تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 16:03
کد خبر : 138858

بررسی تخصص های وکیل پایه یک دادگستری و راهنمای انتخاب آن

بررسی تخصص های وکیل پایه یک دادگستری و راهنمای انتخاب آن

بررسی تخصص های وکیل پایه یک دادگستری و راهنمای انتخاب آن تمامی افراد با وکیل و اینکه چه کاری انجام می‌دهد و چه وظایفی دارد، آشنا هستند؛ اما بسیاری از افراد نمی‌دانند وکیلی که در حوزه خانواده، به‌عنوان مثال برای طلاق توافقی فعالیت می‌کند، فعالیت‌های مشابه با وکیل ملکی ندارد. در واقع هر وکیل به

بررسی تخصص های وکیل پایه یک دادگستری و راهنمای انتخاب آن

تمامی افراد با وکیل و اینکه چه کاری انجام می‌دهد و چه وظایفی دارد، آشنا هستند؛ اما بسیاری از افراد نمی‌دانند وکیلی که در حوزه خانواده، به‌عنوان مثال برای طلاق توافقی فعالیت می‌کند، فعالیت‌های مشابه با وکیل ملکی ندارد. در واقع هر وکیل به سمت علاقه و تخصص خود گام برداشته و در یک رشته به خصوص فعالیت می‌کند. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین مجموعه وکلا یعنی تهران مدافع آشنا کنیم. در صورتی که نیاز به مشاوره حقوقی رایگان دارید، وکلای این مجموعه در خدمت شما هستند.

معرفی مجموعه تهران مدافع

تهران مدافع تیمی متشکل از وکلای پایه یک دادگستری است که در موضوعات حرفه‌ای و متفاوت فعالیت می‌کند. در هر پرونده، اعضای تیم نظرات خود را ارائه می‌دهند و به بررسی جداگانه آن می‌پردازند. سپس با انتخاب بهترین و سریع‌ترین راه‌حل، پرونده را آغاز کرده و تا پایان آن، موکل خود را پشتیبانی و حمایت می‌کنند.

وکلای مجموعه تهران مدافع

تهران مدافع، با دارا بودن تیمی از وکلای پایه یک دادگستری، یکی از برترین مجموعه‌ها در زمینه وکالت است. در ادامه با وکلای این مجموعه به طور کامل آشنا می‌شوید.

وکیل ملکی

به افرادی که در دعاوی مرتبط با مشاغل ملکی و اموال غیرمنقول به وکالت می‌پردازند، وکیل ملکی می‌گویند. وظایف این وکیل شامل نمایندگی در دعاوی، حفاظت از حقوق موکلان در مواجه با مسائلی چون تنظیم سند رسمی، خلع ید، مزاحمت، ممانعت از حق، فروش اموال غیرمنقول، مطالبه وجه التزام، تقسیم املاک مشترک، ابطال یا فسخ قرارداد و دیگر مسائل مشابه است.

پرونده‌های مرتبط با امور ملکی بسیار متنوع و گسترده هستند. در این پروند‌ها مسائل مختلف حقوقی مرتبط با ملک، مورد بحث قرار می‌گیرند. برای این دعاوی، توصیه می‌شود که به‌دلیل اهمیت بالای مالکیت مسکن و دارایی‌ها، افراد از خدمات وکیل متخصص حوزه ملکی استفاده کنند. این باعث می‌شود دعاوی ملکی خود را در دادگاه با دانش حقوقی و تخصصی مدیریت و از حق خود دفاع کنند.

وکیل خانواده

یکی از حیطه‌های حقوقی مهمی که در دادگاه‌ها پیش می‌آید، دعاوی مربوط به مسائل خانواده است. برخی از وکلایی که به‌صورت تخصصی در این نوع از دعاوی فعالیت می‌کنند، به‌عنوان “وکیل خانواده” شناخته می‌شوند.

این افراد در زمینه‌های خصوصی و پیچیده مانند مهریه، طلاق توافقی، نفقه، حضانت و مسائل خانوادگی دیگر تخصص دارند. وظیفه اصلی آن‌ها، دفاع تخصصی از موکل در دعاوی خانوادگی است. به عنوان مثال، اگر خانمی نیاز به دریافت نفقه، مهریه و طلاق از همسر خود داشته باشد و همچنین حضانت فرزندش را مطالبه کند، وکیل خانواده باید در تمام جنبه‌های این پرونده، دفاع مؤثری از موکل خود انجام دهد و تلاش بهینه خود را برای به دست آوردن نتایج مطلوب انجام دهد.

وکیل قرارداد

در گذشته، نوشتن قرارداد مکتوب کم‌تر معمول بود و معاملات اغلب بر اساس اعتماد شفاهی انجام می‌شد؛ اما در سال‌های اخیر، به دلیل افزایش تقلب‌ها و کاهش اعتماد جامعه به یکدیگر، نقش نوشتاری قراردادها به شدت تقویت شده است.

وکیل قرارداد، یک وکیل حقوقی با پروانه وکالت بوده که تخصص اصلی او در حوزه نوشتار، تفسیر قراردادها و حل‌وفصل اختلافات مرتبط با آن‌هاست. او می‌تواند به شما در مسائل مربوط به قراردادها، مشاوره و کمک کند.

وکیل ثبتی

وکیل ثبتی فردی است که در زمینه دعوی مرتبط با ثبت اسناد، املاک و شرکت‌ها فعالیت می‌کند. این فرد وظیفه دارد تا پرونده‌ها و اختلافات مرتبط با ثبت اسناد و امور مشابه موکلان خود را مدیریت و دنبال کند. همچنین، مسئولیت پیگیری اختلالات و مسائل اجرایی مرتبط با مواردی از جمله مهریه و چک را نیز بر عهده دارد.

اگر قصد ابطال یک سند رسمی را دارید، باید به یک وکیل مراجعه کنید، مگر اینکه امکان جعلی بودن سند یا نقض قوانین مرتبط با ثبت سند وجود داشته باشد. در این موارد، وکیل ثبتی می‌تواند شما را در روند ابطال سند مربوطه راهنمایی کند.

اگر شما اعتراضی به ثبت ملک دارید، باید درخواست دعوی ثبتی بدهید. ممکن است ملک شما به نام شخص دیگری ثبت شده باشد. در صورت داشتن مدارک قانونی مرتبط، می‌توانید اقدامات لازم را انجام دهید. همچنین، امکان دارد بخشی از ملکتان به نام فرد دیگری ثبت شده باشد. این نوع دعوی به نام “تحدید حدود” نیز شناخته می‌شود و برای ثابت کردن آن، به یک وکیل متخصص در ثبت املاک نیاز دارید.

در اصطلاح حقوقی، تقسیم مال و اموال غیرمنقول بین وارثان یا صاحبان آن، به افراز حقوق افراد اشاره دارد. در این فرآیند، مالی که باید تقسیم شود، بر اساس سهم هر فرد تعیین می‌شود. اگر دفتر ثبت در این مسئله کوتاهی کند یا اشتباهی اقدام کند و افراد به حقوق قانونی خود دسترسی نیابند، آن‌ها می‌توانند با توجه به کمک وکیل ثبتی در دادگاه اعتراض کرده و تلاش کنند تا حقوق خود را دریافت کنند.

وکیل کیفری

وکیل کیفری، فردی است که مجوز وکالت خود را از کانون وکلای دادگستری دریافت کرده است. او تمامی قوانین جزایی ایران، از جمله قانون مجازات اسلامی، آیین دادرسی کیفری و قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب را به طور جامع و کامل می‌شناسد.

وکیل کیفری متخصص باید از تلاش و کوشش بیشتری برای پیگیری جزایی پرونده‌ها و سیر طولانی آن‌ها برخوردار باشد. او باید توانایی داشته باشد تا به بهترین نحو ممکن از متهم یا متضرران به عنوان آنچه قانون به عنوان جرم تشخیص داده و جرم انگاری کرده است، دفاع کند.

وظایف وکیل کیفری، انعقاد قرارداد وکالت با موکل، تهیه وکالت‌نامه‌های مخصوص وکلا و ارائه یک نسخه از قرارداد به موکل است، همچنین انجام امور مرتبط با پرونده موکل در حدود اختیاراتی که موکل به وکیل اعطا کرده است؛ این اختیارات ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • ثبت شکایت‌ها از طریق دفاتر خدمات قضایی
  • درخواست‌های تجدید نظر، واخواهی، فرجام‌خواهی و اعاده دادرسی مرتبط با دادنامه‌های کیفری و آراء صادره از محاکم مرتبط با پرونده
  • ادعای جعل، انکار و تردید نسبت به اسنادی که توسط طرف مقابل دعوا ارائه شده است؛
  • تقاضای تعیین کارشناس و مصدق برای موارد مرتبط با پرونده
  • انجام مصالحه و شرکت در جلسات رسیدگی به نیابت از موکل

وکیل اداره کار

وکیل دعاوی کارگران و کارفرمایان، فردی با تخصص حوزه قانون کار، بخشنامه‌ها و بیمه تامین اجتماعی است که برای مشاوره و نمایندگی در امور مرتبط با این حوزه‌ها توانمندی دارد.

به طور عمومی، در آغاز همکاری بین کارفرما و کارگر، یک توافقنامه به منظور تعیین شرایط و نحوه همکاری بین طرفین انعقاد می‌شود. این توافقنامه ممکن است به صورت رسمی باشد یا به صورت شفاهی مطرح شود. در صورتی که در طول اجرای توافقنامه مشکلاتی پیش بیاید، وکیل می‌تواند خدمات حقوقی خود را ارائه داده و حقوق و منافع طرفین را حفظ کند.

وکیل دعاوی کارگر و کارفرما با اعتماد به دانش خود، طرفین را از حقوق قانونی خود آگاه می‌سازد. اصلی‌ترین دلیل این اختلافات ناشی از نادانی درباره قوانین و مقررات حوزه کار است. علاوه بر این، او با شرکت در مراکز رسیدگی به دعاوی کارگر و کارفرما مانند هیات حل اختلاف یا هیات تشخیص، در مورد اختلافات مشتری خود، حقوقی دفاع می‌کند. انجام وکالت در زمینه دعاوی کارگر و کارفرما نیاز به تخصص دارد و بهتر است به دست یک وکیل حرفه‌ای، آگاه و با تجربه سپرده شود.

تهران مدافع، بهترین مجموعه در زمینه وکالت

در این مقاله با وکلای مختلف تهران مدافع و وظایف آن‌ها آشنا شدید. در صورتی که نیاز به مشاوره حقوقی رایگان دارید، می‌‌توانید با این مجموعه ارتباط برقرار کنید. راه‌های دسترسی به این مجموعه خبره، متفاوت است. می‌توانید با دریافت وقت قبلی از وکلای پایه یک دادگستری، خدمات مشاوره را حضوری دریافت کنید. امکان دریافت خدمات مشاوره به‌صورت آنلاین و از طریق واتساپ نیز امکان‌پذیر است. اگر هم نیاز به مشاوره تلفنی دارید، با شماره‌های مندرج تماس گرفته، با مشاوران تلفنی صحبت کرده و مشاوره دریافت کنید. توجه داشته باشید که tehranmodafe.com همانند گروه وکلای slatergordonlawyers و stowefamilylaw تیمی متبحر و خبره دارد که در زمینه‌های مختلف می‌توانند به شما کمک کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.