دچار شد. مک کارتی ۵۸ ساله در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ آمریکا با ۲۱۶ رای مثبت در برابر ۲۱۰ رای منفی نمایندگان از ریاست مجلس نمایندگان برکنار شد.

برکناری تاریخی در آمریکا؛ رئیس مجلس نمایندگان عزل شد!

برکناری تاریخی در آمریکا رقم خورد؛ رئیس مجلس نمایندگان عزل شد!

رئیس مجلس نمایندگان از کار برکنار شد. کوین مک کارتی اولین رئیس مجلس نمایندگان تاریخ آمریکا است که عزل می‌شود. او با طرح عزل یکی از هم حزبی‌های خود به این سرنوشت سیاسی دچار شد.

ایرنا : رئیس مجلس نمایندگان از کار برکنار شد. کوین مک کارتی اولین رئیس مجلس نمایندگان تاریخ آمریکا است که عزل می‌شود. او با طرح عزل یکی از هم حزبی‌های خود به این سرنوشت سیاسی دچار شد.

 

مک کارتی ۵۸ ساله در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ آمریکا با ۲۱۶ رای مثبت در برابر ۲۱۰ رای منفی نمایندگان از ریاست مجلس نمایندگان برکنار شد.

تصمیم برای استیضاج مک کارتی، به پیشنهاد مت گاتز یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا و وفادار به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا انجام شد که رهبری بخشی از محافظه‌کاران تندرو در حزب جمهوریخواه را بر عهده دارد.

این رای گیری تنها چند روز پس از آن رخ می‌دهد که اختلافات داخلی جمهوری خواهان، دولت آمریکا را به آستانه تعطیلی بر سر لایحه بودجه این کشور نزدیک کرد. طرح برکناری مک کارتی از سوی هم حزبی تندرواش در پی آن مطرح شد که با دموکرات‌ها برای جلوگیری از تعطیلی دولت بایدن همکاری کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.