تاریخ انتشار : دوشنبه 17 خرداد 1400 - 8:37
کد خبر : 70603

نهیب و عتاب رهبری انقلاب در دفع جفا و ظلم

نهیب و عتاب رهبری انقلاب در دفع جفا و ظلم

ارمان شرق- حداقل‌های مورد انتظار عتاب رهبری انقلاب بازنگری شورای نگهبان در این مصادیق فرزندان شایسته این مرز و بوم از جمله دکتر پزشکیان و سایر مظلومین این عرصه است و چه زیباست؛ با توسعه تعداد انتخاب‌شدگان حق انتخاب را به مردم دهیم که رکن رکین جمهوریت تقویت و بازسازی شود.

نهیب و عتاب رهبری انقلاب در دفع جفا و ظلم
محمد جلیلیان

پس از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری چهره‌های نام آشنایی در سطح رده اول نظام؛ میانه و افراد جویای نام با مراجعات حضوری به ساختمان فاطمی اقدام به نام‌نویسی کردند در این خصوص نکاتی چند قابل تامل است:
اول- پیش از پایان مهلت ۱۰ روز شورای نگهبان خبرگزاری‌های خاصی اسامی ٧ نفر صلاحیت‌دار را منتشر کردند و به موجب قانون همان اسامی با فاصله اندکی به وزارت کشور اعلام می‌گردد که مشاهده اسامی و تعداد آنان فضای عمومی کشور را در محاق بهت و حیرت فرو برد. دوم – اعلام اسامی و حذف چهره‌های شاخص در تراز روسای قوا، وزرا و… تعجب همگان را بر انگیخت؛ این تصمیم مورد استقبال جبهه‌های برانداز داخلی و خارجی قرار و کوک اختلافات داخلی را تشدید کرد. تشکیلات مختلف و شخصیت‌های تاثیرگذار اصلاحات در قالب بیانیه و سخنرانی نگرانی‌های خود را از تصمیم شورای نگهبان اعلام داشتند که می‌توان یادآور شد:
١- ٣١ حزب اصلاح‌طلب در قالب جبهه اصلاحات به استثنای یک حزب که همه آنان پس از انقلاب مجوز فعالیت سیاسی را از ارکان حاکمیت دریافت و به صورت شناسنامه‌دار فعالیت سیاسی می‌کنند در بیانیه‌ای اعلام داشتند در نشست‌های رسمی به اسامی ٩ چهره ملی به عنوان نامزد انتخاباتی اصلاح‌طلبان رسیده که شورای نگهبان هیچ کدام از آنان را تایید نکرده و قادر به معرفی نامزد انتخاباتی نیستند و این تصمیم توسط اعضا در سراسر کشور و تریبون‌های مختلف به استحضار ملت ایران رسید.
٢- مجمع روحانیون مبارز بعد از نشست رسمی با انتشار بیانیه‌ای با اعتراض صریح و تند خود از فرآیند حذف جمهوریت و عدم وجود نامزد اصلاح‌طلب در میان ٧ نفر تایید شده روند انتخابات و انتخاب در انتخاب شورای نگهبان را مورد نکوهش قرار داد.
٣- آیت‌الله کروبی یکی از رهبران اصلاحات در بیانیه‌ای که توسط همسر او منتشر شد بر فقدان کاندیدای اصلاح‌طلب و فراهم نبودن رقابت در این دوره اذعان داشت پیش‌تر از این، این رهبر محصور بر حضور مردم در انتخابات به تصریح و تکرار تاکید داشت.
۴- اعتراضات شدید بیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران توسط فرزند و نوه ایشان سرکار خانم زهرا خمینی و آیت‌الله سیدحسن خمینی و تفسیر نوینی از مقبولیت و مشروعیت حکومت در اسلام و تاکید بر اینکه اعتبار مشروعیت حاکمان براساس پذیرش اکثریت عامه مردم است.
۵- رد صلاحیت‌شدگان با شیوه‌های مختلفی اعتراض کرده و اعضای شورای نگهبان نه تنها نرمشی نشان نداد بلکه تهدیدات آنها به قلمروی تایید‌شدگان نیز رسیده و صلاحیت خود را مطلق و استصوابی و تابعی از زمان ندانسته بلکه اقتدار خود را مانند شمشیر داموکلس قلمداد که فرود آن را در هر زمانی و بر فرق سر هر نامزدی بدون محدودیت مکانی و زمانی تفسیر کرد.
۶- شرایط جامعه؛ اسامی محدود تاییدشدگان عدم امکان وجود شرایط رقابت در انتخابات به لحاظ تک‌جناحی بودن تاییدیون و عدم باور خواص و عامه مردم در ادعای اصلاح‌طلبی دو نامزد مدعی انتخاباتی یا پایین بودن دز اصلاحاتی آنان فضای تحریم را پررنگ‌تر می‌کرد.
٧- جامعه ایران ملتهب و منتظر گشایش بود. در سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب، رهبری نظام در سخنرانی خود با تبیین و تفسیر جمهوریت و اسلامیت و قرائت امام خمینی از آن با زیباترین و نافذترین کلمات و جملات به توصیف نگرش‌های امام پرداخت که می‌توان گفت می‌تواند سرفصلی جدید در مناسبات سیاسی آتی قرار گیرد، نحله‌های فکری سه دهه اخیر انقلاب که برخاسته از تفکرات فقیهان نام‌آشنا در حوزه فقه سیاسی بوده را له و به دیوار بتنی کوبید، در فراز پایانی این نطق ٧٠ دقیقه‌ای رفع و دفع ظلم از کاندیداها ی رد صلاحیت شده و جبران جفا و ظلم بدان‌ها توسط رهبری انقلاب قابل تقدیر و سپاس است؛ این نطق روح نشاط، شادابی و امید به آینده سیاسی را در فضای عمومی جامعه مجددا دمید.
٨- یکی از شخصیت‌های مظلوم رد صلاحیت شده این دوره دکتر مسعود پزشکیان است که با پیشینه‌ای از استقامت؛ پاکیزگی و خودساختگی فردی نمادی از تفکر و عملگرایی است که امروز در معرض این بازنگری است.
این متخصص علم ابدان با تسلط بر کلام وحی قرآن مجید و کلام امام علی (ع) در نهج‌البلاغه معجون و ممزوجی است که در قامت تظلم خواهی از دریچه کلام خدا و امام علی در خانه ملت سخن راند و بغض مظلومیت خود و ملت ایران را فریاد زد…

حداقل‌های مورد انتظار عتاب رهبری انقلاب بازنگری شورای نگهبان در این مصادیق فرزندان شایسته این مرز و بوم از جمله دکتر پزشکیان و سایر مظلومین این عرصه است و چه زیباست؛ با توسعه تعداد انتخاب‌شدگان حق انتخاب را به مردم دهیم که رکن رکین جمهوریت تقویت و بازسازی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.