تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 مهر 1401 - 12:59
کد خبر : 114903

مافیاهای وی‌پی‌ان و درآمد سالانه ۳۱۰۰ میلیارد تومانی

مافیاهای وی‌پی‌ان و درآمد سالانه ۳۱۰۰ میلیارد تومانی

آرمان شرق-گروه سیاست:یک حساب و کتاب ساده نشان می‌دهد که تجارت فروش وی‌پی‌ان در ایران طی یک سال ۳۱۰۰میلیارد تومان است.

سالانه ۳۱۰۰ میلیارد تومان به حساب مافیاهای وی‌پی‌ان می‌رود

روزنامه همشهری در گزارشی از فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی انتقاد کرد و با اذعان معضلاتی که این پدیده برای مردم به وجود آورده با یک حساب سرانگشتی خبر داد که سالانه ۳۱۰۰ میلیارد تومان به حساب مافیاهای وی‌پی‌ان می‌رود.

در ادامه گزارش این روزنامه آمده است: در سال ۹۷ تخمین زده شده بود گردش مالی تجارت وی‌پی‌ان در ایران حداقل ۵۰میلیارد تومان در ماه است. این عدد امروز با آمارهای جدید، افزایش قابل‌توجهی داشته است، به‌طوری که با یک حساب سرانگشتی می‌توان بیش از ۵برابر آن را در ماه تخمین زد.

با فیلترشدن وی‌پی‌ان‌ها طی روزهای گذشته برآورد می‌شود که حداقل ۱۵ درصد کاربران از وی‌پی‌ان غیررایگان استفاده می‌کنند که به این معنی است که حدود ۱۳ میلیون کاربر در حال پرداخت پول برای خرید اشتراک فیلتر‌شکن هستند. درصورتی که میانگین حداقلی خرید وی‌پی‌ان را در ماه ۲۰ هزار تومان درنظر بگیریم، این ۱۳ میلیون کاربر حدود ۲۶۰ میلیارد تومان برای خرید وی‌پی‌ان هزینه می‌کنند که در سال به عددی بیش از ۳۱۰۰ میلیارد تومان خواهیم رسید.

تجربه فیلترینگ، طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد که فیلترینگ مسیری یک‌طرفه است. به‌عبارت دیگر، هرگاه پلتفرمی در کشور فیلتر شده، پس از آن، دسترسی به آن پلتفرم تنها از طریق فیلترشکن امکان‌پذیر بوده است. همچنین در حالی از رشد اینستاگرام و واتساپ در ایران انتقاد می‌شود که جایگزین‌سازی مناسبی برای آنها صورت نگرفته است

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.