تاریخ انتشار : جمعه 15 تیر 1403 - 21:55
کد خبر : 155730

موج دوم مشارکت ؛ صف‌های چند ده متری شکل گرفت/خیز ملت به سمت پیروزی

موج دوم مشارکت ؛ صف‌های چند ده متری شکل گرفت/خیز ملت به سمت پیروزی

آرمان شرق-گروه سیاست:بر اساس برآورد میدانی، با افزایش حضور رای‌دهندگان در شعب اخذ رأی در سراسر کشور، مشارکت دور دوم انتخابات از ۴۰ درصد عبور کرد. در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۴.۵۳۵.۱۸۵ شرکت کرده بودند که تا ساعت ۲۰:۲۵ امشب، این رکورد شکسته شد.

موج دوم مشارکت ؛ صف‌های چند ده متری شکل گرفت/خیز ملت به سمت پیروزی

ادامه حضور مردم پای صندوق‌های رای

روند رای‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با استقبال رای دهندگان و شروع موج دوم رای‌دهی، تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

افرادی که در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت نکرده‌اند، هیچ مانعی برای شرکت در مرحله دوم ندارد و اگر کسی در مرحله اول در شهرستان دیگر یا خارج از کشور رأی داده، در مرحله دوم می‌تواند در هر شهر و مکانی در انتخابات شرکت کند و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

طبق قانون، هر نامزد می‌تواند یک نماینده در شعبه داشته باشد و در این دوره از انتخابات، نامزدها هم در شعبه و هم در ستاد انتخابات کشور نماینده دارند. در ستاد انتخابات کشور سه نفر از نمایندگان نامزدها حضور دارند و فرایند کار را مشاهده می‌کنند.

آرای خاموش هم آمدند

آرای خاموش هم آمدند

نماینده ستاد پزشکیان در حسینیه ارشاد تهران، تاکید کرد: انتخابات در امنیت در حسینیه ارشاد در حال برگزاری است و مردم مشارکت بیشتری نسبت به هفته گذشته در انتخابات داشتند.

طیبه موسوی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فرآیند برگزاری انتخابات در حسینیه ارشاد تهران، بیان کرد:  از ساعتی که بنده در اینجا حضور داشتم مشارکت مردم بالا بود. نسبت به هفته پیش جمعیت بیشتری در حسینیه حضور داشتند. امروز از صبح تاکنون صندوق های رای مشغول اخذ رای از مردم بودند.

وی اظهار کرد: برای تامین امنیت انتخابات نیز از این هفته اجازه نمی دادند حتی ناظرها در پشت صندوق های اخذ رای حضور پیدا کنند. ظاهرا مردم زودتر اقدام کرده و پای صندوق های رای حضور پیدا کردند.

نماینده ستاد پزشکیان در حسینیه ارشاد تهران، تصریح کرد: ظاهرا این شلوغی برای این است که خیلی از افرادی که رای خاموش بودند اکنون برخاسته و پای صندوق های رای حضور یافتند. هر اصلاحی جز صندوق رای راهی ندارد.

مشارکت از مرز ۴۰ درصد عبور کرد

مشارکت از مرز ۴۰ درصد عبور کرد

بر اساس برآورد میدانی مهر، با افزایش حضور رای‌دهندگان در شعب اخذ رای، مشارکت از ۴۰ درصد عبور کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس برآورد میدانی، با افزایش حضور رای‌دهندگان در شعب اخذ رأی در سراسر کشور، مشارکت دور دوم انتخابات از ۴۰ درصد عبور کرد. در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۴.۵۳۵.۱۸۵ شرکت کرده بودند که تا ساعت ۲۰:۲۵ امشب، این رکورد شکسته شد.

هموطن! برای پیروزی با اختلاف فاحش بپا خیزید به سوی مشارکت حداکثری

ظریف با انتشار توئیتی از مردم خواست که برای پیروزی قاطع با اختلاف فاحش بپا خیزند.
وی نوشت: اث« هموطن! برای پیروزی قاطع با اختلاف فاحش بپا خیزید بسوی مشارکت حداکثری در رأی به صالح دوران که مَنۡ أَذِنَ لَهُ ٱلرَّحۡمَٰنُ وَرَضِیَ لَهُۥ قَوۡلٗا»»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.