تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دی 1401 - 8:21
کد خبر : 119874

امروز؛ پرسپولیس- پیکان/ترکیب پرسپولیس و استقلال در هفته سیزدهم

امروز؛ پرسپولیس- پیکان/ترکیب پرسپولیس و استقلال در هفته سیزدهم

آرمان شرق-گروه ورزش:در نبود مهاجمان اصلی پرسپولیس، مدافع این تیم یعنی گئورگی گولسیانی جور مهاجمان را در دربی کشید و چه بسا یحیی و تیمش استفاده از قدرت سرزنی او را باز هم در دستور کار قرار دهند. به هر روی، سرنوشت صدرنشینی پرسپولیس در پایان رقابت‌های این هفته همچنان دست خودشان است و در صورت کسب سه امتیاز این جایگاه به خطر نخواهد افتاد.

امروز؛ پرسپولیس- پیکان/ترکیب پرسپولیس و استقلال در هفته سیزدهم

امروز؛ پرسپولیس- پیکان

دنیای اقتصاد: مسابقات هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز با انجام سه دیدار پیگیری می‌شود. در همین راستا، از ساعت ۱۴ تراکتور تبریز به مصاف مس کرمان خواهد رفت، از ساعت ۱۵:۳۰پرسپولیس پس از تساوی دیرهنگام در دربی در ورزشگاه آزادی به مصاف پیکان می‌رود و از ساعت ۱۸ نیز نفت آبادان میزبان استقلال تهران خواهد بود. قرار بود بازی آلومینیوم و گل‌گهر هم امروز برگزار شود که به دلیل بارش سنگین برف در اراک، این مسابقه ۲۴ ساعت به تعویق افتاد.

پرسپولیس و استقلال در هفته سیزدهم

‌هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با انجام دیدارهای پرسپولیس و استقلال مقابل رقبا به پایان می‌رسد و پرونده بازی‌های این هفته با یک بازی تعویقی بسته می‌شود. ماجرا از این قرار است که قرار بود روز گذشته تیم‌های آلومینیوم اراک و گل‌گهر به مصاف هم بروند که به دلیل شرایط نامساعد جوی، این بازی به تعویق افتاده است. ب

اینک پس از دربی

‌هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با انجام دیدارهای پرسپولیس و استقلال مقابل رقبا به پایان می‌رسد و پرونده بازی‌های این هفته با یک بازی تعویقی بسته می‌شود. ماجرا از این قرار است که قرار بود روز گذشته تیم‌های آلومینیوم اراک و گل‌گهر به مصاف هم بروند که به دلیل شرایط نامساعد جوی، این بازی به تعویق افتاده است. با این حال و مطابق با انتظار همه نگاه‌ها متوجه دیدارهای امروز است که قرار است پرسپولیس و استقلال به مصاف رقبا بروند. دو تیمی که چند روز پیش در دربی ۹۹ تهران به مصاف یکدیگر رفتند حالا باید بعد از آن تساوی به مصاف رقبای ساده‌تری بروند. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان تیم پیکان بحران‌زده خواهد بود و استقلال هم در سفر به آبادان مهیای رویارویی با تیم صنعت نفت خواهد شد.

پرسپولیس و معمای خط حمله

پرسپولیسی‌ها پیش از شروع این بازی با ۲۵ امتیاز از ۱۲ دیدار صدرنشین لیگ برتر هستند. آنها در هفته گذشته از شکست برابر رقیب سنتی در دقایق پایانی گریختند و روی کاغذ، نتیجه بهتری در مقایسه با استقلالی گرفتند که نیاز به کسب برد داشت. یحیی و تیمش حالا باید در حالی به مصاف پیکان بروند که با توجه به شرایط میزبانی کار چندان دشواری ندارند. رقیب ۹ هفته است که رنگ برد را به خود ندیده و اگر امروز چنین شود هفته‌هایی که پیکان از بردن عاجز می‌شود دورقمی خواهد شد. با این حال این بدان معنی نیست که پرسپولیسی‌ها کار راحتی دارند. این تیم این روزها به شدت با جای خالی مهاجم دست و پنجه نرم می‌کند و مشخص نیست که یحیی برای عبور از این بحران چه تصمیمی خواهد گرفت. یورگن لوکادیا بهترین گل‌زن این فصل پرسپولیس که پیش از هفته دوازدهم در صدر جدول گل‌زنان لیگ برتر قرار داشته، یکباره ایران را ترک کرده و به مسئولان باشگاه خبر داده که در پی فسخ قرارداد آن‌هم به صورت یک‌طرفه است. از سوی دیگر، شیخ دیاباته، دیگر مهاجم این تیم هم به دلیل مصدومیت نمی‌تواند برابر پیکان به میدان برود تا دوباره نگاه‌ها متوجه دو مهاجم ایرانی این باشگاه یعنی مهدی عبدی و حامد پاکدل شود. مهاجمانی که اصلا کارنامه خوبی در رقابت‌های این فصل از لیگ برتر نداشتند. نکته جالب اینکه در نبود مهاجمان اصلی پرسپولیس، مدافع این تیم یعنی گئورگی گولسیانی جور مهاجمان را در دربی کشید و چه بسا یحیی و تیمش استفاده از قدرت سرزنی او را باز هم در دستور کار قرار دهند. به هر روی، سرنوشت صدرنشینی پرسپولیس در پایان رقابت‌های این هفته همچنان دست خودشان است و در صورت کسب سه امتیاز این جایگاه به خطر نخواهد افتاد.

استقلال؛ نیم‌نگاهی به صدر

استقلال هم امروز در آخرین بازی هفته باید به مصاف صنعت نفت در خانه رقیب برود. شاید روی کاغذ این بازی خارج از خانه دیدار دشواری برای استقلال تلقی شود، ولی واقعیت این است که صنعتی‌ها یکی از دو تیم قعرنشین لیگ برتر ایران هستند و مقابل استقلال اصلا کارنامه قابل قبولی ندارند. آنها آخرین‌بار سال ۱۳۹۶ توانسته‌اند استقلال را شکست دهند و بعد از آن فرمول پیروزی برابر رقیب آبی‌پوش تهرانی را فراموش کردند. از سوی دیگر، در چهار بازی اخیر استقلال در آبادان هم آمار به سود تیم تهرانی بوده، چراکه آنها دو برد و دو تساوی داشته‌اند. از همه مهم‌تر ولی آمار صنعت نفت در خانه است. این تیم با وجود گذشت ۱۲ هفته از رقابت‌های لیگ برتر هنوز بردی در خانه ندارد! همین مورد باعث شده آنها حالا برای سومین‌بار سرمربی عوض کنند و به فکر فرار از قعر جدول باشند. مسئله‌ای که گویا به تازگی جواب هم داده، چون درست وقتی که اسکار تابارس روی نیمکت این تیم نشست، آبادانی‌ها پس از شش باخت و دو تساوی بالاخره اولین پیروزی‌شان را جشن گرفتند و این‌بار توانستند تیم نساجی را شکست دهند. شاید تابارس پایانی بر ناکامی‌های خانگی صنعت نفت در این فصل باشد، ولی واقعیت این است که استقلال این روزها یکی از آماده‌ترین تیم‌های لیگ برتر است. آنها در پنج بازی اخیر شکستی نداشته‌اند و همین حالا با صدر جدول فقط دو امتیاز فاصله دارند. با توجه به نتایجی که روز گذشته رقم خورده و استقلال به رده چهارم جدول سقوط کرده، ریکاردو سا پینتو می‌کوشد با کسب سه امتیاز این دیدار علاوه بر اینکه در جدول پیشروی داشته باشد، شانسش را برای رسیدن به صدر جدول، در صورت امتیاز ازدست‌دادن پرسپولیس، بیازماید. اتفاقی که اگر رخ دهد برای اولین بار در این فصل خواهد بود.

صعود سپاهان به رده دوم

در حساس‌ترین بازی‌هایی که روز گذشته در جریان هفته سیزدهم برگزار شد، سپاهان برد ارزشمندی به دست آورد. این تیم در ورزشگاه نقش جهان پذیرای قعرنشین جدول رده‌بندی یعنی نفت مسجد سلیمان بود و با نتیجه پرگل ۴ بر صفر از سد میهمان خود گذشت. شاگردان ژوزه مورایس با این برتری، ۲۴ امتیازی شدند و با یک بازی بیشتر نسبت به گل‌گهر سیرجان و استقلال و تفاضل گل بهتر نسبت به گل‌گهری‌ها به رده دوم جدول ‌رده‌بندی صعود کردند. در دیگر بازی روز، هوادار در ورزشگاه پاس قوامین میزبان نساجی بود تا در نهایت بازی با نتیجه یک-یک به پایان برسد. هوادار با این تساوی ۱۳ امتیازی شد و در رتبه یازدهم باقی ماند.

ترکیب پرسپولیس مقابل پیکان

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل پیکان| جای خالی لوکادیا!

به نظر می رسد پرسپولیس با ترکیبی مشابه دربی به مصاف پیکان برود.

 پرسپولیس از عصر یکشنبه به مصاف پیکان می‌رود. شنیده می شود یحیی گل‌محمدی علاقه‌ای به تغییر ترکیب تیمش ندارد و با همان ترکیبی که تیمش را روانه بازی با استقلال کرد، وارد زمین خواهدشد.

ترکیب پرسپولیس مقابل پیکان

علیرضا بیرانوند، وولیسیانی، پورعلی گنجی، اسماعیلی فر، سرلک، کامیابی نیا، عالیشاه، نعمتی، امیری، ترابی و صادقی.

دیاباته مصدوم است و لوکادیا هم به هلند برگشته و قراردادش را یک طرفه فسخ کرده است.

از بازی سایر تیم‌های همسایه‌اش در جدول رده‌بندی، ۱۷ امتیازی شد و به رده هفتم جدول صعود کرد. سرانجام در دیگر بازی مهم، فولاد و ذوب آهن با یکدیگر مصاف دادند که این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

ترکیب احتمالی استقلال در برابر صنعت نفت/ یک ستاره برمی‌گردد و یک ستاره نیمکت نشین می‌ماند!

تیم استقلال به منظور بازی با صنعت نفت در هفته سیزدهم لیگ برتر راهی آبادان شده است و فردا در استادیوم تختی به مصاف برزیل فوتبال ایران می‌رود.

صنعت نفت در اولین بازی با تاوارس نتیجه شگفت انگیزی به دست آورد و دو گل به تیم نساجی در استادیوم شهید وطنی زد تا نشان دهد خیال سقوط به دسته پایین تر ندارد.

استقلال بعد از دو امتیازی که در بازی دربی از دست داد، می خواهد با کسب سه امتیاز این دیدار در کورس قهرمانی باقی بماند.

بر اساس خبرهای رسیده از اردوی تیم آبی؛ با جود  اشتباهات سید حسین در دربی باز هم ریکاردو  ساپینتو از این بازیکن در خط دروازه استفاده خواهد کرد. از آنجایی که عارف غلامی هنوز از بند مصدومیت رهایی پیدا نکرده است، زوج محمد حسین مرادمند و سیلوا در این بازی تکرار خواهد شد. در سمت راست خط دفاعی یک بار دیگر صابر حردانی به میدان می آید و در ضلع مخالف هم چاره ای جز بازی جعفر سلمانی نیست. به این خاطر که هنوز ابوالفضل جلالی از بند مصدومیت رهایی پیدا نکرده است.

در جلوی خط دفاعی شاهد بازی روزبه چشمی خواهیم بود و زبیر نیک نفس و مهدی مهدی پور یک خط جلوتر بازی خواهند کرد. آرش رضاوند مصدوم شده است و سعید مهری که در بازی با پرسپولیس به جای مهدی مهدوی پور به میدان آمد خیلی خوب از اجرای وظایفی که به او محول شده بود بر نیامد. در کناره ها محمد محبی و کوین یامگا بازی خواهند کرد و طبیعتا در خط حمله هم ارسلان مطهری به میدان خواهد آمد.

مهدی مهدی پور با یک بازی نیمکت نشینی در دربی بار دیگر به مهره اصلی ریکاردو ساپینتو تبدیل می شود اما مهدی قایدی باید هم چنان از روی نیمکت ذخیره ها شانس خود را برای بازی آزمایش کند.

ترکیب احتمالی استقلال در بازی با صنعت نفت:

سید حسین حسینی، جعفر سلمانی، صالح حردانی، محمد حسین مرادمند، سیلوا، روزبه چشمی، مهدی مهدی پور، زیبر نیک نفس، محمد محبی، آرتور کوین یامگا و امیرارسلان مطهری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.