بدترین طارمی دهه!

بازی بسیار عجیبی بود و البته اخراج پپه، کاپیتان پورتو در اوایل نیمه دوم بازی هم به فروپاشی هر چه بیشتر آبی‌ها منجر شد. طارمی که همین‌طوری هم فصل خوبی را پشت سر نمی‌گذارد، در این مسابقه نیز مفقود بود و به ندرت به چشم می‌آمد. او البته یک پاس گل داد، اما از کره مریخ هم مشخص بود هنگام دریافت توپ در موقعیت آفساید قرار داشته است! تعجبی ندارد که یکی از سایت‌های ارزش‌یابی بازیکنان در پرتغال، پس از این مسابقه به مهاجم ایرانی نمره ۵ از ۱۰ را داده است.

نکته مهم در مورد این بازیکن، تداوم آمار ضعیف گلزنی اوست. طارمی در مسابقات لیگ همچنان در عدد ناامیدکننده ۳ گل متوقف مانده و این در حالی است که او ۱۴ مسابقه برای پورتو انجام داده است. همین آمار به ما می‌گوید مهاجم ایرانی ضعیف‌ترین نسخه ۹ سال اخیرش را اکران کرده و اگر همین‌طور پیش برود، شاید بخت انتقال به تیمی بزرگ‌تر در زمستان یا تابستان آینده را از دست بدهد. طارمی فصل گذشته با ۲۲ گل آقای گل لیگ پرتغال شد. او فصل قبل از آن برای پورتو ۲۰ گل زده بود و سال اول حضورش در جمع آبی‌ها هم ۱۶ بار موفق شد دروازه رقبا را باز کند. طارمی با پیراهن ریوآوه ۱۸ گل در یک فصل به ثمر رساند. این بازیکن سال آخر حضور در آسیا طی ۳۰ بازی ۱۳ گل برای الغرافه قطر به ثمر رساند. حضور او در پرسپولیس هم درخشان بود؛ دو آقای گلی لیگ برتر به ترتیب با ۱۸ و ۱۶ گل زده و بعد هم ۷ گل زده در فصلی که طارمی در میانه‌های آن محروم شد.

به‌طور دقیق‌تر، آمار فعلی طارمی در قواره‌های فصل نخست معرفی‌اش به سطح اول فوتبال ایران است؛ زمانی که سال ۹۳ در قامت بازیکنی ناشناخته پیراهن پرسپولیس را به تن کرد و در لیگ چهاردهم ۴ گل برای این تیم در لیگ برتر به ثمر رساند. این آمار به وضوح نشان می‌دهد افت فعلی طارمی تا چه اندازه چشمگیر بوده است؛ آنچه می‌تواند دلایل متنوعی داشته باشد، از هوایی شدن این بازیکن به خاطر دریافت پیشنهادهای خارجی تا تغییر سیستم پورتو و خالی شدن این تیم از ستاره‌ها. هر چه هست فعلا گلزنی‌های مهدی به بازی با رقبای ضعیف تیم ملی از جمله افغانستان و قرقیزستان و آنگولا و هنگ‌کنگ محدود شده و این در آستانه آغاز جام ملت‌های آسیا خبر خوبی برای فوتبال ایران نیست.