تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 18:42
کد خبر : 139298

ادعای رویترز:مذاکرات جداگانه قطر با آمریکا و ایران درباره پهپادها و مباحث هسته‌ای

ادعای رویترز:مذاکرات جداگانه قطر با آمریکا و ایران درباره پهپادها و مباحث هسته‌ای

آرمان شرق-گروه بین الملل:رویترز ادعا کرد که قطر در هفته جاری نشست‌های جداگانه دوجانبه‌ای با آمریکا و ایران درباره برنامه هسته‌ای تهران و نگرانی‌های واشینگتن در مورد انتقال ادعایی پهپادهای ایرانی به روسیه برگزار کرده است.

ادعای رویترز:مذاکرات جداگانه قطر با آمریکا و ایران درباره پهپادها و مباحث هسته‌ای

به گزارش جماران؛ به نقل از العالم، گفته می‌شود نشست‌های قطر با ایران و آمریکا روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شده است.

رویترز ادعا کرد که قطر در هفته جاری نشست‌های جداگانه دوجانبه‌ای با آمریکا و ایران درباره برنامه هسته‌ای تهران و نگرانی‌های واشینگتن در مورد انتقال ادعایی پهپادهای ایرانی به روسیه برگزار کرده است.

به نوشته رویترز، بر خلاف مذاکرات امسال که دیپلمات‌های قطری نشست‌های متعددی با طرفین داشتند و نتیجه آن در نهایت تبادل زندانیان میان ایران و ایالات متحده بود، دوحه در این نشست‌ها نقش میانجی نداشته است.

رویترز پیشتر نوشته بود قطر قصد دارد هر دو طرف را برای انجام گفت‌وگوهای بیشتر و دستیابی به «تفاهم» ترغیب کند. این نشست‌ها روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد. مذاکرات دوجانبه بیشتری در این خصوص طی هفته جاری انجام خواهد شد. اما او اطلاعات بیشتری ارائه نداد.

یک دیپلمات نشست‌های نیویورک را «نشست‌هایی مقدماتی» توصیف و خاطرنشان کرد، ایده اصلی این بود که زمینه را برای مذاکرات غیرمستقیم در آینده فراهم کنند تا طرفین بر سر مسئله هسته‌ای به یک «تفاهم» برسند.

مذاکرات هسته‌ای غیرمستقیم ایران و آمریکا بر سر احیای برجام از تابستان گذشته با بن‌بست مواجه شده است. اما طرفین به‌تازگی بر سر تبادل زندانیان و همچنین آزادسازی شش میلیارد دلار دارایی بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی به توافق رسیدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.