تاریخ انتشار : جمعه 24 اردیبهشت 1400 - 12:06
کد خبر : 68393

نامه سرگشاده به بهزاد نبوی: از پزشکیان حمایت کنید

نامه سرگشاده به بهزاد نبوی: از پزشکیان حمایت کنید

ارمان شرق- اقلاً ترتیبی اتخاذ شود که با تمرکز روی دکتر پزشکیان، با تکیه به ظرفیت عدالت‌خواهی و فسادستیزی وی، منتقد وضع موجود بودن و سایر ویژگی‌ها؛ علاوه بر شانس رأی‌آوری، آسیب کمتری به سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبی وارد آید.

علی‌اکبر سروش فعال سیاسی اصلاح‌طلب در نامه‌ای به بهزاد نبوی رئیس جبهه اصلاحات از لزوم حمایت از مصطفی تاجزاده و مسعود پزشکیان سخن گفت.

ارمان شرق- متن نامه را در ادامه می‌خوانید:

جناب مهندس بهزاد نبوی
رییس محترم جبهه اصلاحات

با سلام و تحیات
از یک سو؛ اراده اجماع در جبهه اصلاحات، با طیف‌هایی متنوع در روش و هدف، ستودنیست که این مهم با قابلیت‌های اخلاقی و مدیریتی شما ممکن می‌نمایاند.

از سوی دیگر؛ خطر راضی نگه‌داشتنِ طیف‌های محافظه‌کار و بوروکرات که با رویکرد معطوف به قدرت، مایل به کنشگری در انتخابات به هر قیمتی هستند، می‌تواند منجر به “بد تصمیمی” گردد!

همان‌طور که پیش‌تر، صبورانه شنونده نظراتم بودید، بار دیگر تأکید می‌شود که در وضعیت کنونی که ناکامی‌ها و کاستی‌های مداوم، امیدها را به کسوف نشاند؛ اصلاح‌طلبی با گفتمان‌های انتخاباتیِ محافظه‌کارانه و بوروکراتیکِ معطوف به قدرت، هرگز امید نمی‌آفریند.

همراهیِ کم فروغ و نادیده‌انگارانه جبهه اصلاحات به گفتمان انتخاباتی پیشرو و امیدبخشِ”مصطفی تاجزاده” مقدمه بد تصمیمیست!

جناب مهندس عزیز
نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان می‌توانست با حمایت جدی و متمرکز از نامزدی تاجزاده که شجاعانه و دلسوزانه برای رهایی سرزمین ما از ابرچالش‌ها، برنامه داده است؛ بازی دو سر برد را پیش بَرد.

یا بازگشت به قدرت با گفتمان استعلاییِ اصلاح طلبی یا بازگشت به جامعه.
گذاردنِ نام‌های گوناگون در کنار نام مصطفی تاجزاده، پیام روشنی است بر جدّی نبودن در حمایت از این نامزد !

رییس محترم نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان
اگر شماری از اعضای محترم جبهه اصلاحات در بندِ ملاحظات‌اند و یا به زیستِ مستمر در قدرت معتاد شده‌اند؛ به اینان بفرمایید با پافشاری در حمایت از آقایان جهانگیری، شریعتمداری و… شاید هم لاریجانی! ؛

چوب حراج بر تتمه “سرمایه اجتماعی” اصلاح‌طلبی نزنند!

مهندس جهانگیریِ ۹۶ را نبینید که خوش درخشیده بود. وی معاون اول دولتی است که رییس آن با بی‌اعتنایی به وعده‌های پیشین و با بی‌تفاوتی به رنج‌های مردم از چشم جامعه افتاده است. هم او که نتوانست و یا نخواست به افکار عمومی پاسخ دهد که جناب حسین فریدون که از بام تا شام در معیت برادرش بود، چرا به جرم اختلاس در زندان است!

آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهوری است که طی ۱۵ ماهی که مردم این سرزمین در مصیبت‌ها و رنج‌های کرونا دست‌و‌پا می‌زنند، حتی یک بار نزد آنان نرفت!

آقای جهانگیری در کنار کسری‌های خودش، چون؛ داستان موسوم به ارز جهانگیری در افواه مردم، درست یا غلط، محکومیت برادرش به فساد مالی؛ باید به عنوان نماینده وضع موجود، از دولت دفاع کند و عجیب آن که نهاد اجماع‌ساز در صدد است بارِ آن را بر شانه‌های نحیف اصلاحات بنهد!

به عبارتی همان داستان مشهور؛ هم پیاز را می‌خوریم، هم شلاق را و هم پول را می پردازیم!

جناب مهندس بهزاد نبوی

حال که جبهه اصلاحات آمادگی همراهیِ شجاعانه با سقف گفتمان اصلاح طلبی را ندارد و با پشت کردن به همه امیدهای برآمده از روزهای روشنِ اصلاح‌طلبی، به کف آن روی نشان داده است! لااقل مراقبت نماید در این روزهای باقی‌مانده با ثبت نام فله‌ای کاندیداهای خود، اسیر مهندسی شورای نگهبان نشود!

اقلاً ترتیبی اتخاذ شود که با تمرکز روی دکتر پزشکیان، با تکیه به ظرفیت عدالت‌خواهی و فسادستیزی وی، منتقد وضع موجود بودن و سایر ویژگی‌ها؛ علاوه بر شانس رأی‌آوری، آسیب کمتری به سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبی وارد آید.

امیدوارم با تجربه انباشته سیاست‌ورزی، در این روزهای تاریخی، اسیرِ “بد تصمیمی” نشوید.
سپاس از حوصله‌تان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.