تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 تیر 1403 - 20:47
کد خبر : 155301

اولین مناظره انتخاباتی بایدن و ترامپ ؛جمعه ساعت ۴:۳۰ دقیقه بامداد

اولین مناظره انتخاباتی بایدن و ترامپ ؛جمعه ساعت ۴:۳۰ دقیقه بامداد

آرمان شرق-گروه بین الملل:این رویداد از ساعت ۲۱ پنجشنبه به وقت محلی (ساعت ۴:۳۰ دقیقه بامداد جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ به وقت تهران)، آغاز می‌شود و به مدت ۹۰ دقیقه اجرا خواهد شد؛ این برنامه از سوی جیک تاپر و دانا باش از سی‌ان‌ان هدایت و در استودیو‌های این شبکه در آتلانتا برگزار می‌شود.

اولین مناظره انتخاباتی بایدن و ترامپ ؛جمعه ساعت ۴:۳۰ دقیقه بامداد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، نامزد حزب دمکرات و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین و نامزد حزب جمهوریخواه، شامگاه پنج‌شنبه ۷ تیر در اولین مناظره تلویزیونی خود روبروی هم قرار می‌گیرند.
العربیه: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، نامزد حزب دمکرات و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین و نامزد حزب جمهوریخواه، شامگاه پنج‌شنبه ۷ تیر در اولین مناظره تلویزیونی خود روبروی هم قرار می‌گیرند.

این مناظره ساعت ۹ شب به وقت شرق آمریکا و یک بامداد جمعه به وقت لندن در استودیوی «سی ان ان» و بدون حضور تماشاگران، برگزار می‌شود. مخاطبان همچنین می‌توانند آن را بصورت زنده از شبکه‌های دیگر آمریکا و وب‌سایت «سی ان ان» تماشا کنند.

شبکه «سی ان ان» می‌گوید براساس آرای مرحله مقدماتی انتخابات، بایدن و ترامپ که به بیش از ۱۵ درصد آرا رسیده‌اند، به عنوان نامزد‌های اصلی انتخابات ریاست جمهوری برای این مناظره دعوت شده‌اند.

رابرت کندی، برادرزاده جان اف کندی رئیس‌جمهوری سابق که ترور شد، نامزد مستقل انتخابات بود که به دلیل آرای کمتر، حائز شرایط برای حضور در مناظره نشده است.

در مناظره ۹۰ دقیقه‌ای پنج‌شنبه شب که اجرای آن را جیک تپر ودانا باش دو مجری مشهور سی ان ان برعهده دارند، بایدن و ترامپ فقط حق استفاده از خودکار و کاغذ درحین مناظره را دارند و نمی‌توانند با خودشان یادداشتی به استودیو بیاورند.

همچنین اعضای تیم دو رقیب انتخاباتی در طول دو وقفه در این برنامه، حق گفتگو با آن‌ها را ندارند.

مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری معمولا ده‌ها میلیون بیننده دارند و در اغلب موارد سرنوشت نامزد‌ها را تعیین می‌کنند، با این حال برخی از صاحبنظران می‌گویند ممکن است تماشاگران مناظره رئیس‌جمهور فعلی و سابق کمتر باشند.

بایدن ۸۱ ساله و ترامپ ۷۸ ساله مسن‌ترین نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ آمریکا هستند، دستیاران ترامپ منتظر اشتباهات لفظی بایدن در این مناظره هستند تا باردیگر به مسن بودن و یا ضعف او تاکید کنند. برخی رفتار‌های عجیب بایدن در مراسم‌های مختلف در ماه‌های اخیر در رسانه‌های اجتماعی بازتاب وسیعی داشته است.

از سوی دیگر دستیاران بایدن هم امیدوار هستند تغییر موضع‌های ناگهانی ترامپ بار دیگر عدم ثبات او را نمایان کند، به ویژه در موضوع حق سقط جنین و مهاجرت که به دو موضوع چالش‌برانگیز بین دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بدل شده است.

از موضوعاتی که ممکن است در این مناظره مطرح شوند، جنگ‌های غزه و اوکراین و روسیه و همچنین مهاجران در مرز مکزیک- آمریکا است. موضوع افزایش تورم و قیمت مواد غذایی نیز از موضوعات قابل طرح است.

دو موضوع جنجالی دیگر عبارت است: «از نقش ترامپ در حمله به کنگره آمریکا و محکومیت‌ش در ۳۴ اتهام مربوط به رشوه دادن به یک پورن استار و همچنین مجرم شناخته شدن هانتر بایدن، پسر رئیس‌جمهوری آمریکا برای خرید، حمل و نگهداری اسلحه. هانتر بایدن در هنگام پرکردن فرم عدم سوپیشینه فدرال برای مالکیت یک سلاح کمری در سال ۲۰۱۸، خود را فاقد اعتیاد به مواد مخدر ذکر کرده بود، درحالی که در آن زمان او به مصرف مواد مخدر اعتیاد داشت.»

بایدن و ترامپ، قبلا در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰، دو بار با یکدیگر مناظره کرده بودند که اولین مناظره آن‌ها به فریاد کشیدن بر سریکدیگر کشیده شد.

موسسه نظرسنجی «نیلسون» می‌گوید در آن زمان ۷۳ میلیون نفر این مناظره را تماشا کردند.

کاملا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نیز قرار است در یک مناظره برای معاونین نامزد‌ها در شبکه «سی‌بی‌اس» شرکت کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۱۵ آبان برگزار می‌شود و رقابت اصلی بین رئیس‌جمهوری فعلی (بایدن) و رئیس‌جمهوری سابق (ترامپ) خواهد بود.

این رویداد از ساعت ۲۱ پنجشنبه به وقت محلی (ساعت ۴:۳۰ دقیقه بامداد جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ به وقت تهران)، آغاز می‌شود و به مدت ۹۰ دقیقه اجرا خواهد شد؛ این برنامه از سوی جیک تاپر و دانا باش از سی‌ان‌ان هدایت و در استودیو‌های این شبکه در آتلانتا برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.