تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1400 - 0:12
کد خبر : 95061

گروسی: فکر می‌کنم امیرعبداللهیان به وین سفر خواهد کرد

گروسی: فکر می‌کنم امیرعبداللهیان به وین سفر خواهد کرد

آرمان شرق- گروه بین الملل:من با وزیرخارجه ایران گفت‌وگوی موفقی داشتم و فکر می‌کنم او قصد دارد برای انجام مذاکرات پایانی به وین سفر کند اما این را باید از خود او بپرسید چرا که من مذاکرات را دقیقه به دقیقه دنبال نمی‌کنم.

آرمان شرق- گروه بین الملل:من با وزیرخارجه ایران گفت‌وگوی موفقی داشتم و فکر می‌کنم او قصد دارد برای انجام مذاکرات پایانی به وین سفر کند اما این را باید از خود او بپرسید چرا که من مذاکرات را دقیقه به دقیقه دنبال نمی‌کنم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که مذاکرات خوبی را در ایران داشته و بیانیه مشترک با سازمان انرژی اتمی ایران گام‌های آتی را در خصوص موضوعات ترسیم می‌کند.وی در ادامه گفت: بر اساس توافق موقتی که با ایران داشته‌ایم کارمان را پیش می‌بریم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که مذاکرات خوبی را در ایران داشته و بیانیه مشترک با سازمان انرژی اتمی ایران گام‌های آتی را در خصوص موضوعات ترسیم می‌کند.
رافائل گروسی این مطلب را در بازگشت از سفر تهران مطرح کرد.

گروسی گفت که تا ماه ژوئن (خرداد) انتظار دارد که یک جمع‌بندی به شورای حکام ارائه دهد.

وی با بیان اینکه «مسایل پادمانی سیاسی حل نمی‌شود و این را نمی‌پذیرد» افزود: به همین خاطر است ما درگیر روند پادمانی هستیم و بیانیه امروز گواهی بر این مطلب است.

وی در ادامه گفت: بر اساس توافق موقتی که با ایران داشته‌ایم کارمان را پیش می‌بریم.

گروسی افزود: من با وزیرخارجه ایران گفت‌وگوی موفقی داشتم و فکر می‌کنم او قصد دارد برای انجام مذاکرات پایانی به وین سفر کند اما این را باید از خود او بپرسید چرا که من مذاکرات را دقیقه به دقیقه دنبال نمی‌کنم.

وی گفت: چیزی که برای تکمیل مذاکرات هسته‌ای ایران در وین نیاز است، نشان‌دادن همکاری است.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس گفت که ممکن است در ماه ژوئن یک گزارش «نتیجه‌گیری» بنویسد که منجر به بسته شدن پرونده‌های پادمان شود یا ممکن است بگوید هنوز سؤالاتی باید پرسیده شود و هنوز پاسخ‌هایی لازم است که باعث شود پرونده‌های پادمان را باز نگه دارد.

گروسی در پاسخ به سوالی درباره بسته شدن یکی از چهار موضوع میان ایران و آژانس گفت: ما فکر نمی کنیم که درباره آن الان سوالی داشته باشیم که مستلزم فرایند باشد. به همین سادگی. هیچ مذاکره ای نیست که یکی را نگه داریم یا نه، بلکه درباره کار واقعی است.

وی گفت: ما درباره این موضوع مشخص کار کرده ایم که مربوط به بعد مشخصی از دیسک فلزی می شود. ما در گذشته یک سری فعالیت های راستی آزمایی داشتیم.

گروسی در ادامه گفت: یک سری سوال داشتیم و معتقدیم که در این مقطع کار بیشتری برای شفاف تر کردن آن وجود ندارد. پس نیازی به گنجاندن این موضوع در برنامه کاری نیست که برای چند ماه آینده داریم.

رافائل گروسی در مورد فرآیند بررسی و تحقیق مربوط به بحث پادمان ها بیان کرد: «هیچ ضرب الاجل مصنوعی و هیچ نتیجه از پیش تعیین شده ای وجود ندارد.»

دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درپاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در سفرش پیرامون کاهش سازوکارهای نظارتی آژانس در ایران صحبت کرده هم گفت: این مساله به مشروط به مذاکرات بازگشت به برجام است. ما در این رابطه اینبار صحبتی نکردیم چون ما سرگرم تدابیر اولیه هستیم که با آن آشنا هستید که به ما اجازه داده یکسری نظارت‌هایی را داشته باشیم تا به اجرای کامل برجام بازگردیم.

گروسی افزود که نیازی به طرح این موضوع در سفرش به ایران نداشته چون بازرسی‌ها طبق فرمتی که توافق شده جریان دارد.

گروسی یادآور شد که طبق توافق انجام شده « آن‌ها اطلاعات را تا زمان بازگشت به برجام نگه می‌دارند»/انتخاب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.