تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 - 7:42
کد خبر : 128376

اقدامات ایمیدرو برای تقویت زیرساخت‌های معادن

اقدامات ایمیدرو برای تقویت زیرساخت‌های معادن

آرمان شرق-گروه اقتصاد:وجیه‌اله جعفری در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث راه دسترسی به معادن خاک رس کوار (استان فارس) گفت: ایمیدرو با همکاری وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط، تقویت زیرساخت‌های معدن و صنایع معدنی را پیگیری می‌کند.

اقدامات ایمیدرو برای تقویت زیرساخت‌های معادن

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: این سازمان، زیرساخت‌های معدن و صنایع معدنی را با هدف ایجاد زمینه برای رشد اشتغال، تقویت می‌کند.

اقدامات ایمیدرو برای تقویت زیرساخت‌های معادن با هدف توسعه اشتغالبه گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ وجیه‌اله جعفری در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث راه دسترسی به معادن خاک رس کوار (استان فارس) گفت: ایمیدرو با همکاری وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط، تقویت زیرساخت‌های معدن و صنایع معدنی را پیگیری می‌کند.
وی با اشاره به شعار امسال ادامه داد: توجه به زیرساخت‌های این بخش، رشد اشتغال در کشور را به همراه دارد.
جعفری درباره اقدامات ایمیدرو در حوزه زیرساخت گفت: ایمیدرو راهبری ایجاد حداقل ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق برای صنعت و معدن را بر عهده دارد و در سال جاری یک نیروگاه از این برنامه وارد مدار تولید می‌شود.
وی افزود: ۶ خط انتقال آب از سواحل جنوبی تعریف شده که خط نخست در سیرجان و اردکان فعالیت دارد.
به گفته جعفری یکی از شش خط انتقال آب، مربوط به استان فارس است.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به اقدامات زیربنایی ایمیدرو در این استان گفت: تاکنون ۲۶۱ کیلومتر طرح راه‌سازی در استان کار شده یا در حال کار است.
جعفری افزود: مساحت فعالیت‌های اکتشافی (مرحله شناسایی) نیز به ۱۷ هزار کیلومترمربع رسیده و حدود ۳۰ محدوده ظرفیت‌دار معدنی شناسایی شده است و به زودی با همکاری سازمان صمت فارس، پروانه‌های اکتشافی جدیدی صادر خواهد شد.
وی درباره فعالیت حدود ۱۲۰ معدن خاک‌رس و کوره آجرپزی شهرستان کوار گفت: با توجه به تغییراتی که در فناوری رخ داده، نیاز است که معدنکاران منطقه، به استفاده از دانش نوین روی بیاورند.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو افزود: ایمیدرو فعالیت‌های معدنی را تنها به عناصر معدنی پرمصرف همچون آهن، مس، طلا محدود نکرده بلکه عناصر راهبردی آینده همچون نیکل، لیتیوم و کبالت را هم در دستور کار دارد.
در ادامه این مراسم مجری طرح ایجاد زیربنا‌های لازم در مناطق معدنی گفت: سرمایه اولیه این طرح حدود ۵۰ میلیارد تومان است و پیش‌بینی می‌شود در مدت ۱۵ ماه احداث شود.
آقای داریوش دیودیده افزود: طول این مسیر ۱۰ کیلومتر است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.