تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 8:51
کد خبر : 144145

ملی شدن صنعت نشر ؛ به‌زودی

ملی شدن صنعت نشر ؛ به‌زودی

آرمان شرق-گروه جامعه:اکنون بخش اصلی حوزه نشر ما هم امروز به این نقطه خودکفایی رسیده‌ و فقط جشن خودکفایی تولید کاغذ کتب درسی را برگزار نمی‌کنیم. ما بحث ملی شدن صنعت نشر را باید در نظر بگیریم. حمایت از تولید کاغذ داخلی کار مهمی بود. آقای رییس جمهور زمانی که رییس قوه قضاییه بودند از این مجموعه بازدید کردند.

ملی شدن صنعت نشر ؛ به‌زودی

 

آرمان امروز : مراسم خودکفایی در تولید کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی کشور، دیروز در مازندران برگزار شد. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در این مراسم گفت:  موانع برای تولید کاغذ یکی پس از دیگری برداشته شد و باید به یک صادرکننده حرفه‌ای تبدیل شویم و منطقه را هم پوشش بدهیم. از مدیر پرتلاش و جهادی  این مجموعه تشکر می‌کنم. دو سال قبل به این محل آمدیم و افق روشنی را پیش رو نمی‌دیدیم اما اکنون در جایی ایستاده‌ایم که کاغذ تمامی ۱۵۵ میلیون جلد کتب درسی دانش‌آموزان در این کارخانه تولید می‌شود. اکنون بخش اصلی حوزه نشر ما هم امروز به این نقطه خودکفایی رسیده‌ و فقط جشن خودکفایی تولید کاغذ کتب درسی را برگزار نمی‌کنیم. ما بحث ملی شدن صنعت نشر را باید در نظر بگیریم. حمایت از تولید کاغذ داخلی کار مهمی بود. آقای رییس جمهور زمانی که رییس قوه قضاییه بودند از این مجموعه بازدید کردند.

در این دو سال دوستان بسیار تلاش کردند و کارگروه کاغذ و نشر در دولت ایجاد شد و آقای مخبر معاون رییس‌جمهور نیز همواره پای کار بود. همچنین وزیران ما و رییس‌جمهور هم همواره دغدغه این موضوع را داشتند. همه در کنار هم در این راستا زحمت کشیدند. دولت ما یک دولت متحد و یکپارچه است. همه دولت به مثابه یک گروه هماهنگ کار کردند. برای تولید کاغذ یک مجموعه بزرگ را در شیراز افتتاح خواهیم کرد. این مجموعه در سال ۵۰ هزار تن کاغذ تولید خواهد کرد و مجموعه کاغذ سبز هم توسط بنیاد مستضعفان در دستور کار است. تولید کاغذ امروز به یکی از نمادهای مهم‌ هویتی ما تبدیل شده است. دولت موضوع کاغذ را تکلیف خودش کرد و تمامی کتب درسی را با کاغذ تولید داخل چاپ کرد. می‌خواهم که مجموعه‌ها محکم پای کاغذ ایرانی بیایند. مهم‌ترین دستاورد این کار لبیک‌گویی به مقام معظم رهبری است. امروز خوشحالیم که این گام‌های عملی را با همت شما عزیزان برداشته‌ایم. هرجا نیاز به کاغذ باکیفیت باشد ما منعی از واردات مورد نیاز نداریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.