تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 7:28
کد خبر : 143371

انتخابات آمریکا در انتظار شگفتی!

انتخابات آمریکا در انتظار شگفتی!

آرمان شرق-گروه بین الملل:رابرت اف کندی جونیور از نظر امتیاز محبوبیت به ‌طور قابل ‌توجهی، بالاتر از ترامپ و بایدن قرار گرفته است. از آنجایی که ۵۱ درصد از پاسخ‌ دهندگان، نسبت به ترامپ نظر مطلوب و ۴۴ درصد هم نظر نامطلوب اعلام کردند، امتیاز مطلوبیت پیشتاز جمهوری خواهان تنها ۷ امتیاز است.این رقم در مورد بایدن ۴۶ درصد نامطلوب و ۴۹ درصد مطلوب اعلام شده است، یعنی این رقم میزان مطلوبیت عمومی رئیس جمهوری کنونی آمریکا به مثبت ۳ امتیاز کاهش یافته است.

انتخابات آمریکا در انتظار شگفتی!

 

 

آرمان امروز-سرویس بین الملل: طبق آمار به‌ دست آمده از مرکز مطالعات سیاسی آمریکا در دانشگاه هاروارد و نظرسنجی هریس، ‌«رابرت اف.کندی جونیور»، ‌نامزد مستقل انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا با کسب بالاترین امتیاز محبوبیت عمومی از نامزدهای مطرح دموکرات و جمهوری‌ خواه این کشور پیشی گرفت.

۵۲ درصد از رای‌ دهندگان آمریکایی نسبت به کندی نظر مثبت دارند در حالی که فقط ۲۷ درصد از آن‌ ها گفتند که او را نمی ‌پسندند.

طبق این نظرسنجی، کندی همچنین با ۲۵ امتیاز بالاترین میزان محبوبیت را از رای دهندگان کسب کرد. این گزارش افزود: رابرت اف کندی جونیور از نظر امتیاز محبوبیت به ‌طور قابل ‌توجهی، بالاتر از ترامپ و بایدن قرار گرفته است. از آنجایی که ۵۱ درصد از پاسخ‌ دهندگان، نسبت به ترامپ نظر مطلوب و ۴۴ درصد هم نظر نامطلوب اعلام کردند، امتیاز مطلوبیت پیشتاز جمهوری خواهان تنها ۷ امتیاز است.

این رقم در مورد بایدن ۴۶ درصد نامطلوب و ۴۹ درصد مطلوب اعلام شده است، یعنی این رقم میزان مطلوبیت عمومی رئیس جمهوری کنونی آمریکا به مثبت ۳ امتیاز کاهش یافته است.

کندی همچنین در رده ‌بندی مطلوبیت از دیگر نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا نیز پیشی گرفته است. براساس این نظرسنجی، میزان خالص مطلوبیت عمومی دیسانتیس ۶ امتیاز، ‌ نیکی هیلی ۱۴ امتیاز و ویوک راماسوامی ۸ امتیاز بود. گفتنی است کندی که مبارزات انتخاباتی خود برای سال ۲۰۲۴ را در ماه آوریل اعلام عمومی کرد، ماه گذشته به مستقل‌ ها پیوست. بسیاری از تحلیلگران و مفسران سیاسی، ‌سیستم دو حزبی آمریکا را تایید نمی ‌کنند و معتقدند با چنین رویکردی صدای همه مردم شنیده نخواهد شد. این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد مردم به این سیستم اعتماد دارند و بر همین اساس همواره انتخابات آمریکا با حضور اکثریت مردم جامعه برگزار می شود و سیستم حزبی توانسته، نظر اکثریت مردم آمریکا را برای مشارکت سیاسی جلب کند.

مشارکتی که سبب می شود تا مردم آمریکا با ده ها میلیون رای، رئیس جمهور خود را انتخاب کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.