سفارت ایران در تاجیکستان از روزهای گذشته و از زمان ورود کاروان پرسپولیس به شهر دوشنبه فعالیت و حضور چشمگیری داشته است.

به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، شهر دوشنبه خود را در حالی آماده میزبانی از کاروان فوتبال پرسپولیس کرد که هم‌زمان خود را آماده میزبانی از رئیس جمهوری ایران می‌کند. با توجه به این سفر، سفارت کشورمان در تاجیکستان، روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارد ولی این مساله موجب نشده است تا از توجه و رسیدگی به امور نماینده ورزشی کشورمان، پرسپولیس، به تاجیکستان غافل باشند.
باشگاه پرسپولیس نه فقط از زمان ورود بلکه در روزهای گذشته حضور مثمرثمر و موثر سفارت کشورمان در شهر دوشنبه را کنار خود احساس کرده است.
در روزهای گذشته جدا از همکاری‌های فدراسیون فوتبال تاجیکستان و باشگاه میزبان، سفارت ایران در شهر دوشنبه نیز همکاری و پشتیبانی مثال‌زدنی در مواردی چون دریافت روادید سفر اعضای کاروان داشتند.
همچنین با هماهنگی انجام شده از سوی سفارت با مرزبانی تاجیکستان، هواپیمای حامل تیم جلو درب ورودی پاویون فرودگاه شهر دوشنبه توقف و بازیکنان وارد پاویون شده و بدون معطلی از فرودگاه خارج شدند.
سفارت کشورمان همچنین در سازماندهی هواداران و ایرانی‌های مقیم در استقبال از پرسپولیس و برای حضور در ورزشگاه برای تماشای مسابقه فعال و کوشا بودند. ۵۰۰ بلیت مسابقه از سوی سفارت خریداری شد تا رایگان در اختیار هموطنان و علاقمندان به ایران و پرسپولیس در کشور تاجیکستان قرار بگیرد. همچنین با همکاری باشگاه و کانون هواداران در صدد توزیع اقلام هواداری جهت حضور در ورزشگاه هستند.
باشگاه پرسپولیس، ضمن قدردانی از تلاش‌های آقای علیرضا حقیقیان سفیر محترم ایران در تاجیکستان و مسوولان و کارکنان سفارت کشورمان، ابراز امیدواری و تلاش می‌کند؛ با توجه به مشترکات عمیق و ریشه‌دار فرهنگی، قومی، تاریخی و احساسی دو ملت، دیدار دو تیم پرسپولیس ایران و استقلال تاجیکستان فارغ از نتیجه، به تحکیم دوستی‌، محبت و یگانگی بیش از پیش دو جامعه کمک کند.