تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 7:13
کد خبر : 130462

امروز، چهارمین نبرد فصل استقلال و نساجی

امروز، چهارمین نبرد فصل استقلال و نساجی

آرمان شرق-گروه ورزش:رقیب اصلی آبی‌ها برای این مسابقه جلوتر از نساجی، خودشان هستند. در طول این مدت بازیکنان و حتی پیشکسوتان این باشگاه مدام از لحظه شماری برای انتقام شکست دربی لیگ در فینال جام حذفی سخن می‌گویند و انگار فراموش کرده‌اند که یک رقیب هم قبل از رسیدن به دیدار نهایی وجود دارد و اصلا الزامی هم برای اینکه پرسپولیس بتواند فردا در ورزشگاه دستگردی هوادار را شکست دهد، وجود ندارد.

امروز، چهارمین نبرد فصل استقلال و نساجی

شاید یک گام تا انتقام
دنیای اقتصاد : غروب امروز تکلیف نخستین فینالیست جام حذفی باشگاه‌های کشور مشخص می‌شود. جایی که از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی، استقلال میزبان نساجی مازندران خواهد بود. دیداری که برای نماینده قائمشهر مهم‌ترین بازی فصل خواهد بود و برای آبی‌پوشان هم تقریبا چنین چیزی. میزبان قهرمانی لیگ برتر را از دست داد و بابت این موضوع تمام عزم خود را برای کسب یک جام در انتهای این فصل خواهد گذاشت. دیدار امروز از چند جنبه حائز نکته است و قطعا نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

تنها ۳ مسابقه تا انتهای فصل باشگاهی ایران زمان باقی مانده و همه نگاه‌ها به چهارتیم حاضر در نیمه‌نهایی جام حذفی است. نبرد استقلال و نساجی، تکرار مسابقه یک چهارم نهایی فصل گذشته همین رقابت‌ها در همین استادیوم است. پارسال شاگردان ساکت الهامی توانستند تیم بدون شکست فرهاد مجیدی را در ضربات پنالتی از گردونه رقابت‌های حذفی خارج کنند و دست آخر هم جام را بالای سر ببرند. البته امسال نیمکت هردو تیم دستخوش تغییر شده و این اتفاق برای قائمشهری‌ها دو مرتبه هم رخ داده است. البته با فاکتورگیری از انتقامی که استقلالی‌ها در سر دارند تا حذف پارسال را فراموش کنند، این دو تیم امسال هم کارشان به‌هم گره خورده بود. بعد از برتری استقلال در سوپرجام و بالای سر بردن جامی که ماندگار شد، بسیاری اعتقاد دارند که در جریان بازی برگشت استقلال و نساجی در لیگ برتر اگر سجاد شهباززاده آن دروازه خالی را در انبوه موقعیت‌های گلزنی از دست رفته تیمش گل می‌کرد، آبی‌پوشان حتی با وجود باخت در دربی هم شانس‌شان برای قهرمانی حفظ می‌شد. حالا اما دو تیم در شرایطی برای چهارمین بار در این فصل به مصاف یکدیگر می‌روند که استقلال لیگ را با برتری مقتدرانه ۷‌بر‌یک برابر تراکتور به پایان رساند و نساجی هم در خانه با پذیرفتن ۴ گل به برگزاری هرچه باشکوه‌تر قهرمانی پرسپولیس کمک کرد.

البته که در ۱۳ مسابقه اخیر دو تیم در تمامی رقابت‌ها، تیم قرمزپوش هیچ‌گاه نتوانسته در جریان بازی مقابل استقلال برنده شود و این آمار در کنار تنها یک بردی که این تیم از زمان حضور کارلوس هرناندز به دست آورده، قطعا شانس میزبان را بیشتر نشان می‌دهد. سرمربی اسپانیایی می‌داند که این آخرین شانس‌اش برای ادامه دادن سرمربیگری در ایران است، اما آیا حریف ریکاردو ساپینتو می‌شود؟ از طرفی به نظر می‌رسد رقیب اصلی آبی‌ها برای این مسابقه جلوتر از نساجی، خودشان هستند. در طول این مدت بازیکنان و حتی پیشکسوتان این باشگاه مدام از لحظه شماری برای انتقام شکست دربی لیگ در فینال جام حذفی سخن می‌گویند و انگار فراموش کرده‌اند که یک رقیب هم قبل از رسیدن به دیدار نهایی وجود دارد و اصلا الزامی هم برای اینکه پرسپولیس بتواند فردا در ورزشگاه دستگردی هوادار را شکست دهد، وجود ندارد. در این شرایط هنر ساپینتو باید تزریق آرامش و تمرکز به تیم پر اتفاق امسالش باشد و البته که نباید هم کتمان کرد که تماشای یک دربی در فینال جام حذفی هم می‌تواند برای فوتبال‌دوستان بسیار جذاب باشد؛ اگر این‌بار بر سر اینکه چه تیمی قهرمان شد جنجال به پا نشود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.