تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 آذر 1397 - 15:46
کد خبر : 48845

انگور ملایر ثبت جهانی می شود

انگور ملایر ثبت جهانی می شود

آرمان شرق:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در سال ۹۵ پیگیری ثبت جهانی انگور ملایر کلید زده شد، گفت: در همین راستا طی روزهای ۲۴ و ۲۵ مهر ماه سال جاری نمایندگان و کارشناسان سازمان جهانی فائو، جیاس و وزارتخانه به ملایر سفر کردند. ‌به گزارش آرمان شرق و به نقل از

آرمان شرق:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در سال ۹۵ پیگیری ثبت جهانی انگور ملایر کلید زده شد، گفت: در همین راستا طی روزهای ۲۴ و ۲۵ مهر ماه سال جاری نمایندگان و کارشناسان سازمان جهانی فائو، جیاس و وزارتخانه به ملایر سفر کردند.

‌به گزارش آرمان شرق و به نقل از ایسنا، ‌منصور رضوانی جلال پنج شنبه یکم آذر ماه در آئین افتتاح کارخانه کشمش پاک کنی امین معراجی فر در شهرک صنعتی مرویل ملایر، افزود: پس از بارزسی، بازدید و بررسی کلیه جوانب موجود، تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه به همت مسئولان و اساتید دانشگاهی ملایر اصلاحات نهایی انجام و پروپوزال نهایی ثبت جهانی انگور ملایر تدوین و ارائه شد، گفت: به زودی شاهد ثبت جهانی انگور دره جوزان ملایر و انقلابی در حوزه تولید انگور در ملایر هستیم.

رضوانی جلال در ادامه با بیان اینکه در مجموع ۷۵ هزار هکتار باغ در سطح استان همدان داریم، افزود: از این باغات حدود ۷۴۰ هزار تن محصول برداشت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سالانه ۴۴۰ هزار تن انگور در سطح استان همدان تولید می شود که از این میزان ۲۵۰ هزار تن سهم ملایر است، اظهارکرد:  ۲۰ درصد کل کشمش کشور در این شهرستان تولید می شود و این قابلیت منحصربفرد و قابل توجهی است و ملایر را به قطب تولید کشمش تبدیل کرده است.

تولید ۴۲ هزار تن کشمش در ملایر

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه به همت باغداران این شهرستان سالانه ۲۵۰ هزار تن انگور مرغوب در ملایر برداشت می شود، گفت: امسال در ملایر ۴۲ هزار تن کشمش تولید شد.

باب اله فتحی به وجود بیش از ۱۰ هزار هکتار باغات انگور در این منطقه اشاره و اظهارکرد: بخش اعظمی از اشتغال و اقتصاد ملایر این شهرستان در حوزه کشاوری است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان ملایر وجود داد‌ که ۱۰۰ هزار نفر آن به طور مستقیم از طریق کشاورزی و باغداری ارتزاق می کنند، گفت: ۲۰۸ روستا در این شهرستان وجود دارد.

فتحی به تقدیم ۱۱۰۰ شهید از سوی مردمان بافرهنگ و مومن ملایر به انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: درحال حاضر کشاورزان ما در زمینه تأمین اعتبار و دریافت تسهیلات در خصوص اجرای ” طرح فراز”، سیستم آبیاری تحت فشار، تهیه سبدها و گونی های مخصوص حمل انگور و کشمش از مزرعه تا کارخانه، مشکلات عدیده ای دارند.فرماندار ملایر با بیان اینکه درهمین راستا نامه ای به امضای بنده و نمایندگان مردم ملایر در مجلس رسیده و تحویل وزیر جهاد کشاورزی می شود، از وزیر جهاد کشاورزی خواست با توجه به جایگاه شاخص ملایر در تولید محصولات کشاورزی با نظر مساعد به این منطقه نگاه کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.