تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردین 1401 - 20:34
کد خبر : 98530

استاد دانشگاه هاملین :احیا نشدن برجام برای آمریکا خطرناک است

استاد دانشگاه هاملین :احیا نشدن برجام برای آمریکا خطرناک است

آرمان شرق- گروه بین الملل:آمریکا ممکن است به راحتی درخواست‌های ایران برای بازگشت به برجام و احیای این توافق را رد کند و برجام احیا نشود که برای آمریکا خطرناک است و ایران هسته‌ای فشار بیشتری بر آمریکا وارد می‌کند.

استاد دانشگاه هاملین :احیا نشدن برجام برای آمریکا خطرناک است

استاد علوم سیاسی تاکید کرد: با نزدیک شدن به انتخابات کنگره ،بایدن بیشتر درگیر مسائل داخلی آمریکا می‌شود.

دیوید شولتز استاد علوم سیاسی دانشگاه هاملین است.

ایران، اکنون اولویت بایدن نیست

وی در گف‌وگو با ایلنا، در مورد برجام و تمایل بایدن برای احیای این توافق گفت: در واقع از ابتدا رئیس‌جمهور ایالات متحده، خواهان یک توافق جدید با ایران بود و همچنان نیز خواهان این توافق است، اما چیزی که به نظر می‌رسد این است که این توافق در حال حاضر اولویت بالایی برای بایدن ندارد که برای رسیدن به توافقی خوب با ایران تلاش کند.

وی افزود: اکنون تمرکز آمریکا از ایران برداشته شده و به سمت جنگ اوکراین و روسیه کاملا جلب شده‌ است.با توجه به وقفه ایجاد شده در روند مذاکرات من واقعاً تلاش بسیار کمی برای از سرگیری مذاکرات در این شرایط از سوی هر دوطرف می‌بینم.

 احیا نشدن برجام برای آمریکا خطرناک است

ایران هسته‌ای فشار بیشتری به آمریکا وارد می‌کند

شولتز در ادامه در مورد احتمال لغو تحریم‌ها علیه ایران توسط آمریکا گفت: آمریکا ممکن است به راحتی درخواست‌های ایران برای بازگشت به برجام و احیای این توافق را رد کند و برجام احیا نشود که برای آمریکا خطرناک است و ایران هسته‌ای فشار بیشتری بر آمریکا وارد می‌کند.

نزدیک شدن به انتخابات کنگره، بایدن را درگیر مسائل داخلی کرده است

وی در ادامه گفت: عامل دیگری که نشان می‌دهد بایدن برای رسیدن به یک توافق خوب با ایران تلاش جدی نمی‌کند این است که بایدن به دلیل نزدیک شدن انتخابات کنگره تا حد زیادی تمرکز خود را از دست داده است و نگران اختلافات داخلی در آمریکا و نتیجه این انتخابات است. بنابراین منطقی است که ایران دیگر اولویت آمریکا در این شرایط و این روزها نباشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.