تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردین 1400 - 23:55
کد خبر : 65678

گفتگوهای برجامی سازنده بود؛ادامه مذاکرات در روز جمعه/امریکا: اگر قبل از انتخابات به تفاهم برسیم خوب است

گفتگوهای برجامی سازنده بود؛ادامه مذاکرات در روز جمعه/امریکا: اگر قبل از انتخابات به تفاهم برسیم خوب است

ارمان شرق- رابرت مالی در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا که روز سه‌شنبه منتشر شد، مواضع گذشته دولت بایدن را تکرار کرد که اگر ایران به تعهدات خود بازگردد، آمریکا هم آماده بازگشت به این توافق خواهد بود.

«سید عباس عراقچی»، رئیس هئیت ایرانی در نشست کمیسیون برجام گفت: دور نخست مذاکرات برجام در وین سازنده بود. مذاکره کنندگان در وین خواهند ماند تا جلسه دیگری را در روز جمعه در خصوص برجام داشته باشند.

عراقچی: گفتگوهای وین سازنده بود؛ مذاکره کنندگان در وین می مانند تا در جلسه ی روز جمعه شرکت کنند / گفت‌وگوهای کارشناسی در خصوص رفع تحریم ها و اقدامات برجامی ایران ادامه خواهد داشت«سید عباس عراقچی»‌ معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام از سازنده بودن مذاکرات برجام در وین خبر داد.

رئیس هئیت ایرانی در نشست کمیسیون برجام در گفت‌وگو با شبکه پرس‌تی‌وی گفت: دور نخست مذاکرات برجام در وین سازنده بود. مذاکره کنندگان در وین خواهند ماند تا جلسه دیگری را در روز جمعه در خصوص برجام داشته باشند.
بیشتر بخوانید
نشست مهم وین میان ایران و ۱+۴ / توافق برای تشکیل دو نشست کارشناسی موازی برای رایزنی های فنی در حوزه رفع تحریم و فعالیت های هسته ای / اولیانوف: نشست کمیسیون مشترک برجام موفقیت‌آمیز بود

وی افزود: گفت‌وگوهای کارشناسی در وین در خصوص رفع تحریم ها و اقدامات برجامی ایران ادامه خواهد داشت.

عراقچی بیان کرد: هر گونه توافق در خصوص آزادسازی یک میلیارد دلار از پول ایران در ازای توقف غنی‌سازی ۲۰ درصد را رد می‌کنیم.

رابرت مالی:
بازگشت به برجام به نفع مردم آمریکاست / فشار حداکثری بر ایران شکست خورده است

رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران با بیان اینکه برجام به نفع مردم ایالات متحده است، گفت: بهترین راه برای بازگشت به توافق هسته‌ای دیپلماسی است.
به گزارش ایرنا، رابرت مالی در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا که روز سه‌شنبه منتشر شد، مواضع گذشته دولت بایدن را تکرار کرد که اگر ایران به تعهدات خود بازگردد، آمریکا هم آماده بازگشت به این توافق خواهد بود.

وی با این ادعا که رشد برنامه هسته‌ای ایران منجر به افزایش تنش در خاورمیانه خواهد شد، افزود: برآورد ما این است که بازگشت به توافق هسته‌ای ایران به نفع آمریکا و شهروندان آن است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ادامه داد: در سه سال گذشته دولت ترامپ گزینه فشار حداکثری را آزمایش کرد، دیدیم چه اتفاقی افتاد، ایران برنامه هسته‌ای خود را گسترش داد.

مالی با تاکید بر اینکه نتیجه کارزار فشار حداکثری را دیده‌ایم که شکست خورده است، اضافه کرد: دولت بایدن متعهد است که ایران به سلاح اتمی دست نیابد و بهترین راه را برای این کار، دیپلماسی می‌دانیم.

وی درباره تاثیر انتخابات ایران بر مذاکرات هم گفت: ما با هر کسی که در ایران قدرت داشته باشد مذاکره خواهیم کرد. اگر بتوانیم قبل از انتخابات به تفاهم برسیم که خوب است؛ اگر نتوانیم، پس از آن با هر کسی که در تهران مسئول باشد، ادامه خواهیم داد.

نماینده آمریکا در امور ایران با این ادعا که “ما به صراحت گفته‌ایم اگر ایران تعهدات خود را از سر بگیرد، دوباره به توافق خواهیم رسید”، اشاره‌ای به تحریم‌ها نکرد و افزود: سپس روی آن کار خواهیم کرد تا به آنچه که هر عضو کنگره می‌خواهد برسیم که دستیابی به یک توافق محکم‌تر و طولانی‌تر است که منافع اصلی آمریکا را برآورده کند.

مالی همچنین مدعی شد: باید مراحل دیگری که ایران در پی آن است، گنجانده شود و این کار را با هماهنگی متحدان و شرکای منطقه‌ای خود انجام خواهیم داد. ما نسبت به برنامه موشک بالستیک و فعالیت منطقه‌ای ایران نگرانی داریم. می‌خواهیم درباره همه اینها صحبت کنیم اما اگر بتوانیم حداقل مساله فعلی هسته‌ای را کنار بگذاریم.

جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است موضوع توان دفاعی هیچ‌گاه مشمول مذاکره نخواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.