تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 8:36
کد خبر : 140121

اکتبر سرنوشت ساز برای ایران

اکتبر سرنوشت ساز برای ایران

آرمان شرق-گروه بین الملل:باید منتظر روزهای آتی و تحولات بعدی بمانیم تا مشخص شود چه شرایطی بر مذاکرات حاکم خواهد شد. نقطه مهم بعدی تاریخ رفع تحریم تسلیحاتی است و باید منتظر واکنش ها در این رابطه بود تا بتوان آینده مذاکرات را پیش بینی کرد.

اکتبر سرنوشت ساز برای ایران

علی بیگدلی

آرمان امروز: از اکتبر محدودیت ‌های تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود و فرصت صادراتی سلاح در اختیار ایران قرار می‌گیرد. البته اروپا اعلام کرده همچنان به تحریم‌‌های تسلیحاتی علیه ایران ادامه می‌‌دهد. محتمل است که امریکا هم از اروپا تبعیت کند. ایران اما با اجازه ‌ای که قطعنامه ۲۲۳۱ در اختیارش قرار می ‌دهد، صادرات سلاح را دنبال خواهد کرد. این روند هم به نفوذ ایران می ‌افزاید و هم کارتی را برای مذاکره در اختیار ایران قرار می ‌دهد. یکی از موضوعاتی که طی هفته های اخیر بر گفت ‌و گوهای دو طرف سایه انداخته، سند سپتامبر است که وزیر خارجه جمهوری اسلامی آن را آماده امضا دانسته بود.

اما اظهارات دو طرف درباره این سند بسیار گنگ و مبهم بود. شخصا چند بار اظهارات امیرعبداللهیان را خواندم اما به عنوان یک کارشناس از آن سر در نیاوردم. طبیعی است که ایران به دنبال ایجاد فضایی باشد که در اثر آن انتظارات تورمی در بازارهای ایران کاهش یابد. در شرایطی که ایران اعلام کرده بدهی از کشورهای مقابل ندارد اما در عین حال اظهاراتی از سوی مقامات کره ‌ای منتشر می‌شود در این خصوص که به دنبال انتقال دارایی‌های ایران به بانکی در سوییس بودند.

این اخبار متناقض ممکن است اثرات سوء در بازارهای کشور داشته باشد و باعث بروز تکانه ‌های تورمی شود؛ امری که ایران از آن گریزان است. نهایتا باید منتظر روزهای آتی و تحولات بعدی بمانیم تا مشخص شود چه شرایطی بر مذاکرات حاکم خواهد شد. نقطه مهم بعدی تاریخ رفع تحریم تسلیحاتی است و باید منتظر واکنش ها در این رابطه بود تا بتوان آینده مذاکرات را پیش بینی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.