تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 9:08
کد خبر : 140811

هیچ‌کس توضیح نمی‌دهد چرا کریم باقری رفت!

هیچ‌کس توضیح نمی‌دهد چرا کریم باقری رفت!

آرمان شرق-گروه ورزش:اگر نخواهند که با کسی تعارف ندارند. عادل فردوسی‌پور با ۲۰ سال برنامه تلویزیونی را با یک امضا خانه‌نشین کردند. اگر کسی را نخواهند خیلی قشنگ می‌گویند بفرمایید خانه! البته این را هم‌ بگویم ‌اگر قهرمان ‌نمی‌شد شاید به حرف شما نزدیک می‌شد اما‌ تیم ‌قهرمان یک مقدار سخت است و گزینه آلترناتیوی باید باشد الان مربی داخلی کسی را نداریم که بخواهد در حد پرسپولیس باشد و گزینه خارجی هم که خبری از پول نیست.

هیچ‌کس توضیح نمی‌دهد چرا کریم باقری رفت!

 «اعتماد»: یحیی ‌گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس به دلیل مشکلات مالی و پس از اینکه چند بار برای باشگاه نوتیس فرستاد و با بی‌توجهی‌ مدیران مواجه شد به نشانه اعتراض چند روزی به مسافرت رفت و حاضر نشد با درویش گفت‌وگو کند. با این حال او روز گذشته به ایران بازگشت و سر تمرین تیم هم حاضر شد. به نظر می‌آید با حضور سرمربی اوضاع به حالت سابق برمی‌گردد و هواداران پرسپولیس از نگرانی درمی‌آیند. با امیرحسین اصلانیان، بازیکن اسبق پرسپولیس درخصوص وضعیت این تیم و سریال قهر و آشتی یحیی گفت‌وگویی ترتیب دادیم که اظهارات جالب او را در ادامه می‌خوانید.

‌نظر شما درباره سریال قهر و آشتی‌های سرمربی پرسپولیس چیست؟‌

والله از بس این چیزها تکراری شده که نه هواداران دوست دارند به آن بپردازند و نه پیشکسوتان. برای اینکه مشخص است اینها دنبال پول‌شان هستند و در حالت عادی که درخواست دادند و دیدند فایده ندارد و از طریق مطبوعات مشکلات مالی را رسانه‌ای کردند. دنبال حل کردن مساله مالی هستند و همین کار را استقلالی‌ها هم کردند و دیدید که بعد آمدند سر تمرین و به روال عادی برگشتند، پرسپولیس هم همین داستان! اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد خیال‌تان راحت!

‌می‌گویید گروکشی می‌کنند؟

وقتی زورشان نمی‌رسد در حالت عادی پول‌شان را بگیرند همین می‌شود. از ۲۰ سال پیش هم همین بود و می‌گفتند حالا که اتفاقی نمی‌افتد یک اعتصابی کنیم و با فشار مطبوعات به خواسته‌مان برسیم. این اعتصاب‌ها با هماهنگی است تا مدیر را تحت فشار قرار بدهند و مدیر هم برود سراغ پول. ۲۵ سال است که در مدیریت فوتبال ایران به لحاظ ورزشی در تیم‌های قرمز و آبی این‌طور بوده!

‌بعضی‌ها می‌گویند خارج از باشگاه نمی‌خواهند یحیی بماند. این موضوع تا چه حد می‌تواند درست باشد؟

اگر نخواهند که با کسی تعارف ندارند. عادل فردوسی‌پور با ۲۰ سال برنامه تلویزیونی را با یک امضا خانه‌نشین کردند. اگر کسی را نخواهند خیلی قشنگ می‌گویند بفرمایید خانه! البته این را هم‌ بگویم ‌اگر قهرمان ‌نمی‌شد شاید به حرف شما نزدیک می‌شد اما‌ تیم ‌قهرمان یک مقدار سخت است و گزینه آلترناتیوی باید باشد الان مربی داخلی کسی را نداریم که بخواهد در حد پرسپولیس باشد و گزینه خارجی هم که خبری از پول نیست. مجدد می‌گوییم گل‌محمدی به لحاظ مالی جدا نمی‌شود، جدایی او منوط به نتایج او در پایان فصل است.

‌ممکن است که به این طریق بخواهد باشگاه را برای تمدید قراردادش تحت فشار بگذارد؟

این توقع هر مربی در هر جایی که سه گانه بیاورد است. هر مربی می‌خواهد دلش برای آینده قرص شود . به لحاظ روحی هرمربی قوت قلبی می‌خواهد و این طبیعی است حالا اگر پیشنهاد ندادند شاید در ادامه فصل این اتفاق رخ بدهد.

‌شما که در پرسپولیس بازی کردید علت اینکه با مربی موفق این تیم تمدید نمی‌کنند را می‌دانید؟ در این رابطه چیزی نشنیدید؟

ما نیاز نیست بشنویم، در عمل داریم یک سری اتفاقات را می‌بینیم! مثلا نمی‌آیند توضیح بدهند چرا با آقای باقری قطع همکاری کردند. توضیح بدهند تا هواداران روشن شوند. در فوتبال ما خیلی توضیح نمی‌دهند و مثلا با یک امضا یکی مثل علی دایی را کنار می‌گذارند یا یک برنامه پرمخاطب قطع می‌شود کلا در ورزش ما توضیح هم نمی‌دهند!

‌با این وضعیت، شرایط برای پرسپولیس در ادامه فصل را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تراکتور را ببینید پس از پوست‌اندازی در اوایل فصل کمی نتایجش ضعیف بود اما کم‌کم وضعیتش خوب شده و وارد جمع مدعیان شده یا سپاهان جزو مدعیان است و استقلال هم کم و بیش در کورس است. از الان نمی‌شود گفت کدام تیم مدعی است اما سه، چهار تیم مدعی قهرمانی داریم.

‌راه دیگری برای اعتراض مربیان و بازیکن برای رسیدن به پول نیست؟

گفتم که تکراری شده. داستان مشخص است: من پول می‌خواهم! وقتی جلسات را گذاشتید و نوتیس را دادید و مدیر برنامه رفته صحبت کرده و درنهایت نتیجه نمی‌دهد می‌گویید از این شیوه استفاده کنم که کار را بکشانم به مطبوعات و فشار روی مدیریت. وقتی مدیریت گوش نمی‌دهد همین است. البته مدیران در فوتبال تمام حرف را در فوتبال نمی‌زنند و یک‌سری فرمان‌ها از بالا به آنها دیکته می‌شود. صفر تا صد که تصمیم‌گیرنده نیستند و برای همین یک‌سری چیزها را توضیح نمی‌دهند!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.