تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 6:57
کد خبر : 129374

اعتماد مردم زیر چرخ های شاسی بلند ها

اعتماد مردم زیر چرخ های شاسی بلند ها

آرمان شرق-گروه سیاست:شاید روزی که «احمد بیگی»، نمانیده تبریز از پروژه واگذاری بدون نوبت خودروهای شاسی‌بلند به برخی از نمایندگان مجلس پرده‌برداری می‌کرد نمی‌دانست که این موضوع دامنه گسترده‌تری را در بر می‌گیرد، یا شاید هم به‌دلیل اطلاعاتی که به دستش رسیده بود می‌دانست که در ادامه چه خواهد شد. واگذاری خارج از نوبت خودروهای شاسی بلند حالا به کلید واژه‌ای تبدیل شده است تا به شهروندان نشان دهند کدام سازمان یا قوه‌ای از اختیارات خود سوءاستفاده کرده است

اعتماد مردم زیر چرخ های شاسی بلند ها

آرمان امروز، گروه سیاسی: شاید روزی که «احمد بیگی»، نمانیده تبریز از پروژه واگذاری بدون نوبت خودروهای شاسی‌بلند به برخی از نمایندگان مجلس پرده‌برداری می‌کرد نمی‌دانست که این موضوع دامنه گسترده‌تری را در بر می‌گیرد، یا شاید هم به‌دلیل اطلاعاتی که به دستش رسیده بود می‌دانست که در ادامه چه خواهد شد. واگذاری خارج از نوبت خودروهای شاسی بلند حالا به کلید واژه‌ای تبدیل شده است تا به شهروندان نشان دهند کدام سازمان یا قوه‌ای از اختیارات خود سوءاستفاده کرده است. در ابتدا تنها برخی نمایندگان مجلس در دایره اتهام‌ها حضور داشتند ولی هر روزی که می‌گذرد اسامی بیشتری به لیست شاسی‌بلندداران اضافه می‌شود. حالا نه‌تنها مجلس بلکه دولت و برخی از وزارتخانه‌ها هم در ردیف متهم حضور پیدا کرده‌اند. «احمد علیرضابیگی»، عضو کمیسیون شورا‌ها و نماینده مردم تبریز در مجلس روز ۶ اردیبهشت، ادعای تحویل ۷۰ تا ۷۵ خودروی شاسی بلند به نمایندگان مجلس در جریان منتفی شدن استیضاح اول وزیر پیشین صمت (آبان ۱۴۰۱) را مطرح کرد ولی گویا او تنها فردی نیست که از این موضوع خبر دارد. گویا فشارها بر روی رییس دفتر بازرسی ریاست جمهور آنقدر زیاد بود که روز گذشته در اقدامی پیش‌بینی نشده حرف خود در مورد خودرهای شاسی‌بلند که به مجلسی‌ها واگذار شده بود را پس گرفت تا رسانه‌ها این استرتژی یا در قالب «عقب‌نشینی دولت» تعریف کنند. هرچه هست گویا سوژه خودرهای شاسی‌بلند که ردپای آنها را در همه جای حاکمیت مشاهده می‌شود به این زودی‌ها فراموش نخواهد شد چون با این روندی که در پیش گرفته‌ایم هر روز سازمان‌ها، وزارت‌خانه‌ها و … بیشتری به این لیست اضافه خواهند شد. در ادامه این گزارش به واکنش‌ برخی از مسئولان کشور که به این موضوع واکنش نشان داده‌اند اشاره‌ای خواهیم کرد.

دولت متهم دریافت خودروهای بدون نوبت است
«احسان ارکانی»، دبیر کمیته تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری از فرصت به وجود آمده استفاده کرد و در جواب ادعای دولتی‌ها در خصوص دریافت خودرهای شاسی بلند توسط نمایندگان مجلس، با اشاره به خودروهایی که مسئولان و خانواده‌های دولت، خارج از نوبت دریافت کرده‌اند گفت: «پیش از این گفته شد که وظیفه اصلی آقای درویشیان بازرسی و نظارت بر دستگاه‌های دولتی و حوزه ریاست جمهوری در قوه مجریه است و ایشان در صحبت های خود اشاره ای به این موضوع نکردند اما اطلاعاتی به دست ما رسیده درخصوص قرارداد یکی از شرکت های خودروسازی که محصولات شاسی بلند نیز تولید می کند که تعدادی خودرو به وزارتخانه های دولتی و نهاد ریاست جمهوری واگذار کرده و این مسیر تداوم دارد. یک بسته فروش ویژه برای افراد معرفی شده از وزارتخانه های مختلف توسط این خودروساز اختصاص یافته که اسامی این سازمان ها و وزارتخانه ها در اختیار ما قرار گرفته است. «وزارت آموزش پرورش»، «صندوق بازنشستگی کشوری»، «وزارت راه و شهرسازی»، «وزارت علوم»، «سازمان برنامه و بودجه»، «سازمان تامین اجتماعی»، «وزارت ارتباطات»، «وزارت نیرو»، «وزارت ورزش و جوانان» و «نهاد ریاست جمهوری» از جمله بخش‌هایی است که با این خودروساز قراردادی را برای دریافت خودرو خارج از چرخه ثبت نام در سامانه و نوبت دهی امضا کرده اند و تحت عنوان فروش سازمانی خودرو دریافت کرده‌اند. بازرس ویژه ریاست جمهوری یا از این موضوع بی‌اطلاع است یا ایشان با نادیده انگاشتن این اتفاق در دولت سعی دارند اذهان را به سمت دیگری منحرف کند. پیشنهاد داریم برای بررسی واگــــذاری خارج از نوبت خودرو در قوه مجریه، به نهاد ریاست جمهوری و وزارتخانه هــــا و مدیران دولتـــی و یا احتمالاً خانواده مدیران دولتی، کمیته‌ای تشکیل شود.»

رییس دفتر بازرسی رییس جمهور تکذیب کرد
«حجت الاسلام حسن درویشیان»، رییس دفتر بازرسی رییس جمهور با اشاره به مصاحبه خود در مورد واگذاری خودرهای خارج از نوبت به برخی از نمانیدگان مجلس که از سوی یک شرکت کاغذی انجام شده است، آن را تحریف شده خواند و گفت: «گفت‌وگوی اینجانب در خصوص واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس در دیگر رسانه‌ها تحریف شده و در انتشار آن در رسانه‌ها دقت نشده است. صحبتی مبنی بر واگذاری خودرو به ۱۰۰ نماینده مجلس نداشتم. تفاهم نامه منعقد شده توسط یک شرکت غیر وابسته به مجلس با یک خودروساز برای دریافت خودرو برای افراد متفرقه بوده است. واگذاری خودرو به نمایندگان در ارتباط با استیضاح وزیر وقت صمت نیز صحت نداشته و نسبت ناروایی در این خصوص به مجلس و دولت داده شده است.

صداوسیما: ۲۲۹ نماینده مجلس خودروی خارج از نوبت نگرفتهایم
«خبرگزاری صداوسیما» در پی پیگیری‌های خبرنگارانش در مورد اینکه چه نمایندگانی خودروهای خارج از نوبت دریافت کرده‌اند با آنها تماس‌هایی برقرار کرده‌اند. این تحقیقات میدانی نشان داد که ۲۲۹ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت شفاف و روشن هرگونه دریافت خودرو را رد کرده‌اند. این خبرگزاری در همین گرازش می‌نویسد: «درپی «درخواست شفافیت» تعدادی از نمایندگان مجلس، خبرگزاری صدا و سیما فهرست اسامی نمایندگانی را که به صراحت اعلام کرده اند خارج از نوبت خودرو دریافت نکرده اند منتشر کرد. تاکنون ۲۲۹ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت شفاف و روشن هرگونه دریافت خودرو، خارج از نوبت از خودروسازان را تکذیب کرده اند. این تکذیب‌ها در پی آن اعلام‌شد که خبرنگاران صدا و سیما در ده روز گذشته تلاش کردند در تماس تلفنی یا پیامکی با تک تک نمایندگان مجلس از آن‌ها بپرسند که آیا در دوره نمایندگی از خودروسازان خارج از نوبت خودرو دریافت کرده اند و آیا اعضای خانواده، دوستان و آشنایان را به صورت خارج از نوبت به خودروسازان معرفی کرده‌اند یا نه؟ خبرنگاران صدا و سیما هنوز به دلایل مختلف از جمله خاموش بودن گوشی، پاسخ ندادن به پیامک، اعتماد نکردن نماینده به خبرنگار تماس گیرنده و رد تماس دادن نماینده موفق به کسب پاسخ از ۴۵ نماینده مجلس نشده‌اند.»

صداوسیما متهم دریافت ۱۰۰۰ خودرو خارج از نوبت
این سوژه اتهام‌زنی اما تنها بین دولت و مجلس در جریان نیست بلکه حالا مشخص می‌شود در این شرایط برخی در حال سوءاستفاده از وضعیت به وجود آمده هستند و خودروهای شاسی‌بلند را به بهانه‌ای برای تخریب سیاسی تبدیل کرده‌اند. «مجتبی توانگر» نماینده تهران با انتقاد از تخریب مجلس در آنتن صدا و سیما خطاب به مسئولان این سازمان در صفحه شخصی توییترش نوشت: «رسانه‌های دولتی و صداوسیما بهتر است به‌جای بازجویی از نمایندگان تکلیف نامه درخواست ۱۰۰۰ خودرو و باقی خودروهای تحویل شده به دستگاه‌ها را مشخص کنند. کسی عزل شد یانه؟ همین‌گونه رفتار به اصطلاح عدالت‌‌خواهی مدیران صداوسیماست که این سازمان را به کمترین میزان بیننده در همه دوره‌های گذشته تنزل داده به طوری‌که تبدیل به یک رسانه ورشکسته شده است. خودم و هیچ از یک نزدیکانم در ماجرای دریافت بدون‌نوبت خودرو، سهیم نبودیم؛ اما برای انتقام از مجلس و افزایش هزینه استیضاح توسط این نهاد نظارتی با کمک صداوسیما کمر به تخریب مجلس بستند و حالا بومرنگ به صورت خودشان خورد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.