تاریخ انتشار : جمعه 9 اردیبهشت 1401 - 11:21
کد خبر : 99892

۵ فناوری که نحوه انجام روابط عمومی را تغییر می دهند

۵ فناوری که نحوه انجام روابط عمومی را تغییر می دهند

آرمان شرق-گروه ارتباطات:ماندن در صدر آخرین روندها، بخشی از معادله است. بخش دیگر، درک تغییرات تکنولوژیکی است که جهان را در دهه‌های آینده تغییر می‌دهد، و همراه با آن، اینکه چگونه به‌طور یکپارچه این بینش‌ها را در استراتژی روابط عمومی خود قرار می‌دهید. شناخت و آماده شدن برای ظهور این فناوری ها در حال حاضر تفاوت بین موج سواری در موج فناوری و جارو شدن در هنگام شکستن آنها خواهد بود.

آرمان شرق-گروه ارتباطات:ماندن در صدر آخرین روندها، بخشی از معادله است. بخش دیگر، درک تغییرات تکنولوژیکی است که جهان را در دهه‌های آینده تغییر می‌دهد، و همراه با آن، اینکه چگونه به‌طور یکپارچه این بینش‌ها را در استراتژی روابط عمومی خود قرار می‌دهید. شناخت و آماده شدن برای ظهور این فناوری ها در حال حاضر تفاوت بین موج سواری در موج فناوری و جارو شدن در هنگام شکستن آنها خواهد بود.

۵ فناوری که نحوه انجام روابط عمومی را تغییر می دهند

فناوری در حال تغییر جهان است و دنیای روابط عمومی نیز از این قاعده مستثنی نیست. ظهور اینترنت، تلفن‌های همراه و رسانه‌های اجتماعی تنها چند نمونه از تأثیر فناوری بر نحوه برقراری ارتباط مردم است.

پنج روند در دهه آینده بر متخصصان روابط عمومی تأثیر می‌گذارند،. این روندها شامل:

اهمیت تأثیرگذاران

اهمیت مدیریت شهرت آنلاین

رهبری فکری

اهمیت اندازه گیری

مشارکت کنندگان

ماندن در صدر آخرین روندها، بخشی از معادله است. بخش دیگر، درک تغییرات تکنولوژیکی است که جهان را در دهه‌های آینده تغییر می‌دهد، و همراه با آن، اینکه چگونه به‌طور یکپارچه این بینش‌ها را در استراتژی روابط عمومی خود قرار می‌دهید. شناخت و آماده شدن برای ظهور این فناوری ها در حال حاضر تفاوت بین موج سواری در موج فناوری و جارو شدن در هنگام شکستن آنها خواهد بود.

اتوماسیون و هوش مصنوعی

این دو اصطلاح کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند و یکی از آنها عملاً در همه جا وجود دارد در حالی که درک ما از دیگری هنوز در حال توسعه است. تأثیر اتوماسیون برای متخصصان روابط عمومی عمدتاً با ابزارهایی که برای آزاد کردن زمان برای انجام کار واقعی خود استفاده می کنید قابل مشاهده است. ایمیلی که به طور خودکار از یک بیانیه مطبوعاتی یا جعبه اشتراک خبرنامه متصل به CRM شما ایجاد می شود، نمونه هایی از آن هستند. ابزارهای بی‌شماری وجود دارد که به شما امکان می‌دهد این کار را انجام دهید – و بیشتر – که به طور خاص برای چالش‌های پیش روی تیم‌های روابط عمومی طراحی شده‌اند (شما می‌توانید نگاهی به مجموعه محصولات PressPage برای تیم شما بیاندازید).

ویژگی های هوش مصنوعی در گزارش وضعیت حرفه ای CIPR در سال ۲۰۲۰ در میان ۱۰ چالش برتری است که متخصصان روابط عمومی پیش روی صنعت می بینند.از میان تمام تغییرات تکنولوژیکی که در حال حاضر در حال رخ دادن است، چیزی که بیشترین سایه را بر روابط عمومی می اندازد ظهور هوش مصنوعی است. برخلاف اتوماسیون، تمام هدف هوش مصنوعی ایجاد فناوری هایی است که قادر به تقلید از آنچه انسان می تواند بگوید، فکر کند و انجام دهد. به گفته کوین کلی، بنیانگذار مجله Wired، در سی سال آینده شاهد افزایش «شناخت» خواهیم بود که به موجب آن سیستم‌های هوش مصنوعی در هر جنبه‌ای از جامعه نفوذ خواهند کرد. دنیای روابط عمومی نیز شاهد این تغییر خواهد بود – ماشین‌ها می‌توانند احساسات عمومی را در زمان واقعی با استفاده از میلیون‌ها گیگابایت داده درک کنند، نسخه‌ای طبیعی و روشن‌تر بنویسند، و آن را برای مخاطبان به شیوه‌ای بسیار هدفمند، بدون دخالت انسان، طراحی کنند.

۵ ابزار آینده روابط عمومی

دومین روندی که عمیقاً با ظهور هوش مصنوعی در هم تنیده است، ظهور کلان داده است. کلان داده به مقادیر زیادی از اطلاعات ساختاریافته و بدون ساختار اشاره دارد که در اختیار سازمان ها قرار می گیرد تا برای بینش استخراج کنند. برای در نظر گرفتن حجم فزاینده داده ها، این را در نظر بگیرید: ۹۰٪ از داده های موجود در جهان امروز در دو سال گذشته با ۲.۵ کوئینتیلیون بایت داده در روز ایجاد شده است.

آی‌بی‌ام در تحقیقات سال ۲۰۱۷ خود به درستی اشاره می‌کند که امروزه مردم «به‌طور فزاینده‌ای از شرکت‌ها انتظار دارند که آنها را بشناسند و با هر معامله و هر تعاملی به علایق، نیازها، خواسته‌ها و ترجیحات آنها رسیدگی کنند». اگرچه راه حل این مشکل داده های بزرگ است، اما بیشتر سازمان ها هنوز متوجه نشده اند که چگونه از این اطلاعات برای درک بهتر خوانندگان خود استفاده کنند.

در نتیجه، ابزارهایی مانند سیستم های هوش مصنوعی که می توانند مقادیر زیادی داده را تجزیه و تحلیل کنند و محتوای بسیار هدفمند را در اختیار کاربران قرار دهند، در روابط عمومی یکپارچه خواهند شد. اگرچه امروزه تنها شرکت‌های بزرگ فناوری مانند فیس‌بوک می‌توانند محتوای متناسب با علاقه‌مندی‌ها و علاقه‌مندی‌های کاربرانشان (تبلیغات و مقالات) را ارائه دهند، چند سال دیگر این روند در روابط عمومی فراگیر خواهد شد.

ظهور وب ۲.۰ رسانه های اجتماعی و ابزارهای چند رسانه ای گسترده ای از جمله قابلیت های اشتراک گذاری ویدیو را به وجود آورد. از سال ۲۰۱۷، یوتیوب، ویدیوی اینستاگرام و اسنپ چت برخی از نوآورانه‌ترین ابزارهای آنلاین هستند که برندها برای انتقال پیام خود، به ویژه به مخاطبان جوان‌تر، از آنها استفاده می‌کنند. افزودن اخیر قابلیت‌های «پیوند» به ویدیوها توسط اسنپ چت، آخرین نمونه از این است که چگونه ویدیوها به بهترین دوست ارتباط‌گر تبدیل شده‌اند.

اثبات در پودینگ است – تحقیقات Animoto نشان می دهد که ۶۰٪ از هزاره ها ترجیح می دهند یک ویدیو را به جای خواندن یک خبرنامه تماشا کنند، و ۵۶٪ از مصرف کنندگان معتقدند که اگر یک شرکت وب سایت دارد، باید یک ویدیو داشته باشد. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک اساساً این تصمیم را برای سازمان‌ها با اولویت‌بندی ویدیو گرفته‌اند – مارک زاکربرگ حتی ویدیو را بزرگترین روند و چالش برای ۵ سال آینده توصیف کرده است.

متعاقباً، سازمان‌ها در برقراری ارتباط با نام تجاری خود از طریق ویدیو، به ویژه با تولید اخبار ویدیویی (VNRs)، فیلم b-roll برای استفاده رسانه‌ای، یا توسط تولیدکنندگان، موفقیت چشمگیری داشته‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.