تاریخ انتشار : شنبه 23 اردیبهشت 1402 - 6:36
کد خبر : 129646

پالس مثبت مکرون به اقدام انسان‌دوستانه ایران برای آزادی دو تبعه فرانسوی

پالس مثبت مکرون به اقدام انسان‌دوستانه ایران برای آزادی دو تبعه فرانسوی

آرمان شرق-گروه بین الملل: رئیس جمهوری فرانسه از اقدام انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران برای آزادی دو تبعه فرانسوی استقبال کرد. به نقل از رویترز، مکرون جمعه در توئیتی نوشت: سرانجام آزاد شدند. بنیامین بریر و برنار فلان نزد خانواده‌هایشان باز می‌گردند. این مایه آرامش خاطر است.

پالس مثبت مکرون به اقدام انسان‌دوستانه ایران برای آزادی دو تبعه فرانسوی

ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه از اقدام انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران برای آزادی دو تبعه فرانسوی استقبال کرد.

به نقل از رویترز، مکرون جمعه در توئیتی نوشت: سرانجام آزاد شدند. بنیامین بریر و برنار فلان نزد خانواده‌هایشان باز می‌گردند. این مایه آرامش خاطر است.

وی با بیان اینکه از آزادی این دو فرد استقبال می‌کند، افزود: سپاس از همه کسانی که برای رسیدن به این نتیجه، تلاش کردند.

کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه نیز روز جمعه در گفت‌وگوی تلفنی کلونا با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران از اقدام انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران برای آزادی دو تبعه فرانسوی تشکر کرد و آن را گامی موثر و اعتمادساز خواند.

طرفین در این تماس همکاری ایران و آژانس را مورد توجه قرار دادند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه روز جمعه درباره اقدام جمهوری اسلامی ایران نسبت به آزادی دو تبعه فرانسوی گفت: در پاسخ به درخواست‌های طرف فرانسوی در سطوح مختلف و مذاکرات انجام شده از جمله بین وزرای امور خارجه دو کشور و گفت‌وگوی تلفنی امروز (جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه) کاترین کلونا با حسین امیرعبداللهیان، قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت و در اقدامی انساندوستانه و در راستای قوانین و مقررات مربوطه، دو تبعه فرانسوی را که یکی از آنها همزمان دارای تابعیت ایرلندی نیز است، آزاد کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.