تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردین 1400 - 7:04
کد خبر : 65889

آمریکا پیشنهادهای جدید و جدی به ایران داد

آمریکا پیشنهادهای جدید و جدی به ایران داد

ارمان شرق- خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد: واشنگتن در گفت‌وگوهای وین ایده‌های “بسیار جدی” در مورد چگونگی احیای توافق هسته‌ای به ایران ارائه داد اما منتظر است تهران نیز از خود جدیت نشان دهد.

در حالی که ایران در صورت لغو تحریم‌های آمریکا بر توقف اقدامات جبرانی خود تاکید دارد، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد: واشنگتن در گفت‌وگوهای وین ایده‌های “بسیار جدی” در مورد چگونگی احیای توافق هسته‌ای به ایران ارائه داد اما منتظر است تهران نیز از خود جدیت نشان دهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، این مقام دولت آمریکا که نام وی بیان نشده است بامداد شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد: تیم ایالات متحده ایده بسیار جدی مطرح کرده و برای بازگشت به تعهدات برجامی خود جدیت نشان داده است، اگر ایران نیز به تعهدات خود بازگردد.

مقام آمریکایی افزود، ایالات متحده منتظر “پاسخ متقابل” ایران است.

وی همچنین مدعی شد، ما نشانه‌هایی از آن را دیدیم اما مطمئناً کافی نیست. هنوز این سوال مطرح است که آیا ایران تمایل دارد رویکردی را انجام دهد که ایالات متحده اتخاذ کرده تا به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کند.

نماینده آمریکا در امور ایران از وین به واشنگتن بازگشت

نماینده آمریکا در امور ایران،‌ امروز و پس از پایان مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک در وین اتریش،‌ به واشنگتن بازگشت.
نماینده آمریکا در امور ایران از وین به واشنگتن بازگشت
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه جمعه خبر داد که «راب مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حال بازگشت از وین به واشنگتن است و روز جمعه (به وقت محلی) به واشنگتن خواهد رسید.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز گفت که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که انتظار دارد مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای ایران، هفته آینده در وین از سر گرفته شود.

امروز نیز یک مقام ارشد اروپایی به خبرنگار وال استریت ژورنال گفت: «حس مشترکی درباره فوریت بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک به مسیر وجود دارد. نمایندگان با حسن نیت به وین آمدند و رایزنی‌هایی که این هفته انجام شد دلگرم کننده بود. اینها، همه را یک گام به هدف اصلی نزدیکتر کرد اما گام‌های بسیار دیگری پیش رو قرار دارد. این فرایندی کاملا پیچیده اما ضروری است. باید درباره اقداماتی که اتخاد شود و همچنین درباره چیزهایی که نیاز است تا به اجرای کامل و موثر توافق بازگشت، شفافیت ایجاد شود. این مدتی طول خواهد کشید».

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعاملات جدی، گفت: «این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف‌های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت».

ایران تأکید کرده در این دور مذاکرات، هیچ گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا نخواهد داشت و ضمن رد راه‌حال گام‌به‌گام، بازگشت ایران به تعهدات برجامی را منوط به لغو همه تحریم‌های آمریکا می‌داند.
مقام آمریکایی: اصرار تهران بر لغو تمامی تحریم‌های دولت ترامپ به بن‌بست منتهی می‌شود

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که اصرار تهران بر لغو تمامی تحریم‌هایی که از سال ۲۰۱۷ علیه این کشور اعمال شده، مذاکرات را به بن‌بست می‌کشاند.

مقام آمریکایی: اصرار تهران بر لغو تمامی تحریم‌های دولت ترامپ به بن‌بست منتهی می‌شود

به گزارش فارس،‌ یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات وین گفت که در کل این مذاکرات سازنده و عملی بود اما همچنان سوالاتی درباره قصد و تمایل ایران درباره اتخاذ گام‌هایی برای بازگشت به پایبندی وجود دارد.

خبرنگار پولیتیکو به نقل از این مقام ارشد آمریکایی نوشت: «اگر ایران همچنان بر موضع خود اصرار داشته باشد که تمامی تحریم‌هایی که از سال ۲۰۱۷ اعمال شده باید لغو شود، این موضوع‌ ما را به سوی بن‌بست می‌کشاند».

وی مدعی شد: «اصرار ایران بر لغو تمامی تحریم ها، با برجام سازگاری ندارد و ما شفاف ساخته‌ایم که در صورت بازگشت ایران به برجام، واشنگتن آماده برداشتن تحریم‌هایی است که با برجام ناسازگار است».

این مقام آمریکایی اضافه کرد: «نتایجی که این هفته حاصل شد انتظارات را برآورده کرد اما علامت سوال درباره اقدامات همچنان وجود دارد. طرف‌ها اواسط هفته آینده بار دیگر در وین گرد هم می‌آیند. تیم آمریکا نیز بازخواهد گشت و گام‌های بازگشت به پایبندی را شفاف خواهد کرد».

این مقام آمریکایی گفت: «هفته بعد زمانی که به وین باز می‌گردیم امیدواریم که شاهد نشانه‌های بزرگتری از سوی ایران درباره آن چیزی که آماده انجام آن هستند باشیم».

این مقام افزود که واشنگتن نقشی در اقدام ایران برای آزادسازی کشتی کره‌جنوبی نداشته و آزاد شدن این کشتی بر اساس توافقی میان ایران و کره‌جنوبی بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.