تاریخ انتشار : سه شنبه 15 خرداد 1403 - 11:45
کد خبر : 153885

پایان موفقیت آمیز آزمایش خاک در دومین نیروگاه خورشیدی پتروپالایش اصفهان

پایان موفقیت آمیز آزمایش خاک در دومین نیروگاه خورشیدی پتروپالایش اصفهان

آرمان شرق-گروه اقتصاد: مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی ادامه داد: خوشبختانه پس از کسب مجوزهای لازم و انقعاد قرارداد خرید برق با سازمان ساتبا و تخصیص زمین ها به شرکت مشعل پویا؛ توانستیم با سرعت هرچه بیشتر مقدمات عملیات احداث این نیروگاه عظیم خورشیدی را در سه پهنه مورچه خورت، شهرک رازی شهرضا و دهاقان، آماده کنیم.

پایان موفقیت آمیز آزمایش خاک در دومین نیروگاه خورشیدی پتروپالایش اصفهان

به گزارش روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ،مهندس علیرضا عدیلی‌پور توضیح داد: اقدام ضروری پیش از شروع طراحی و عملیات احداث نیروگاه، آزمایش خاک است، که در حال حاضر این عملیات در زمین ۴۵۰ هکتاری شهرک رازی شهرضا به طور کامل انجام شد و نتایج مورد تایید قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه عملیات آزمایش خاک شامل سونداژ، آنالیز خاک، کوبش و کشش است، افزود: پس از آزمایش‌ها و بررسی‌های لازم، نتایج آنها، پایه طراحی و اجرای نیروگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی ادامه داد: خوشبختانه پس از کسب مجوزهای لازم و انقعاد قرارداد خرید برق با سازمان ساتبا و تخصیص زمین ها به شرکت مشعل پویا؛ توانستیم با سرعت هرچه بیشتر مقدمات عملیات احداث این نیروگاه عظیم خورشیدی را در سه پهنه مورچه خورت، شهرک رازی شهرضا و دهاقان، آماده کنیم.

گفتنی است اجرای پروژه نیروگاه هزار مگاواتی خورشیدی شرکت مشعل پویا ضمن کمک به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا؛ می تواند به میزان ۱۰% از ناترازی برق کشور را جبران کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.