تاریخ انتشار : جمعه 16 شهریور 1397 - 15:54
کد خبر : 38839

شهریور ماه خباثت و رذالت شیطان بزرگ را از آغاز انقلاب تا امروز نشان می‌دهد

آرمان شرق:سخنگوی قوه قضاییه در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته تهران گفت: ماه شهریور از یک جهت خباثت و رذالت شیطان برزگ را از آغاز انقلاب تا امروز نشان می‌دهد و از طرف دیگر هوشیاری، بصیرت، صبر و استقامت و ایمان ملت عزیزمان را به تصویر می‌کشد. به گزارش آرمان شرق به نقل

آرمان شرق:سخنگوی قوه قضاییه در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته تهران گفت: ماه شهریور از یک جهت خباثت و رذالت شیطان برزگ را از آغاز انقلاب تا امروز نشان می‌دهد و از طرف دیگر هوشیاری، بصیرت، صبر و استقامت و ایمان ملت عزیزمان را به تصویر می‌کشد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: در وقتی که تعیین شده می‌خواهم سه مطلب را عرض کنم؛ مطلب اصلی گزارش مختصر از آنچه که قوه قضاییه در حال انجام آن است و یک اشاره‌ای هم داشته باشم به لطف بی حد و حصر خداوند به همه انسان‌ها و عبرتی که به مناسبت شهریور باید از آن بگیریم.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: آنچه در شهریور انجام گرفته می‌تواند عبرتی باشد برای حال و آینده کشور ما؛‌  بعد از انقلاب عبرت‌های زیادی داشتیم اما یکی از ماه‌هایی که می‌توان گفت عبرت قابل توجهی دارد و می‌تواند برای حال و آینده ما بسیار آموزنده باشد، شهریور است که به بخشی از این دلایل اشاره می‌کنم.

وی ادامه داد: ماه شهریور از یک جهت خباثت و رذالت شیطان بزرگ را از آغاز انقلاب تا امروز نشان می‌دهد و از طرف دیگر هوشیاری، بصیرت، صبر و استقامت و ایمان ملت عزیزمان را به تصویر می‌کشد. در آستانه انقلاب بودیم که رژیم پهلوی در یک روز و در چند ساعت در میدان ژاله سابق، هزاران انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشید، به این منظور که مردم به پا خواسته را بترساند اما مردم هوشیارتر شدند و با استقامت بیشتر جلو رفتند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: این اتفاق در زمانی رخ داد که هنوز انقلاب ما یک انقلاب نوپا بود و دستگاه‌های حکومتی هنوز استقرار پیدا نکرده بودند، نیروهای مسلح ما هم هنوز سامان مشخصی پیدا نکرده بودند؛ در پایان شهریور می‌بینیم حزب بعث یک جنگ نظامی سنگینی را به ملت ما تحمیل می‌کند. هواپیماهای آنها در آن شرایط مرکز پایتخت را بمباران می‌کنند و به آشیانه خود بر می‌گردند.

محسنی اژه‌ای گفت: در شرایطی که منافقین و بنی صدر مخلوع هم‌دست شده بودند و با پشتوانه استکبار جهانی صحنه را بر مردم تنگ کرده بودند، در  سال ۶۰ اعلام جنگ مسلحانه کردند؛‌ می‌بینیم در ۸ شهریور و در یک روز رییس‌جمهور و نخست وزیر منتخب مردم و نمایندگان مردم که هنوز مدت کوتاهی از عمر انتخاب شدنشان نگذشته بود، روز شهید می‌شوند. بسیار کم نظیر و حتی بی‌نظیر است چنین چیزی که رییس‌جمهور و نخست وزیری که تازه انتخاب شدند را در یک روز به شهادت برسانند. این حرکت برای برای این بود که ملت را از ادامه راه باز نگه دارند اما دیدید مردم پرشورتر و با انگیزه بیشتر راه را ادامه دادند.

وی ادامه داد:  هنوز مردم در حال عزاداری بودند که در ۴ شهریور دادستان انقلاب آیت الله قدوسی را به شهادت رساندند. در آن زمان عملکرد دادستان کل انقلاب برای انقلاب ستونی بود که او را به شهادت رساندند. همچنین ده‌ها اقدامات ضدامنیتی دیگر در شهریور اتفاق می‌افتد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: یک عالم مردمی که استوانه و پشتوانه جمعیت کثیری از مردم بود، مثل شهید آیت الله مدنی نیز در ۲۰ شهریور به شهادت می‌رسد. در همین شهریور یک مرد مجاهد نفوذناپذیر و مخلص به نام اسدالله لاجوردی به شهادت می‌رسد.

محسنی اژه‌ای گفت: هرکدام از این شهادت‌ها و جنایت‌های دشمن می‌توانست کشور را به تلاطم بیندازد و مردم را از ادامه راه مایوس کند اما مردم با استقامت و اطاعت از ولی‌امر نه تنها در راه نماندند بلکه مسیر را با قوت بیشتری ادامه دادند.

معاون اول قوه قضاییه گفت : در ادامه می‌خواهم در خصوص اقدامات قوه قضاییه گزارشی را عرض کنم.

وی افزود:  امروز با مشکلات بزرگ اقتصادی مواجه هستیم و مردم عزیر ما با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند. باید ببینیم علت این مشکلات چیست؟ آیا این مشکلات یک علت دارد یا علل مختلفی دارد؟  آیا راه حل آن یکی است یا راه حل مختلف دارد؟

محسنی اژه‌ای ادامه داد: مشکلات اقتصادی امروز ما یک علت عمده دارد و آن تحریم‌های ظالمانه آمریکا و هم‌پیمانان او است که سالیان سال تحمیل شده و سال‌های اخیر تشدید شده است. یکی از علل دیگر مشکلات اقتصادی ما علاوه بر تحریم، عملیات روانی و فضاسازی دشمن است که بزرگ‌نمایی مشکلات و آدرس غلط دادن توسط دشمن صورت می‌گیرد.

وی گفت: باز هم سوال است که آیا همه مشکلات از جانب دشمن است؟ علت بخش دیگری از مشکلات سوءمدیریت و فساد است، فساد اقتصادی از جایگاه‌های مختلف، از انسان‌های فرصت‌طلب و یا خدای نکرده عامل دشمن؛ علت دیگر خیانت است. این دو عامل می‌تواند و امکان دارد هم پوشانی داشته باشد. می‌تواند فقط خیانت باشد، می‌تواند فقط فساد باشد و می تواند هم فساد و هم خیانت در کار باشد.

محسنی اژه‌ای در ادامه سخنان خود گفت: علت دیگر مشکلات اقتصادی کم‌کاری و بی‌انگیزگی برخی مدیران در رده‌های مختلف است. امروز نیاز ما به مدیران با جسارت، با روحیه و جهادی است که جلوی دشمن بایستند.

وی افزود: بخشی از مشکلات هم به خاطر عدم اعتماد به نفس مدیران مخصوصا مدیران عالی است که اعتماد به نفسی که مومن باید داشته باشد را ندارند. برخی مدیران اعتماد به نفس نشات گرفته از ایمان و اعتماد به توانایی‌های نیروی خودی و امکانات خودی را ندارند؛ این عدم اعتماد به نفس همان اعتماد به بیگانه و نگاه به بیگانه است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: این‌ها بخشی از علل مشکلات است اما آیا برای رفع این چند مشکل یک راه وجود دارد؟ آیا می‌شود همه را با یک اقدام رفع کرد؟

وی ادامه داد: در مقابل تحریم، کار بایسته باید انجام داد؛ در مقابل عملیات رسانه‌ای باید راهکار خودش باشد؛  استفاده یا عدم استفاده از مدیران کم انگیزه و کم‌تحرک راهکار خودش را می‌طلبد؛ انسان‌های ضعیف‌النفس را اگر انسان بخواهد به کار بگیرد سازو کار خودش را دارد؛ مبارزه با مفسدان و غارتگران و خیانتگران و گران‌فروشان راهکار خاص خودش را دارد.  پس نمی‌توان همه را یک کاسه کرد.

محسنی اژه‌ای گفت: امروز بعضی‌ها آدرس غلط می‌دهند؛ هم در مورد درد و هم در مورد درمان نسخه غلط ارائه می‌کنند. می‌بینید چه کسانی این‌ها را می‌گویند؛ بی بی سی و صدای آمریکا، اما هیچ توقعی از آمریکا و صهیونیست‌ها نیست. شما ببینید از بعضی از قلم به دستان غافل و خائن و مذور که از طریق رسانه‌های مختلف و فضای مجازی نسخه‌ای می‌پیچند و مدعی می‌شوند و می‌گویند یک راه بیشتر وجود ندارد و آن نسخه تسلیم و مذاکره با آمریکا است. مذاکره هم یعنی تسلیم که اسمش را مذاکره می‌گذارند.

وی افزود:‌ می‌گویند چه لزومی دارد اقتدار و عزت داشته باشیم؛ ما هم برویم مثل مصر که بیش از سی سال تسلیم شد، عمل کنیم. الان مبارک کجاست، قذافی کجاست، صدام کجاست. مگر تسلیم نشدند مقابل آمریکا و شیاطین دیگر و سر فرود نیاوردند؟ این وعده الهی و وعده و تکرار تاریخ است. اینها هم در خصوص درد و هم در خصوص درمان آدرس غلط می‌دهند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز وظیفه قوه قضاییه چیست. وظیفه قوه قضاییه نظارت بر  نحوه اجرای قانون اساسی است همه شما که در  طول ۴۰ سال فداکاری کردید تا نظام به اینجا برسد؛  وظیفه شما هم این است که مقابل فساد بایستید.

وی افزود:‌ آیا قوه قضاییه ایستاده است؟ آیا این کار را می‌کند؟ من خدمت شما بگویم عزم همین است، تلاش شبانه‌روزی مدیران عالی قوه قضاییه حقیقتا همین است تا با تمام توان جلوی مفسدان و دانه درشت‌ها بایستند. این عزم است؛ من این را در پیشگاه خدا و نماز جمعه شهادت می‌دهم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: عزم ما جزم است که با این مفسدان و خیانتکاران برخورد کنیم. محدودیت بودجه و قاضی داریم اما به هیچ کدام متوسل نمی‌شویم، یک چیز را باید رعایت کنیم که اگر رعایت نکنیم خلاف عدل است و آن رعایت قانون است. اگر بخواهیم عدالت را اجرا کنیم، باید به قانون عمل کنیم. نمی‌توانیم به عدالت دست بیابیم اگر قانون را به رسمیت نشناسیم. اگر قانون نقص دارد باید برویم حل کنیم اما نباید قانون را زیر پا بگذاریم.

وی گفت: چند روز پیش در خدمت نمایندگان مجلس بودم یکی گفت فلانی، باید قوه قضاییه مثل مرحوم خلخالی عمل کند. صحبت تمام شد گفتم عملی که می‌گویید با رعایت قانون یا بدون رعایت قانون باشد؟ قانونی که شما وضع کردید آنچه ما می‌خواستیم نبود. اگر بخواهیم قاطعیت به خرج دهیم قانون این است؛ کمک کنید قانون عوض شود.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: ما باید در این بین چند نکته را هم توجه کنیم. من رفتم در اتاق بازرگانی و بخش خصوص درخواستی کردم و از شما هم درخواست می‌کنم. ما برای برخورد با مفسدان در کنار برخورد باید به برخی موارد هم حواسمان باشد.

وی افزود: وقتی می‌خواهیم با فردی که متهم به فساد است، برخورد کنیم این فرد کارخانه دارد، کارگر دارد؛ درست است که نباید از اتهامش بگذریم اما باید لحاظ کنیم وقتی می‌خواهیم به سراغش برویم چگونه برویم. بازداشتش کنیم و نگوییم در این مدت کارخانه بخاطر  بازداشت او می‌خواهد چه کند؟ وظیفه قوه قضاییه نیست که کارخانه را اداره کند.

معاون قوه قضاییه ادامه داد: فردی بازداشت می‌شود به نام بابک زنجانی که شرکت هواپیمایی دارد، شرکت داخلی و خارجی دارد؛ آیا قوه قضاییه می‌تواند شرکت را اداره کند؟ می‌تواند پروژه و شرکت اداره کند؟ بله ساده است که طرف را بگیریم و چشم‌هایمان را ببندیم. اما آیا این کار به نفع کشور یا به ضرر کشور است؟ ما در این راه از دولت و بخش خصوصی کمک می‌خواهیم.

وی گفت: مشکل دیگری هم در راستای مجازات بدنی متهم وجود دارد که به فرض باید شلاق بخورد و اعدام شود این یک جور بررسی و رسیدگی دارد اما یک بخش عمده میزان خسارتی است که به کشور وارد کرده و میزان اموالی است که دزدیده و کلاهبرداری کرده است. ما ناچار هستیم آن را لحاظ کنیم که همین زمان میبرد.  اینکه طول می کشد و محاکمه نمی شود به دلیل بررسی حساب ها و اموال او است که از ید قوه قضاییه به تنهایی ساخته نیست. قبلا هم گفتم گاهی می‌بینیم یک کارشناسی امروز صورت می‌پذیرد و چند ماه بعد کارشناسی با اختلاف فاحش انجام می‌شود، قوه قضاییه باید بررسی کند.

سخنگوی قوه قضاییه در پایان سخنان خود گفت: می‌شنوم بعضی پرونده‌ها را مردم می‌گویند که خوردند و بردند؛ برای واقعیت عرض می‌کنم مثلا در خصوص پرونده ۳۰۰۰ میلیاردی می‌گویند خوردند و بردند. من عرض می‌کنم زمانی که این‌ها دستگیر شدند بدهی آنها ۲ میلیارد و ۸۸۸ میلیون بود که به بیت المال برگشت. فقط از شخص مه آفرید امیرخسروی که متهم ردیف اول بود بیش از تمام سه هزار میلیارد جریمه نقدی گرفته شد. بقیه ۱۵۰ متهم هم حبس گرفتند و جریمه نقدی شدند. پای بسیاری از صاحب منصبان، شهرداری، شورای شهر و آقازاده ها در میان است دشمن آدرس غلط ندهد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.