یک بازی و این همه جذابیت؟
دنیای اقتصاد : حسن‌ختام مسابقات هفته دهم لیگ برتر، بازی سپاهان و پرسپولیس است که امروز از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار خواهد شد؛ دوئلی که به حق و بر اساس تجارب تمام این سال‌ها به ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران شهرت یافته و انبوهی از خاطرات تلخ و شیرین را پشت سر خودش دارد. مصاف امروز قرمز و زردها هم از هر نظر که تصورش را بکنید تماشایی و مهیج است؛ داریم از جدال دو تیم بالانشین و مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر سخن می‌گوییم که تا کنون ۸۰ بار به مصاف هم رفته‌اند؛ ۲۷ بازی را پرسپولیس برده، ۲۰ مسابقه را سپاهان و ۳۳ دیدار هم به تساوی انجامیده است. پرسپولیس دقیقا صد گل در ال‌کلاسیکوی وطنی زده و سپاهان هم ۸۱ بار دروازه سرخ‌پوشان پایتخت را گشوده است.

حال و هوای متفاوت

دیدار امروز در شرایطی برگزار می‌شود که دو تیم حال و هوای کاملا متفاوتی دارند. سپاهان با پیروزی خیره‌کننده ۹برصفر برابر آلمالیق ازبکستان بغضش را خالی کرد و در شرایط روحی و روانی فوق‌العاده‌ای به مصاف ‌میهمان سرخ‌پوش خود می‌رود. پرسپولیس اما گرفتار یک بحران ضمنی است. قرمزها سه بازی اخیر خود را با مساوی پشت سر گذاشته‌اند و البته کیفیت نازل نمایش‌های این تیم هم صدای منتقدان را بلند کرده است. از نظر تعداد مهره‌های آماده و توازن تیمی هم سپاهان دست بالا را در اختیار دارد. قرمزها در یکی، دو ماه گذشته دو ستاره کلیدی‌شان یعنی مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی را به واسطه پارگی رباط صلیبی از دست داده‌اند و در خط حمله هم دست یحیی گل‌محمدی به‌شدت خالی است. در نقطه مقابل سپاهان آن‌قدر مهاجم دارد که بعضی‌ها یادشان رفته مثلا کاوه رضایی هم در این توپ می‌زند! به‌طور کلی شواهد به نفع سپاهان است، اما یادمان باشد فوتبال «رو» ندارد و پرسپولیس هم تیم کم‌تجربه‌ای نیست. قرمزها فصل گذشته در جام حذفی سپاهان را در اصفهان با ۴ گل شکست دادند. چنین تیمی را هرگز نمی‌توان دست‌کم گرفت.

   چهره‌های شاخص

بازی تا دل‌تان بخواهد مهره کلیدی و چهره شاخص و جذاب دارد. سپاهان روی کاکل سرخابی‌های سابق می‌چرخد که هر کدام برای این بازی انگیزه خاص خودشان را دارند. فقط کافی است به یاد بیاورید ۶ گل از ۹ گل سپاهان برابر آلمالیق را بازیکنان پیشین پرسپولیس زدند؛ دو گل عیسی آل‌کثیر و نفری یک گل هم فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو، رضا اسدی و رامین رضاییان! به اینها باید محمد دانشگر و سیاوش یزدانی را هم اضافه کنید که استقلالی هستند و طبیعتا با انگیزه بیشتری به مصاف پرسپولیس می‌روند. در اردوگاه سرخ‌پوشان دانیال اسماعیلی‌فرد، میلاد سرلک، سروش رفیعی و گئورگی گولسیانی سابقه بازی در سپاهان را دارند و البته ستاره‌هایی مثل علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، سعید صادقی و شهاب زاهدی هم می‌توانند تعیین‌کننده باشند. خلاصه بازی امروز از آن مسابقاتی است که یک لحظه‌اش را هم نباید از دست داد.