تاریخ انتشار : شنبه 11 فروردین 1403 - 23:16
کد خبر : 150816

معمای عملکرد غیرمنتظره و درخشان پرسپولیس ؛شوت‌زن‌تر،گلزن‌تر

معمای عملکرد غیرمنتظره و درخشان پرسپولیس ؛شوت‌زن‌تر،گلزن‌تر

آرمان شرق-گروه ورزش: پرسپولیسی‌ها تا پیش از آغاز به کار اوسمار ویرا در کسوت سرمربی این تیم، میانگین ۱۱.۴ شوت در هر مسابقه داشتند که به صورت میانگین ۳.۸ شوت‌های آن‌ها در چارچوب بود. جالب آنکه استاندارد شوت در لیگ بیست‌وسوم، ۱۰.۶ بوده و از حیث شوت در چارچوب هم میانگین تیم‌های لیگ برتری ۳.۵ است. حالا در دوره اوسمار ویرا، رکورد پرسپولیسی‌ها رشد چشمگیری داشته و آن‌ها موفق شده‌اند در هر مسابقه به صورت میانگین، ۱۵.۶ شوت داشته باشند که میانگین شوت در چارچوب آن‌ها در هر مسابقه به ۵.۵ رسیده است!

معمای عملکرد غیرمنتظره و درخشان پرسپولیس ؛شوت‌زن‌تر،گلزن‌تر

فوتبال۳۶۰: سرخ‌پوشان ایتخت با هدایت اوسمار ویرا توانسته‌اند عملکرد فنی درخشانی را از خود به جای بگذارند.

پرسپولیسی‌ها بعد از آنکه در نیم‌فصل نخست موفق به کسب ۳۰ امتیاز تحت هدایت یحیی گل‌محمدی شدند، کار خود را در نیم‌فصل دوم با هدایت اوسمار ویرا آغاز کردند؛ چرا که گل‌محمدی از سمت خود در تیم پرسپولیس کناره‌گیری کرد و با وجود آنکه تصور می‌شد چهره‌ای شناخته‌شده در کسوت جانشین او معرفی خواهد شد اما سرانجام با توجه به شناخت کامل اوسمار ویرا از شرایط تیم پرسپولیس و فعالیت ۱.۵ ساله او در جمع سرخ‌پوشان در کسوت دستیار اول یحیی گل‌محمدی، این مربی برزیلی به عنوان سرمربی جدید سرخ‌پوشان پایتخت معرفی شد.

ویرا در گام نخست کارش را با شکست برابر آلومینیوم اراک آغاز کرد اما در ادامه شرایط کاملاً تغییر کرد و پرسپولیسی‌ها در لیگ برتر با هدایت این سرمربی برزیلی موفق شدند در ۵ مسابقه، ۱۳ امتیاز به‌دست آورند و در جام حذفی هم به جمع ۱۶ تیم برتر راه پیدا کردند تا نگاه‌ها به سوی اوسمار ویرا تغییر کند و هر روز به جمع حامیان او در بین هواداران پرسپولیس افزوده شود. نکته برجسته پیرامون سرمربیگری ویرا در پرسپولیس، تغییر سبک بازی سرخ‌پوشان و ارائه نمایش‌های تهاجمی است که باعث شده تا بیش از پیش هواداران سرخ‌پوش نسبت به عملکرد اوسمار ویرا اعلام رضایت کنند.

سرخ‌پوشان پایتخت در فصل جاری و تا پیش از آنکه اوسمار ویرا هدایت این تیم را برعهده بگیرد، به صورت میانگین در هر مسابقه امیدگل‌شان ۱.۲ بود؛ آن‌هم در حالی‌که استاندارد لیگ در فصل جاری، ۱.۱ بود. در طول ۶ بازی اخیر که ویرا سرمربی پرسپولیس بوده، امیدگل سرخ‌پوشان پایتخت به ۲.۲ رسیده که رکوردی فوق‌العاده است و نشان از تهاجمی‌شدن پرسپولیسی‌ها با هدایت سرمربی برزیلی‌شان دارد و آن‌ها توانسته‌اند امیدگل خود را نسبت به دوره سرمربیگری یحیی گل‌محمدی، به صورت میانگین در هر ۲ برابر افزایش بدهند!

تیمی که هم شوت‌زن‌تر شد، هم گلزن‌تر!

پرسپولیسی‌ها تا پیش از آغاز به کار اوسمار ویرا در کسوت سرمربی این تیم، میانگین ۱۱.۴ شوت در هر مسابقه داشتند که به صورت میانگین ۳.۸ شوت‌های آن‌ها در چارچوب بود. جالب آنکه استاندارد شوت در لیگ بیست‌وسوم، ۱۰.۶ بوده و از حیث شوت در چارچوب هم میانگین تیم‌های لیگ برتری ۳.۵ است. حالا در دوره اوسمار ویرا، رکورد پرسپولیسی‌ها رشد چشمگیری داشته و آن‌ها موفق شده‌اند در هر مسابقه به صورت میانگین، ۱۵.۶ شوت داشته باشند که میانگین شوت در چارچوب آن‌ها در هر مسابقه به ۵.۵ رسیده است!

شاگردان ویرا در فصل جاری به صورت میانگین در هر مسابقه ۱.۵ گل زده داشته‌اند؛ آن‌هم در حالی‌که استاندارد سایر تیم‌های لیگ برتری در هر مسابقه یک گل بوده و جالب آنکه پیش آغاز سرمربیگری اوسمار ویرا در تیم پرسپولیس هم آن‌ها میانگین ۱.۳ گل زده در هر دیدار را داشتند تا با توجه به آمار و ارقام به‌ثبت رسیده، سرخ‌پوشان پایتخت در آیتم‌های مختلف از جمله امیدگل، شوت، شوت در چارچوب و گل زده، رشد چشمگیری را با هدایت اوسمار ویرا تجربه کرده باشند و بالاتر از استانداردهای لیگ برتر کار خود را پیش ببرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.