دفاع اصولگرایان از قالیباف

سفر هفته گذشته همسر، دختر و داماد رئیس مجلس به ترکیه بازتاب وسیعی در کشور داشته است. در همین ارتباط مجتبی توانگر نماینده تهران، محمد رشیدی نماینده کرمانشاه، محسن علیزاده نماینده سپیدان، عبدالعلی رحیمی‌مظفری نماینده سروستان، جلال رشیدی‌کوچی نماینده مرودشت، معصومه پاشایی‌بهرام نماینده مرند و جلفا، مهدی عسگری نماینده کرج، جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی نماینده تربت‌جام و تایباد، ولی اسماعیلی نماینده گرمی، اردشیر مطهری نماینده گرمسار و مصطفی نخعی نماینده نهبندان از جمله نمایندگانی بودند که روز گذشته به دفاع از قالیباف پرداختند و حتی خواستار برخورد با آنچه پروژه مخالفان خواندند، شدند. به گزارش «ایسنا»، مجتبی توانگر، نماینده تهران در همین راستا در توییتی نوشت‌: «تجربه نشان داده است که پروژه‌های محفلی دارای اهداف سیاسی در ابتدای امر گرچه توفیقاتی دارند، ولی در بلندمدت و با فرو نشستن غبارها، در نهایت به ضرر محفل طراحان تمام خواهد شد. از ‫رئیس‌ مجلس انتظار می‌رود تا از پیگیری پرونده ‫پروژه‌بگیران‬ محفلی دست نکشد.»‬‬ محمد رشیدی، نماینده کرمانشاه نیز گفت: «فرق است میان آنها که برای حلال نسنجیده خانواده خود عذرخواهی می‌کنند و آنها که همدست و شریک حرام قطعی خانواده خود هستند.» اشاره این نماینده به عذرخواهی الیاس قالیباف در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام است که با اشاره به سفر مادر، خواهر و دامادش در شرایط اقتصادی کنونی کشور به استانبول عذرخواهی کرده و سفر مذکور را خطایی نابخشودنی توصیف کرده بود.  محسن علیزاده، نماینده سپیدان نیز تصریح کرد: «پروژه‌های سیاسی و امنیتی نمی‌تواند مجلس یازدهم را از ایستادن بر سر منافع مردم و مقابله با اقداماتی که مردم در آنها جایی ندارند بازدارد. پرونده‌سازی و جاسوس‌بازی، انحراف در سیاست‌ورزی امروز کشور است که امیدواریم دستگاه‌های امنیتی جلوی آن را بگیرند.»

عبدالعلی رحیمی‌مظفری، نماینده سروستان نیز با بیان اینکه حاشیه‌ها و تخریب‌ها به نظر عادی نیست، تاکید کرد: «‌لازم است دستگاه‌های امنیتی به سرعت درباره پرونده‌سازی سیاسی و امنیتی برای رئیس مجلس و تخریب او در ماجرایی که با مخالفت وی و عذرخواهی خانواده‌اش همراه بوده تحقیقات لازم را انجام داده و با عناصر پشت پرده احتمالی برخورد کنند.» ازسوی دیگر معصومه پاشایی‌بهرام، نماینده مرند و جلفا در توییتی نوشت: «ارتقای پلیس، پایه‌گذار پلیس زن و سامانه ‫پلیس ١١٠‬‌، هشتمین شهردار برتر دنیا‬ که با تکیه بر توان داخلی پروژه‌های بزرگی چون پل صدر و تونل نیایش را انجام داد، سردار جنگ و اکنون تنها کسی که در مجلس یازدهم شایستگی ریاست مجلس را دارد! با این حرف‌ها چیزی از ارزش‌های ‫دکتر قالیباف کم نمی‌شود.»‬‬‬‬‬‬ جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی، نماینده تربت‌جام و تایباد نیز در توییتر خود نوشت: «سیسمونی‌گیت‬ و فشارها علیه دکتر قالیباف‬ یک برنامه طراحی شده برای انتخاب فردی تندرو به ریاست ‫مجلس‬ است. قالیباف دارد تاوان مقاومت در مقابل طرح‌های غیرضروری تندروها را پرداخت می‌کند. ‫ قالیباف‬ مدیری عملگرا، میدانی و عاقل است. مشکل تندروها مدیریت عقلانی ‫مجلس‬است نه سفر ترکیه و ‫سیسمونی.‬»‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مرودشت نیز در توییتی نوشت: «اگر به اسم علی(ع)، با تمسک به عدالت علی(ع)، در شب شهادت علی(ع) به دنبال بردن آبرو از شیعه علی(ع) هستی، بدان راه ابن ملجم مرادی در پیش گرفته‌ای، اخوی!»

دفاع اعضای شورای شهر از قالیباف

آن‌سوتر از بهارستان، برخی از اعضای شورای شهر در خیابان بهشت نیز به سفر خانواده قالیباف به ترکیه واکنش نشان دادند. درهمین راستا، پرویز سروری در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در موضوع سفر خانواده رئیس مجلس به ترکیه چه فضا‌سازی‌هایی انجام شد، گفت: این در حالی است که پسر رئیس مجلس عنوان کرد که این موضوع خطا بوده و رئیس مجلس هم موافق نبوده، اما چه اتفاقی می‌افتد که این موضوع ترند می‌شود.  به گزارش «ایسنا»، نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ما تعجب می‌کنیم که دختر وزیر قاچاق کالا می‌کرده و از ظرفیت بیت‌المال استفاده می‌کند، اما معاون اول رئیس‌جمهور وقت که سمبل اصلاح‌طلبان است چه دفاع جانانه‌ای از او می‌کند، افزود: آیا این افراد آن روزها احساس مسوولیت نمی‌کردند.

با ۴ ساک رفتند، با ۵ ساک برگشتند

سید محمدآقامیری دیگر عضو شورای شهر نیز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه چند روز است شبکه‌های معاند و اجتماعی علیه نظام فعالیت می‌کنند، گفت: سر یک مساله پیش افتاده یعنی مساله وارد کردن چند قلم کالای خارجی به اسم سیسمونی کودک که توسط دختر و داماد رئیس مجلس، اتفاق افتاده و این خانواده با ۴ ساک رفتند و با ۵ ساک برگشتند و دو قلم کالا آوردند؛ چرا که این دو جوان که تازه اول ازدواج‌شان هست و صاحب فرزند می‌خواهند شوند ذوق دارند و به سفر خارجی رفته و در یک حراج سیسمونی دو قلم کالا خریدند و حالا برای این دو قلم جنس آن عکس و فیلم می‌گیرند و رسانه‌ای می‌کنند و این را به اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای ایرانی ربط می‌دهند. به گزارش «ایسنا»، وی افزود: اگر رئیس مجلس اجازه می‌داد و خانواده‌اش با تشریفات و محافظ می‌رفتند و از گیت مخصوص عبور می‌کردند کسی آنها را نمی‌دید؛ اما رئیس مجلس گفته عادی بروید و با هواپیمای معمولی سفر کنید و با مردم بروید و برگردید و حالا چه خطایی کردند آیا جایی رفتند؟ چیزی خوردند؟ این عقده‌ها از کجا درمی‌آید؟ آقا‌میری افزود: امروز در هر جای دنیا نام قالیباف می‌درخشد و البته انتقاداتی هم بوده است اما به جای خود. این تهمت‌ها تا به کی ادامه دارد؟ چرا یکی از آنها به دادگاه نرفته تا سند شود؟ قالیباف که از هاشمی بزرگ‌تر نیست که بچه‌های‌شان را دانه دانه به دادگاه کشاندند و در زندان انداختند و هیچ کاری هم نتوانست بکند و اگر قالیباف و خانواده‌اش کاری کرده باشند بدتر از هاشمی سرش می‌آید.  وی ضمن انتقاد از ترور شخصیتی قالیباف گفت: می‌بینید که چه بلایی سر زاکانی می‌آورند و نگاه منفی دارند و عینک تاریکی به چشم می‌زنند. می‌بینید که زمان خودشان پسر، دختر، عروس و داماد و حتی پسر سرکوچه را استخدام شهرداری کردند؛ اما زاکانی نمی‌تواند یک داماد متخصص و فنی‌اش را در شهرداری بیاورد و هزار حرف به این نیروی جهادی و انقلابی می‌بندند.

واکنش روزنامه کیهان

در ادامه واکنش‌ها روزنامه کیهان نیز روز گذشته در بخشی از یک مقاله به دفاع از محمدباقر قالیباف پرداخت و نوشت: کار غلط، غلط است و قابل دفاع نیست، ولی چگونه است که غلط یک آقازاده چهل کلاغ است و آقازاده‌ای دیگر می‌تواند در عمرش هرغلطی بگوید و بکند؟ یکی قتل می‌کند و مقتول را توبیخ می‌کنند و یکی دیگر، باید به‌خاطر غلط بستگانش استعفا کند؟ به گزارش خبرآنلاین این روزنامه در ادامه نوشت: «تر‌فند «حواس پرت کردن» را هم از شیاطین آموخته‌اند. می‌خواهند مردم متوجه امور مهم‌تر نشوند و خدمات دولتی که وارث نابسامانی آنهاست را ندانند. نباید مردم بدانند که هشت ماه دولت فعلی به اندازه هشت سال قبلش کار شده است. عمده قرض دولت اعتدالی تسویه شده و تورم پایین آمده و تولید قدرت و ثروت شده و تلفات کرونا از ۷۰۰ نفر به ۲۰ نفر رسیده و… و مردم از تنبلی و متلک بی‌عرضه‌ها نجات یافته‌اند.»/دنیای اقتصاد