تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1397 - 10:13
کد خبر : 44604

اختصاصی آرمان شرق/سید حسن خمینی:دولت در حوزه اطلاع رسانی ضعیف عمل می‌کند/باید صدای منتقدان و مخالفان را شنید و آنان را نکوبید

اختصاصی آرمان شرق/سید حسن خمینی:دولت در حوزه اطلاع رسانی ضعیف عمل می‌کند/باید صدای منتقدان و مخالفان را شنید و آنان را نکوبید

آرمان شرق: یادگار امام (ره)  گفت: دولت در شش محور تبیین پیام و سخن مردم خود شامل مخاطب پیام، وسیله ابلاغ پیام، موضوع پیام، دلیل ابلاغ پیام، تناسب پیام با نیاز اطلاعاتی مردم و روش ابلاغ پیام، ضعیف عمل می کند. به گزارش آرمان شرق، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی یادگار گرامی امام خمینی

آرمان شرق: یادگار امام (ره)  گفت: دولت در شش محور تبیین پیام و سخن مردم خود شامل مخاطب پیام، وسیله ابلاغ پیام، موضوع پیام، دلیل ابلاغ پیام، تناسب پیام با نیاز اطلاعاتی مردم و روش ابلاغ پیام، ضعیف عمل می کند.

به گزارش آرمان شرق، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی یادگار گرامی امام خمینی (ره) و تولیت آستان مقدس امام راحل در دیدار جمعی از اعضای برگزارکننده، هیئت علمی و داوری چهاردهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی که روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه در حسینیه جماران با وی دیدار داشتند با اشاره به رویکردهای دولت در حوزه اطلاع رسانی، تاکید کرد: دولت باید برای اصلاح وضعیت کنونی که دشمنان در پی نو امیدی و ایجاد یأس در بین مردم هستند، تلاش کرده و در این راه، از وسایل و رسانه های جدید اجتماعی و خبری استفاده کند.

ایشان در ادامه نیز خاطر نشان کرد: بعضی از روابط عمومی ها، بیش از اندازه روی یک موضوع اطلاع رسانی می کنند و بعضی دیگر اصلاً تلاشی نمی کنند.

وی با تأکید بر مخاطب پژوهی و توجه به مخاطب در ابعاد مختلف، بر ضرورت درک نحوه گفتن و ابلاغ پیام به مخاطبان مختلف گفت: باید صدای منتقدان و مخالفان را شنید و آنان را نکوبید.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با اشاره به کارکردهای درست و منطقی روابط عمومی ها، با اشاره به این نکته که روابط عمومی ها می بایست از تملق و چاپلوسی در مورد مدیران خود بردور باشند، گفت: باید از کاربرد القاب مختلف و تملق آمیز مثل مقام عالی و غیره درباره مسئولان مافوق پرهیز کرد و صداقت را سرلوحه اطلاع رسانی قرار داد.

وی با اشاره به ضرورت طبقه بندی مخاطبان و توجه به این نکته که چه کسی باید چه موضوعی را با مردم مطرح کند، گفت: بعضی مواقع باید عالیترین مقام سخن گوید و بعضی مواقع باید از زبان دیگری این کار انجام شود.

حجت الاسلام سید حسن خمینی در ادامه نیز تاکید کرد: اگر با مردم صادقانه و صحیح صحبت کنیم؛ مردم می پذیرند و اگر در اطلاع رسانی به موقع عمل نکنیم، سودجویان و دشمنان، از این خلاء استفاده می کنند.

در این دیدار، هوشمند سفیدی دبیرکل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی نیز گزارشی از فلسفه برگزاری این رویداد و دستاوردهای آن ارائه داد.

وی با انتقاد از اهمال و کم تحرکی برای تقویت روابط عمومی در کشور، خواستار اصلاح  رویکردها و تقویت این حوزه مهم در پازل و ساختار اطلاع رسانی کشور شد.

همچنین در ادامه نیز دکتر کریمی و دکتر مسعودی از اعضای هیئت علمی این سمپوزیوم طی سخنانی دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.