تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 22:55
کد خبر : 155613

مهدی کروبی: در ۱۵ تیرماه دوباره به مسعود پزشکیان رای دهیم

مهدی کروبی: در ۱۵ تیرماه دوباره به مسعود پزشکیان رای دهیم

آرمان شرق-گروه سیاست:باید قدرت اکثریت را نشان داد . باید کار ناتمام را تمام کنیم .باید در ۱۵ تیرماه دوباره به مسعود پزشکیان رای دهیم …

مهدی کروبی: در ۱۵ تیرماه دوباره به مسعود پزشکیان رای دهیم

جماران: مهدی کروبی در پیامی نوشته که اگر در مرحله اول پیام تحریم طنین انداز شد الان باید پیام تغییر پخش شود.

متن کامل پیام مهدی کروبی در باره انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است:

بسمه تعالی

مردم عزیز ایران

کسانی که رای دادید

و کسانی که رای ندادید

شما در برابر هم نیستید ، در کنار هم هستید .

رای همه شما رای به تغییر بود ؛ چه با رای دادن ، چه با رای ندادن . رای به مسعود پزشکیان – با وجود رد صلاحیت همه اصلاح طلبان – یک ” نه بزرگ ” به … بود … غیبت نزدیک به ۶۰ درصد ملت در انتخابات پیامی به … در اعتراض به رد صلاحیت‌ها، حذف مردم ، توهین به زنان و نادیده گرفتن جوانان، ناکارآمدی و فساد دولت و سرکوب اعتراضات بود .

و این همه انتقادات و اعتراضاتی بود که رای دهندگان هم به آن باور دارند .همان رای دهندگانی که با رای خود مسعود پزشکیان را به نفر اول انتخابات بدل کردند .

چه بسیار خانواده‌هایی که والدین رای دادند و فرزندان رای ندادند. و فرزندانی که رای دادند اما والدین رای ندادند. این تفاوت روش درون خانواده ای است .اما هدف مشترک است :

شکستن انحصار و از بین بردن حاکمیت یکدست .

دروغ می‌گویند و بی انصافی می‌کنند. مسعود پزشکیان با دیگران فرق می‌کند. سالم و پاکدست و روشن بین است . رای شما به او رای به اصلاح نظام است و نه فقط رای به حفظ نظام . نظام را … یک جناح خلاصه نکنید. نظام یعنی مردم . … .نظام بدون مردم معنا ندارد. همانطور که امام عظیم الشان ره فرمود: “میزان رأی ملت است”… .

اگر نظام از اساس خود که جمهوریت است دور شود و به جای اکثریت ، اقلیت بر ملت حکومت کند دیگر نه جمهوری است و نه اسلامی و باید ملت نظام را به نقطه اول خود برگردانند. اگر این به معنای رای به نظام است ، پس برای اصلاح نظام باید رای داد . و این همان هدف مشترک رای دهندگان و تحریم کنندگان انتخابات است .

اگر در مرحله اول پیام تحریم طنین انداز شد الان باید پیام تغییر پخش شود .مگر تحریم برای تغییر نبود ؟ حالا نوبت تغییر سرنوشت است .نباید به دست خود

زمینه تحکیم انحصار را فراهم کنیم …. آنان ما را اقلیت می‌خواهند ، باید قدرت اکثریت را نشان داد . باید کار ناتمام را تمام کنیم .باید در ۱۵ تیرماه دوباره به مسعود پزشکیان رای دهیم …

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.