تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402 - 6:10
کد خبر : 135909

از کدام جاذبه‌ های دیدنی هند دیدن کنیم؟

از کدام جاذبه‌ های دیدنی هند دیدن کنیم؟

آرمان شرق-گروه جامعه:با گفتن هند، احتمالاً اولین تصویری که در ذهن بسیاری از ما نقش می‌بندد فیل‌ها هستند. این پستانداران عظیم‌الجثه، بزرگ‌ترین جانور خشکی به شمار می‌روند و بیشتر در هند و آفریقا زندگی می‌کنند. در هند مکان‌های متعددی هستند که شما می‌توانید از فیل‌ها بازدید کرده و سوار آن‌ها شوید. یکی از این مکان‌ها ال‌جانگل (EleJungle) است که در ایالت راجستان در نزدیکی مرکز آن، یعنی شهر جیپور قرار دارد.

از کدام جاذبه‌های دیدنی هند دیدن کنیم؟

  هند یکی از کشورهای پهناور جهان است که فاصله کمی با کشورمان ایران داشته و هرساله گردشگران ایرانی زیادی به این کشور سفر می‌کنند. این کشور که به‌تازگی عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان را از چین گرفته، متنوع‌ترین مردم از نظر فرهنگ و باورهای دینی را در خود جای داده است. تنوع فرهنگی مردم هند در معماری چشم‌نواز ساختمان‌ها و معابد این کشور به‌خوبی دیده می‌شود و جاذبه‌های گردشگری فراوانی را خلق می‌کند.

این کشور همچنین از آب‌وهوای متنوعی بهره می‌برد. هند از شمال به رشته‌کوه‌های هیمالیا ختم می‌شود که بسیاری از رودهای بزرگ این کشور نیز از همین‌جا سرچشمه می‌گیرند. در ادامه قصد داریم تاج محل هند و دیگر جاذبه‌های دیدنی این کشور را به شما معرفی کنیم. پس اگر به هند علاقه دارید و می‌خواهید به آنجا سفر کنید، تا پایان همراه ما باشید.

 تاج محل هند

 شاخص‌ترین و مهم‌ترین جاذبه دیدنی هند بدون شک تاج محل است و غیرممکن است که کسی به این کشور سفر کند و به دیدن تاج محل نرود. تاج محل یکی از مشهورترین بناهای جهان است و یکی از عجایب هفت‌گانه جدید دنیا به شمار می‌رود. این مسجد در سال ۱۰۴۲ شمسی به دستور پنجمین پادشاه گورکانی، شاه جهان، برای یادبود همسرش بنا شده است. همان‌طور که احتمالاً تابه‌حال شنیده‌اید کار طراحی و ساخت این بنا را احمد لاهوری که یک معمار ایرانی است به همراه برادرش حمید لاهوری انجام داده است. معماری این بنا ترکیبی از معماری ایرانی و گورکانی است و در ساختش ۲۰ هزار نفر مشارکت داشته‌اند. جالب است بدانید که شاه جهان می‌خواست یک بنای دیگر درست مانند تاج محل، منتهی با سنگ‌های مشکی را به‌عنوان مقبره خود بسازد اما موفق به این کار نشد.

 معبد آکشاردام

 آکشاردام یک معبد هندو است که در پایتخت هند یعنی دهلی واقع شده. این معبد در کنار رود جمنا بنا شده و هزاران سال از فرهنگ مردم هند، هندوئیسم و معماری بی‌نظیر این کشور را به نمایش می‌گذارد. جالب است بدانید این معبد یک بنای تاریخی نیست و ساخت آن در سال ۲۰۰۱ آغاز و در سال ۲۰۰۵ نیز پایان یافته است. در ساخت این معبد، شش هزار تن سنگ رس بکار گرفته شده است. این معبد که ظاهر درونی و بیرونی آن زیبایی چشمگیری دارد، درون خود یک نمازخانه بودایی، باغ‌های وسیع و سه نگارخانه را جای داده است.

 قلعه آگره

 قلعه آگره در نزدیکی دهلی در شمال تاج محل بنا شده است. این بنا که به دلیل رنگ قرمزش به قلعه سرخ و لال قلعه نیز شهرت دارد، در واقع شهر سلطنتی سلسله گورکانیان را در خود جای داده است. پشت دیوارهای بلند این قلعه، چندین کاخ زیبا و دیدنی از جمله کاخ‌های جهانگیرشاه و خاص محل و همچنین دو مسجد و چندین بنای دیدنی دیگر قرار گرفته است. همان‌طور که گفتیم یکی از کاخ‌های درون این قلعه، کاخ خاص محل است که توسط شاه جهان، همان پادشاهی که دستور ساخت تاج محل را داده، ساخته شده است. درون اتاق‌خواب‌های این کاخ با شعرهایی به زبان فارسی تزیین شده که علاقه شاه جهان را به زبان فارسی و ایران نشان می‌دهد. به دلیل نزدیکی قلعه آگره به تاج محل، بهتر است بازدید از این دو جاذبه را در یک روز انجام دهید.

 دربار صاحب

 هند بالاترین تنوع دینی را در بین تمامی کشورهای جهان دارد و به همین دلیل معابد زیادی را در خود جای داده است. یکی از این معابد، دربار صاحب است که پرستشگاه اصلی پیروان آئین سیک است. دربار صاحب که با نام معبد طلایی نیز شناخته می‌شود، مکانی مقدس برای تمامی پیروان آئین سیک در سراسر جهان است. این معبد در ایالت پنجاب در شهر امریتسار قرار گرفته و برای درک بزرگی آن، خوب است بدانید بیش از ششصد کاهن در آن مشغول به کار هستند.

 طبیعت و فیل‌سواری در هند

 با وجود این همه جاذبه تاریخی هند، نباید از طبیعت زیبای آن غافل شد. با گفتن هند، احتمالاً اولین تصویری که در ذهن بسیاری از ما نقش می‌بندد فیل‌ها هستند. این پستانداران عظیم‌الجثه، بزرگ‌ترین جانور خشکی به شمار می‌روند و بیشتر در هند و آفریقا زندگی می‌کنند. در هند مکان‌های متعددی هستند که شما می‌توانید از فیل‌ها بازدید کرده و سوار آن‌ها شوید. یکی از این مکان‌ها ال‌جانگل (EleJungle) است که در ایالت راجستان در نزدیکی مرکز آن، یعنی شهر جیپور قرار دارد. البته مکان‌های مشابهی در سراسر هند وجود دارند که بسته به مسیر سفر خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

 با فلای تودی به‌آسانی آماده سفرکردن شوید

 اگر اهل سفرکردن باشید، می‌دانید که گاهی تهیه بلیت هواپیما و یا رزرو هتل چقدر می‌تواند دشوار باشد. اگر هم بخواهید این کارها را از طریق آژانس‌های مسافرتی انجام دهید، معمولاً باید هزینه بیشتری بپردازید و علاوه‌برآن، از امکانات هتلی که رزرو کرده‌اید، دقیقاً اطلاع ندارید. فلای تودی وب‌سایتی است که امکان رزرو هتل و خرید بلیت هواپیما را به‌صورت آنلاین فراهم کرده است. کافیست به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کرده و با واردکردن مقصد خود لیستی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های آنجا را ببینید و با کلیک‌کردن روی هر کدام از هزینه و امکانات آن، اطلاع پیدا کنید. سپس به‌صورت کاملاً آنلاین اقدام به رزرو آن‌ها نمایید. امکان رزرو هتل‌های داخلی و خارجی و همچنین خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی در فلای تودی وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.