پیشکسوت فوتبال گفت: این گونه فوتبال بازی کردن ناامید کننده است و برازنده استقلال نیست چون نمی‌شود تمام بازی‌ها را با یک گل برد.

اردلان آشتیانی در گفت‌وگو با میزان، درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: از زمانی که اوسمار به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد و مهره‌های جدید به تیم اضافه شدند، روند رو به رشد سرخپوشان آغاز شد. پرسپولیس بعد از دیدار با آلومینیوم در اراک تغییرات مثبت زیادی داشت و توانست بازی زیبا و تماشاگرپسندی مقابل تراکتور ارائه کند. چون زمانی که بازی را یک بر صفر جلو بود، مدام حمله می‌کرد تا گل دوم را هم زد.

وی افزود: در سیستم اوسمار مدافعان پرسپولیس به خوبی بالا می‌آیند و او این شجاعت را به آنها داده تا فاصله خطوط را کمتر و بهتر پرس کنند. بر همین اساس پرسپولیس، تیم‌ها را مدام از جلو پرس می‌کند و مدافعان حریف وادار می‌شوند که فقط توپ را از محوطه جریمه دور کنند.

*اکثر تیم‌ها مقابل پرسپولیس تدافعی بازی می‌کنند

کارشناس فوتبال اضافه کرد: چون اکثر تیم‌ها مقابل پرسپولیس تدافعی بازی می‌کنند و مهاجمان‌شان در زمین خودشان هستند، توپ‌های دوم و سوم هم نصیب بازیکنان پرسپولیس می‌شود و باز هم موج بعدی حمله شکل می‌گیرد. به خاطر سرعت بازپس‌گیری توپ، باز هم موج بعدی حمله ادامه پیدا می‌کند. این نوع بازی تهاجمی تبدیل به تاکتیک شده و تیم پرسپولیس مدام به سمت دروازه حریفانش حمله می‌کند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: نکته دیگر در مورد روش بازی پرسپولیس خلاقیت ارونوف است که می‌تواند در فضا‌های کوچک بازی کند. در حالی که قبلاً پرسپولیس از کانال‌های کناری حریفان بهره می‌برد، در مسابقات اخیر از بازی ترکیبی و یک و دو‌های ارونوف و آل‌کثیر در فضا‌های عمقی استفاده می‌کند. به مرور این دو بازیکن تهاجمی پرسپولیس با هم هماهنگی زیاد ایجاد کرده‌اند و کار‌های ترکیبی سریعی انجام می‌دهند که هر دفاعی را باز می‌کنند و موقعیت گلزنی زیادی داشتند. همین فوتبالی که پرسپولیس ارائه می‌دهد مورد پسند هواداران است و از آن لذت می‌برند.

*نمی‌شود در همه بازی‌ها یک گل زد و بعد دفاع کرد

وی با بیان اینکه تیمی که خوب فوتبال بازی می‌کند شانس قهرمانی‌اش بیشتر خواهد بود،‌ گفت: سال گذشته پرسپولیس ۷ امتیاز از سپاهان عقب بود، اما قهرمان شد و امسال فقط ۳ امتیاز با استقلال فاصله دارد که اختلاف آنچنان زیادی نیست. نمی‌شود همه بازی‌ها را یک بر صفر برد، یک گل زد و بعد دفاع کرد. مگر اینکه استقلال در ۹ بازی باقی‌مانده تغییر رویه بدهد، چون اینگونه فوتبال بازی کردن ناامید کننده است و برازنده استقلال نیست. از سوی دیگر تماشاگران هم حق دارند که از دیدن فوتبال لذت ببرند.

آشتیانی درباره دعوت از بازیکنان جوان به تیم ملی خاطرنشان کرد: نفرات جوانی که به تیم ملی دعوت شدند نظیر آرشا شکوری، امین حزباوی، مهدی لیموچی، حسین گودرزی، محمد قربانی و سعید سحرخیزان ۲۰ سال سن دارند، اما مهم این است که چند نفر از این بازیکنان در ترکیب اصلی تیم ملی قرار خواهند گرفت تا بتوانیم در آینده شاهد جوان‌گرایی باشیم.