تاریخ انتشار : یکشنبه 7 فروردین 1401 - 16:43
کد خبر : 96798

ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو حذف شد!/قیمت دارو چه می شود؟

ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو حذف شد!/قیمت دارو چه می شود؟

آرمان شرق-گروه جامعه: وزیر بهداشت با بیان ابن‌که ارز ترجیحی دارو در سال جاری حذف شده است؛ گفت: در سال جاری در موضوع دارو،ارز ترجیحی برداشته شده و شرکت‌ها دیگر معطل دریافت مواد اولیه با ارز ترجیحی نیستند زیرا پروسه‌ای زمان بر بود.پیشتر علی اصغر باقرزاده در پاسخ به سؤالی درباره جزئیات تخصیص ارز برای تأمین داروها گفته بود:ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو حذف نمی‌‌شود و مصوب شد که ۲.۵ میلیارد دلار ارز به دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یابد که این ارز از طریق بانک مرکزی تخصیص خواهد یافت.

آرمان شرق- گروه جامعه:بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با بیان ابن‌که ارز ترجیحی دارو در سال جاری حذف شده است؛ گفت: در سال جاری در موضوع دارو، ارز ترجیحی برداشته شده و شرکت‌ها دیگر معطل دریافت مواد اولیه با ارز ترجیحی نیستند زیرا پروسه‌ای زمان بر بود .پیشتر علی اصغر باقرزاده در پاسخ به سؤالی درباره جزئیات تخصیص ارز برای تأمین داروها گفته بود: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو حذف نمی‌‌شود و مصوب شد که ۲.۵ میلیارد دلار ارز به دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یابد که این ارز از طریق بانک مرکزی تخصیص خواهد یافت.

وزیر بهداشت با بیان ابن‌که ارز ترجیحی دارو در سال جاری حذف شده است؛ گفت: باید پژوهش‌ها را به سمت دانش‌بنیان شدن پیش ببریم.

بهرام عین اللهی ضمن دیدار با کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: دانشگاه جای دانش و دانشمند است، اگر هر کدام از ما توفیق پیدا کردیم که در دانشگاه ایفای نقش کنیم به دلیل همین خصیصه است. ما برای رشد کشورمان نیاز به دانشمند داریم.
عین اللهی خاطرنشان کرد: در سالهای قبل از انقلاب کشورمان آنچنان شناخته شده نبود، اما امروزه ایران با نام امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، شناخته شده است.

وی گفت: در سال جاری در موضوع دارو، ارز ترجیحی برداشته شده و شرکت‌ها دیگر معطل دریافت مواد اولیه با ارز ترجیحی نیستند زیرا پروسه‌ای زمان بر بود. در موضوع واکسن کرونا نیز پیشرفت زیادی داشتیم.

وزیر بهداشت در این جلسه، در مورد مباحث بین رشته ای، بهره وری مفید از امکانات موجود، اتصال علوم بالینی و پایه در مراکز تحقیقاتی و مدیریت تخصصی، مباحثی عنوان کرده و در خصوص هوشمند کردن اورژانس‌ها گفت: اورژانس برای ما یک اولویت است. خوشبختانه با هوشمند کردن اورژانس‌ها هر اتفاقی در هر نقطه از کشور رخ دهد، اورژانس سریعا مطلع می شود. امسال علیرغم اینکه حوادث ترافیکی افزایش پیدا کرده، تلفات از سالهای قبل کمتر است. دلیلش این است که سیستم اورژانس ها توسعه پیدا کرده است./ تسنیم

پیشترعلی اصغر باقرزاده در پاسخ به سؤالی درباره جزئیات تخصیص ارز برای تأمین داروها گفته بود: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو حذف نمی‌‌شود و مصوب شد که ۲.۵ میلیارد دلار ارز به دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یابد که این ارز از طریق بانک مرکزی تخصیص خواهد یافت.

باقرزاده ادامه داد: مابه‌‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی و ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی برای داروها حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که از طریق بانک مرکزی تخصیص خواهد یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.