تاریخ انتشار : دوشنبه 5 شهریور 1397 - 12:00
کد خبر : 37226

اخرین اخبار از تحولات سیاسی تونس

اخرین اخبار از تحولات سیاسی تونس

آرمان شرق:رئیس شورای جنبش النهضه تونس اعلام کرد که این جنبش با ابقای نخست وزیر این کشور به شرط اجرای تغییرات در کابینه‌اش موافق است. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، عبد الکریم الهارونی، رئیس شورای جنبش النهضه تونس اظهار کرد: موضع جنبش النهضه نسبت به ابقای یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس در

آرمان شرق:رئیس شورای جنبش النهضه تونس اعلام کرد که این جنبش با ابقای نخست وزیر این کشور به شرط اجرای تغییرات در کابینه‌اش موافق است.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، عبد الکریم الهارونی، رئیس شورای جنبش النهضه تونس اظهار کرد: موضع جنبش النهضه نسبت به ابقای یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس در منصبش مبتنی بر عدم خلط میان وظایف کنونی دولت از جمله کار تمام وقت، تمرکز بر پرونده‌های اقتصادی، مقابله با تروریسم و فساد و برنامه نامزد شدن برای انتخابات پیش‌رو و آمادگی برای آن است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت جدایی بین دولت و نامزدی در انتخابات، گفت: چنانچه شاهد تصمیم گرفته که در انتخابات کاندیدا شود باید استعفای خود را اعلام کند.

از سوی دیگر، علی العریض معاون اول راشد الغنوشی، رئیس جنبش النهضه نیز تاکید کرد: ما بر این عقیده‌ایم که براندازی دولت راه حل درستی نیست، چرا که نتایج تغییر کلی دولت نسبت به تغییر چند وزیر بسیار برای کشور خطرناک‌تر است.

علی العریض تصریح کرد: چه این دولت و چه دولت دیگر نباید در انتخابات آینده کاندیدا شود.

وی افزود: تغییر کلی دولت راه حل درستی برای تغییر اوضاع کنونی کشور نیست و احتمالا اشکال کار در فضای کلی حاکم بر دولت بوده که کار آن را تسهیل نکرده و یا اصلاحات لازم را انجام نمی‌دهد. علی‌رغم اینکه دولت تا کنون به موفقیت‌هایی دست یافته، اما همچنان انتقادها و و نارضایتی از عملکرد آن به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و همچنین کاهش ارزش دینار به دنبال اوضاع بد اقتصادی کشور وجود دارد.

این مقام تونسی ادامه داد: جنبش النهضه به دنبال حمایت از ثبات دولت و اجرای اصلاحات برنامه ریزی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.