تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 - 8:28
کد خبر : 92616

پرسپولیس در بحران جذب بازیکن!/ آنالیز ۳۵ گزینه جدید

پرسپولیس در بحران جذب بازیکن!/ آنالیز ۳۵ گزینه جدید

آرمان شرق-گروه ورزش:کادرفنی و گل‌محمدی اسامی بازیکنان آزاد در دنیا را در اختیار گرفته‌اند. اگر بازیکن آزاد باشد، پس از اتمام مهلت نقل و انتقالات باز هم می‌توان وی را جذب کرد‌. گل‌محمدی ساعاتی قبل با من صحبت کرد و گفت فیلم ۳۵ بازیکن را خودش دیده و برخی را هم برای همکارانش فرستاده تا آنها را آنالیز کنند. تیم، باشگاه و کادر فنی مصمم هستند کاری که در شأن پرسپولیس است انجام بدهند.

آرمان شرق-گروه ورزش:کادرفنی و گل‌محمدی اسامی بازیکنان آزاد در دنیا را در اختیار گرفته‌اند. اگر بازیکن آزاد باشد، پس از اتمام مهلت نقل و انتقالات باز هم می‌توان وی را جذب کرد‌. گل‌محمدی ساعاتی قبل با من صحبت کرد و گفت فیلم ۳۵ بازیکن را خودش دیده و برخی را هم برای همکارانش فرستاده تا آنها را آنالیز کنند. تیم، باشگاه و کادر فنی مصمم هستند کاری که در شأن پرسپولیس است انجام بدهند.

رضا درویش درمورد اینکه پنجره باشگاه پرسپولیس در حال حاضر باز است یا بسته، اظهار داشت: مدل پنجره ما به شکلی شده که لحظه‌ای شده و کار از ساعت و روز گذشته است. شاید فقط دو روز از آمدن من به باشگاه گذشته بود که گفتند پنجره بسته شده است‌. علی الظاهر در آن زمان به دلیل اینکه اوساگونا از قبل طلبکار بود، نامه‌ای آمد و پنجره بسته شد. در آن زمان تازه آمده بودم. شنیدن این موضوع جالب و بهت برانگیز است اما وقتی از امور مالی پرسیدم، گفتند موجودی باشگاه ما فقط هزار تومان است.

وی ادامه داد : با برخی دوستان تماس گرفتم و طبق لطف یکی از رفیقان، پولی به اوساگونا پرداخت و پنجره باز شد. پیگیر بودیم که چگونه می‌توانیم بازیکن بگیریم که بحث پدیده پیش آمد و گفتند نامه این باشگاه هم آمده است. به همین دلیل پرسپولیس بازهم نمی‌تواند نقل و انتقالی انجام بدهد. طلب پدیده مربوط به یک سال و نیم پیش است. صحبت‌هایی هم که با مدیران قبلی داشتند، انجام نشده و علی الظاهر طبق آنچه خودشان اذعان داشتند، برخورد مدیر قبلی هم با آنها خوب نبوده است. باشگاه پدیده هم تلافی کرد، گفت پول‌مان را می‌خواهیم و پنجره را بست.

مدیرعامل پرسپولیس عنوان کرد: با باشگاه پدیده صحبت کردیم و توافقی به عمل آمد که چگونه می‌توانیم در ۳-۲ روز بخشی از پول را پرداخت کنیم. برای باقی‌مانده هم مهلت گرفتیم تا هر ۱۰ روز یا یک ماه یک بار پرداخت کنیم. خوشحال بودیم که موانع برطرف شد. در این میان ۱۵ درصد به تیم دادیم و پاداشی که اعضای تیم از نیم فصل قبلی طلب داشتند هم پرداخت کردیم.

درویش افزود: ناگهان گفتند بحث بیرانوند به وجود آمد. گفتند او هم از ۲/۵ سال قبل طلبکار است اما تاکنون موفق به دریافت طلبش نشده است. حق هم با بیرانوند بود زیرا برای پرسپولیس زحمت کشیده و بازیکن برجسته‌ای بوده است. با وجود اینکه مقداری از طلبش را هم بخشیده بود، باز هم پرداخت طلبش را امروز و فردا کردند که سبب ناراحتی‌اش شد.

وی درمورد اینکه آیا امکان اینکه ماجرای بیرانوند هم قبل از صدور آن بیانیه تند علیه وی، حل و فصل نشود وجود نداشت، گفت: درست در روز بازی با فولاد چنین اتفاقی افتاد. ما دروازه بانی هم نداشتیم و خواهش کردیم اگر امکان دارد ۲۴ ساعت پنجره را باز کنند. باشگاه هم تعهد می‌دهد درصورت انجام نشدن تعهداتش، مجدد پنجره را ببندند ولی با این موضوع موافقت نشد. بچه‌های ارتباطات باشگاه خیلی ناراحت بودند و گفتند امکان دارد تیم به زمین برود و دقیقه پنج، پای حامد لک بپیچد. در این حالت کسی را نداریم تا از دروازه محافظت کند.

مدیرعامل پرسپولیس افزود: به هر جهت آن مسائل به وجود آمد اما از بیرانوند دلجویی کردیم. وی هم محبت کرد و مجبور شدیم نیمی از پولش را بدهیم. برای پرداخت باقی‌مانده اش هم محبت کرد و مهلتی یک ماهه تا چهل روزه داد. روز گذشته این موضوع را مرتفع کردم. امروز برای انجام دادن کاری در راه باشگاه بودم که گفتند یک بنده خدا دیگری هم آمده و می‌خواهد پنجره را ببندد. پرسیدم چه کسی است و طلبش برای چه زمانی است؟ طلب معمارزاده مربوط به ۱۲ سال قبل است. یعنی تاکنون همه این طلبکاران پشت در نشسته بودند و تازه یادشان افتاده است؟ شاید فکر می‌کنند مخزنی پیدا شده که می‌شود این پول‌ها را گرفت.

درویش تصریح کرد: شاید پول معمارزاده در فوتبال امروز زیاد نباشد اما اگر این دوستان همه پرسپولیس را دوست دارند، باید مجالی هم بدهند؟ آیا مدیری قدرت تفکر دارد که هر روز این مسائل را بگذراند؟ در کنار این موارد پول هواپیما، هتل و …. هم است‌.

وی در خصوص دلیل منتفی شدن جذب رامین رضاییان، توضیح داد: وی به عنوان یک پرسپولیسی بسیار علاقه مند بود تا باشد‌. در ۱۵ روز اخیر بیش از ۱۰ مکاتبه با الدحیل انجام دادیم. هر بار یک مطلبی را خواستند. یک بار گفتند باید تعهد مالی داشته باشیم و پولی به این باشگاه بدهیم که گفتیم پرداخت می‌کنیم. در ادامه گفتند این مبلغ را زیاد کنید که باز هم گفتیم چشم. ۴۸ ساعت قبل مدیر برنامه‌اش آخرین مبلغ را به ما اعلام کرد که با ارسال ایمیل گفتیم حاضریم تعهد بدهیم N صد هزار دلار پرداخت کنیم تا رضاییان قراردادش را فسخ کرده و بتواند به تیم محبوبش بیاید.

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: از آنجاییکه طرفداران پر و پا قرص پرسپولیس هم خواهان به خدمت گرفتن رضاییان بودند، حاضر شدیم این کارها را انجام بدهیم تا بتوانیم وی را در خدمت داشته باشیم اما ساعت ۱۲:۳۰ شب گذشته که با مدیربرنامه‌اش صحبت کردیم، گفت آخرین صبحتی که با قطری‌ها داشتیم گفتند قرار است ساعت ۳-۲ بعد از ظهر امروز جواب بدهند‌. ساعت ۱۵ امروز به ما زنگ زد و گفت با وجود اینکه الدحیل رضاییان را از لیست کنار گذاشته اما تحت هیچ شرایطی حاضر به فسخ قراردادش نیست. من به عنوان مدیرعامل پرسپولیس دیگر باید چه کاری انجام می‌دادم که شاید در آن کوتاهی باشد و آن را انجام ندادم.

درویش درخصوص دلیل منتفی شدن حضور مهاجم برزیلی گفت: شاید باورش سخت باشد که تا حدود ساعت چهار صبح امروز با یحیی گل‌محمدی پیرامون جذب یک بازیکن مکاتبه شده و ایمیل زده می‌شد تا چگونگی درخواست بازیکن و پرداخت پول وی را تحلیل کنیم. در نهایت در آن ساعت از بازیکن برزیلی که در پرتغال حضور دارد، پاسخ مثبت گرفتیم. ساعت ۱۲ امروز به من اعلام کردند اسم این بازیکن، مدیربرنامه خارجی‌اش و یک همراه را تحویل بدهیم تا برای آنها پاسپورت بگیریم. با همکاری و کمک بچه‌های باشگاه بدون پول برای آنها بلیت گرفتیم که حدود ۶۰ میلیون تومان قیمت این بلیت ها شد.

وی اضافه کرد: جالب این است ساعت ۱۶:۳۷ باشگاه این بازیکن ایمیل زده که باید تا صبح فردا برای آزاد کردن وی، ۵۰۰ هزار دلار به ما بدهید. به همکار بین المللمان گفتم به این باشگاه بگوید مگر نمی‌داند کل دنیا بانک‌هایش در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. فرض کنید این پول را در جیب دارم؛ چگونه می‌توانم آن را منتقل کنم؟ ضمن اینکه در مکاتبات قبلی هم چنین چیزی نگفتید. ابتدا گفتند ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار. وقتی فهمیدند به این بازیکن احتیاج داریم اعلام کردند ۲۵۰ هزار دلار بدهید. گفتم حاضریم این مبلغ را تا ۱۰ روز پس از عقد قرارداد پرداخت کنیم که یک بحث منطقی است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: ما در پست مهاجم مشکل داریم و گفتیم حاضریم پول را در دو قسط بدهیم. فردا که بانک تعطیل است و روز آخر نقل و انتقالات ماست اما گفتند فقط تا فردا صبح می‌توانیم این پول را قبول کنیم، درغیر این صورت انتقال انجام نمی‌شود. البته این مبلغ جدا از چند صد هزار دلار پول خود بازیکن است‌. راهی به من نشان بدهید برای جذب وی چه کاری می‌توانستم انجام بدهم.

درویش درمورد آخرین وضعیت جدایی مهدی شیری گفت: از قبل به ما اعلام شده بود فولاد مایل به تعویض پاتوسی است. ضمن اینکه این باشگاه به ما نامه داد و می‌خواست شیری را جذب کند. اعلام کردیم اگر شیری را می‌خواهند، حاضریم پاتوسی را بگیریم و این بازیکن را به فولاد بدهیم اما هنوز جواب درستی نشنیدیم. شنیده‌ام می‌خواستند حتی به تیم‌هایی مثل استقلال بازیکن بدهند اما علی الظاهر برای پرسپولیس ممانعت و مقاومت می‌کنند. تاکنون موفق نشده‌ایم این مبادله را انجام بدهیم.

وی درخصوص مبلغ اقساط باشگاه پدیده، توضیح داد : ظاهراً قرار است همه این مسائل را ما حل کنیم. آمده ایم وظیفه را انجام بدهیم اما باید مجال باشد. قطعا در جریان وضعیت اقتصادی امروز جامعه هستید. به دست آوردن پول برای باشگاه ما کار ساده ای نیست. کارخانه‌هایی مثل فولاد و کارخانجات معدنی، گردش مالی بسیار قوی دارند و جا به جایی پول برای آنها سهل است. تنها منبع درآمدی ما تبلیغات دور زمین و فضای جلو و پشت پیراهن است. همه این فضاها را هم قبل از من داده و پولش را هم گرفته‌اند اما با همه این تفاسیر دوستان کمک کرده و معبری پیدا کرده‌ایم. طرفداران هم محبت کرده و آرامشی نشان می‌دهند تا بتوانیم مشکلات و موانع را مرتفع کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: گفتن دو میلیارد راحت است اما دو روز قبل این مبلغ را به پدیده پرداخت کردیم. ۳-۲ روز دیگر هم یک میلیارد می‌دهیم. چند روز بعدش باز هم باید یک میلیارد بدهیم. برای باقی مانده مبلغ هم باید ماهانه یک میلیارد تومان پرداخت کنیم‌.

درویش افزود: برای رضایت‌نامه محمد نادری هم باید به باشگاه بلژیکی ۱۰۵ هزار یورو بدهیم. امروز با خجالت کشیدن به یکی از رفیقان رو انداختم و وی محبت کرد تا ۳۰ هزار یورو هم به این باشگاه بدهیم تا پنجره مان بسته نشود. برای پرداخت این طلب درخواست قسط بندی کردیم که گفتند اگر اولین قسط را بدهید، شاید مشکل حل شود.

وی درباره اینکه با این تفاسیر آیا پرسپولیس می‌تواند بعد از اتمام زمان نقل و انتقالات بازیکن جدیدی جذب کند، اظهار داشت: به این موضوع امیدوار هستیم. کادرفنی و گل‌محمدی اسامی بازیکنان آزاد در دنیا را در اختیار گرفته‌اند. اگر بازیکن آزاد باشد، پس از اتمام مهلت نقل و انتقالات باز هم می‌توان وی را جذب کرد‌. گل‌محمدی ساعاتی قبل با من صحبت کرد و گفت فیلم ۳۵ بازیکن را خودش دیده و برخی را هم برای همکارانش فرستاده تا آنها را آنالیز کنند. تیم، باشگاه و کادر فنی مصمم هستند کاری که در شأن پرسپولیس است انجام بدهند.

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه گفت و گو با برنامه شب های فوتبالی عنوان کرد: شاید بازیکن باشد اما می‌خواهیم که هم اندازه پرسپولیس باشد و هم بتواند جایگاه ثابتی به دست بیاورد. در غیر این صورت بازیکن جوان و مستعد داریم.

درویش درخصوص پیشنهاد خارجی سیامک نعمتی گفت: یک پیشنهاد داشته اما تاکنون درباره اش صحبت نکردیم./فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.