تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 - 14:09
کد خبر : 147171

پیش‌بینی باهنر از مشارکت در انتخابات:کشور ۳۴ درصد؛‌ تهران ۱۷ درصد

پیش‌بینی باهنر از مشارکت در انتخابات:کشور ۳۴ درصد؛‌ تهران ۱۷ درصد

آرمان شرق-گروه سیاست: به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود، رسیدن به قدرت و تصمیم‌گیری از مسیر صندوق رای است. بر اساس آخرین نظرسنجی‌های کشور میزان مشارکت در انتخابات مجلس در کشور ۳۴ درصد و در تهران ۱۷ درصد است. که نسبت به دوران گذشته بد نیست.»

پیش‌بینی باهنر از مشارکت در انتخابات:کشور ۳۴ درصد؛‌ تهران ۱۷ درصد

آرمان امروز: «محمدرضا باهنر»، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست مشارکت شهروندان در انتخابات و چالش‌های آن که در کانون وکلای دادگستری برگزار شد با بررسی جو انتخاباتی پرداخت و گفت: «امسال بر خلاف همیشه مقام معظم رهبری پیش از شروع انتخابات بحث مشارکت را مطرح و دست اندرکاران را برای حضور پرشور دعوت کردند؛ در این دوره از انتخابات مشارکت اهمیت بیشتری دارد.

در انتخابات مجلس یازدهم و ریاست جمهوری  رکورد کمترین میزان مشارکت ثبت شد که طی آن در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس به ترتیب ۴۸ درصد و مجلس ۴۲ درصد مشارکت داشتیم، این رقم در بسیاری از کشورها دموکراتیک سابقه مطلوب و حدود ۲۰ تا ۴۰ است. تمام ارکان جمهوری اسلامی با رای مردم شکل ‌می‌گیرد، هرکس می خواهد نظریات و برنامه‌هایش اجرایی شود باید به پای صندوق رای برود. به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود، رسیدن به قدرت و تصمیم‌گیری از مسیر صندوق رای است. بر اساس آخرین نظرسنجی‌های کشور میزان مشارکت در انتخابات مجلس در کشور ۳۴ درصد و در تهران ۱۷ درصد است. که نسبت به دوران گذشته بد نیست.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.