تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 - 0:34
کد خبر : 149592

اتمام ۱۱ طرح استراتژیک در پتروپالایش اصفهان

طرح پالایشگاه اصفهان برای برطرف کردن ناترازی بنزین منجر به صادارت می شود

طرح پالایشگاه اصفهان برای برطرف کردن ناترازی بنزین منجر به صادارت می شود

آرمان شرق-گروه اقتصاد:طبق برنامه سند چشم انداز توسعه پالایشگاه اصفهان برنامه هایی که قرار است تا سال ۱۴۰۶ در این شرکت انجام شود سبب خواهد شد نه تنها نا ترازی بنزین درکشور برطرف شود بلکه بتوانیم صادارت نیز انجام دهیم .

طرح پالایشگاه اصفهان برای برطرف کردن ناترازی بنزین منجر به صادارت می شود

تا ۴سال دیگر تولید بنزین یورو۵ با اکتان ۹۱ درپالایشگاه اصفهان به ۳۱٫۶ میلیون لیترمی رسد

به گزارش روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پترو پالایش اصفهان ، رئیس دفتر مدیریت پروژه های هلدینگ پترو پالایش اصفهان، با اشاره به اینکه از زمان ورود دکتر قدیری به عنوان مدیر عامل پالایشگاه اصفهان ۱۲برنامه استراتژیک مبتنی بر توسعه پایدار و متوازن در این شرکت تعریف شد و متعاقب آن واحد PMO در این شرکت راه اندازی شد تا همه طرح ها منطبق با استراتژی جلو رود افزود:از آبان سال ۱۴۰۱طرح های و استراتژی برای انجام پروژه در همه معاونت ها و بخش ها تعریف شد در حالی که پیش از ان طرح ها فقط با محوریت معاونت مهندسی و توسعه پروژه انجام می شد .

مهندس علی موذنی، در گفتگو با روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، با اشاره به اینکه از سال گذشته طرح های توسعه متوازن شرکت با مدیریت PMO به تمامی معاونت ها بسط پیدا کرد و تعریف پروژه در تمامی بخش ها رخ داد گفت:با چشم اندازی که برای اجرای طرح ها در نظر گرفته شد نهایتا به تعریف ۴۷۰ پروژه درپترو پالایش اصفهان بر مبنای توسعه پایدار و متوازن رسیدیم.

 دسته بندی طرح های پالایشگاه اصفهان در قالب ۴ گروه

وی تصریح کرد: با افقی که برای انجام طرح های پترو پالایش اصفهان مد نظر قرار گرفت پروژه ها در۴ گروه دسته بندی شد که شامل طرح های خاتمه یافته، در حال اجرا ومتوقف شده بود.لذا با استناد به ماده ۵۹ قانون اصلاح مصرف انرژی پالایشگاه ملزم به ارتقاء سطح کیفیت محصولات شد و در این راستا ۱۲ استراژی برای اجرای ۴۵۴ برنامه درقالبPMO  در پترو پالایش اصفهان لحاظ گردید.

موذنی، با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۱ تمام طرح های پالایشگاه اصفهان در قالب یک سبد دسته بندی شد افزود: تا قبل از ورود دکتر قدیری به پالایشگاه اصفهان ۴ طرح شامل (واحد تقطیر۳،روغن گیر،خط لوله فاضلاب شاهین شهر به پالایشگاه و واحدRO  در پالایشگاه اصفهان به پایان رسیده بود.

وی تصریح کرد: براساس ماده ۵۹ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و الزامات دولت برای اجرای استاندارد های بین المللی کیفیت در محصولات تولیدی پالایشگاه همچنین رسیدن به توسعه پایدار و متوازن پروژه های پترو پالایش اصفهان سطح بندی گردید.

رئیس دفتر مدیریت پروژه های هلدینگ پترو پالایش اصفهان، گفت: دردسته بندی های صورت گرفته طرح های آب و کیفی سازی در اولویت اول، طرح های انرژی در اولویت دوم طرح های توسعه و زیر ساخت نیز در اولویت سوم قرار دارد.

پایان۱۲۶ طرح در پتروپالایش اصفهان  

وی بیان داشت: با تلاش های صورت گرفته ۱۲۶ طرح در پتروپالایش اصفهان به پایان رسیده است که ۱۳ طرح در شرکت های تابعه در بخش توسعه و زیر ساخت بوده است همچنین در پالایشگاه اصفهان در واحد مدیریت ایمنی و پدافند غیرعامل ۱۶ طرح به اتمام رسیده است.

موذنی ادامه داد: همچنین در معاونت تولید یک طرح ،در معاونت توسعه و منابع انسانی ۲۶ طرح و در بخش برنامه ریزی، مهندسی و توسعه نیز ۷۱ طرح به اتمام رسیده است .

وی ادامه داد: ۵۶ طرح دربخش پروژه های زیرساخت شامل احداث یوتیلیتی شمالی، سکوهای بارگیری LPG،فنس کشی و آسفالت محوطه های پالایشگاه، احداث طبقه سوم مرکزی او۲، احداث ساختمان شرکت سهروردی، احداث ساختمان مهندسی پروژه ها و غیره است .

 پایان۱۶ طرح در بخش آب پالایشگاه اصفهان  

رئیس دفتر مدیریت پروژه های هلدینگ پترو پالایش اصفهان، با اشاره به اینکه ۸ طرح درپروژه های کیفی سازی به اتمام رسیده است افزود:این طرح ها شامل احداث تصفیه گازوئیل ، احداث و تکمیل مخازن پالایشگاه جنوبی،خدمات مشاوره ای وطرح توسعه پارک گوگردی است .

وی با اشاره به اینکه ۱۰ طرح نیزدر بخش سبد انرژی به اتمام رسیده است افزود: این طرح ها شامل مدرنیزه نمودن سیستم برق پالایشگاه، احداث ایستگاه فشار گازطبیعی، احداث بویلرهای جدید واکونومایزر (Economizer) است .

موذنی، با اشاره به اینکه ۱۶ طرح در بخش آب نیزدر پالایشگاه اصفهان به پایان رسیده است ادامه داد: احداث و تعویض خط انتقال آب از تاسیسات درچه به پالایشگاه اصفهان، احداث ایستگاه پمپاژ و احداث سیستم تصفیه خانه پساب شاهین شهرو برج های خنک کننده AوB از جمله این طرح ها بوده است .

 پایان ۲۶ طرح  دربخش مدیریت منابع انسانی

وی ادامه داد:در بخش طرح های ایمنی و HSE نیز۱۶ طرح شامل شناسایی و سنجش برنامه ارتقاء سطح سلامت روان کارکنان شرکت و خانواده ها یشان،مدیریت پایش سیستمی آلاینده های زیست محیطی، واگذاری لجن های نفتی به سیمان اردستان، خرید کمپرسور دِراگر و خرید فیلتر ایریونیت air unit  وغیره بوده است.

وی با اشاره به اینکه دربخش مدیریت منابع انسانی ۲۶ طرح به پایان رسیده است که شامل طرح نظام پژوهش و نظر سنجی کارکنان،طرح

کانون ارزیابی، تدوین نظام پاداش و تشویق ، اجرای پروژه احداث، بازسازی و زیبا سازی محوطه ها ساختمان ها، مراکز آموزشی و میادین، ساخت المان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از فعالیت های انجام شده در این بخش است .

رئیس دفتر مدیریت پروژه های هلدینگ پترو پالایش اصفهان، با اشاره به این موضوع که درنمایشگاه دستاورد های اقتصادی تهران، پروژه پالایشگاه اصفهان در مورد برطرف کردن ناترازی بنزین مورد توجه نهاد رهبری، نهاد ریاست جمهوری و سایر شرکت ها قرار گرفت افزود: طبق برنامه سند چشم انداز توسعه پالایشگاه اصفهان برنامه هایی که قرار است تا سال ۱۴۰۶ در این شرکت انجام شود سبب خواهد شد نه تنها نا ترازی بنزین درکشور برطرف شود بلکه بتوانیم صادارت نیز انجام دهیم .

 تا سال ۱۴۰۶ تولید بنزین یورو۵ با اکتان ۹۱ درپالایشگاه اصفهان به ۳۱٫۶ میلیون لیترمی رسد

موذنی بیان داشت: قراراست تا سال ۱۴۰۶ تولید بنزین یورو۵ با اکتان ۹۱ درپالایشگاه اصفهان به ۳۱٫۶ میلیون لیتربرسد و گازوئیل یورو ۵ با گوگرد زیر ۱۰PPM به ۳۲٫۸ میلیون در روز برسد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این برنامه نه تنها می توانیم ناترازی بنزین را برطرف نماییم بلکه با اضافه کردن ۶ میلیون لیتر نفتای سبک کم گوگرد با اکتان ۶۷ می توانیم ۳۷ میلیون لیتر در روز بنزین با اکتان ۸۷ تولید نماییم که علاوه بر تامین نیاز داخل منجر به صادارت به کشورهای همسایه مانند افغانستان،هند، پاکستان وغیره که بنزین یورو۴ مصرف می کنند خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درمجموع هزینه های انجام شده برای پروژه های خاتمه یافته در پالایشگاه اصفهان ۲۰ همت است گفت:پیشرفت فیزیکی ۴۷۰ پروژه در دست اجرای پالایشگاه اصفهان حدود ۴۵ درصد است که قطعا تاپایان سال ۱۴۰۵ به اهداف تعیین شده خواهیم رسید.

رئیس دفتر مدیریت پروژه های هلدینگ پترو پالایش اصفهان، با اظهاراینکه برای اجرای پروژه های پالایشگاه ۵هزار و۴۹۲ نفر مشغول به کارهستند تصریح کرد: تا پایان امسال ۱۱ پروژه درپترو پالایش اصفهان به طورکامل به بهره برداری می رسد که شامل پروژه پیش تصفیه پساب شهری شاهین شهر، اتمام ۳مخازن آب استراتژیک ۳۰۰ هزارمتر مکعبی،تعویض ونوسازی خطوط لوله آب آتش نشانی در ناحیه یک،پروژه سیستم بازیابی گاز LPG، اتمام پروژه زمین تمرین آتش نشانی، اتمام پروژه پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۲ هزارو ۵۰۰ خودرو،اتمام پروژه سایت مدیریت پسماند،اتمام پروژه ایستگاه تلمبه خانه آتش نشانی،اتمام پروژه تصفیه پساب صنعتی جنوب، اتمام پروژه آب دمین پالایشگاه جنوبی، اتمام پروژه واحد تولید بخار پالایشگاه جنوبی از جمله این پروژه ها است .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.