تاریخ انتشار : جمعه 13 اسفند 1400 - 9:00
کد خبر : 94878

استقبال روس ها از تقابل ایران و آمریکا

استقبال روس ها از تقابل ایران و آمریکا

آرمان شرق- گروه بین المللکجنگ روسیه علیه اوکراین بر مذاکرات وین سایه انداخته است و تحلیل ها درباره تاخیر در رسیدن به توافق زیر سایه این جنگ را مطرح می کنند. برخی نیز معتقدند این احتمال وجود دارد که روس ها در لحظات آخر در مذاکرات کارشکنی کنند. در این میان برخی خبرها نیز حکایت از حصول توافق طی روزهای آینده و بی توجه به جنگ اوکراین دارد.

آرمان شرق- گروه بین المللکجنگ روسیه علیه اوکراین بر مذاکرات وین سایه انداخته است و تحلیل ها درباره تاخیر در رسیدن به توافق زیر سایه این جنگ را مطرح می کنند. برخی نیز معتقدند این احتمال وجود دارد که روس ها در لحظات آخر در مذاکرات کارشکنی کنند. در این میان برخی خبرها نیز حکایت از حصول توافق طی روزهای آینده و بی توجه به جنگ اوکراین دارد.

سید صباح زنگنه تحلیگر مسائل بین‌الملل می‌گوید: روسیه از دشمنی فعلی ایران با آمریکا استقبال می‌کند نمی‌خواهد تنش بین این دو کشور در شرایط فعلی جنگ اوکراین کاهش پیدا کند.

جنگ روسیه علیه اوکراین بر مذاکرات وین سایه انداخته است و تحلیل ها درباره تاخیر در رسیدن به توافق زیر سایه این جنگ را مطرح می کنند. برخی نیز معتقدند این احتمال وجود دارد که روس ها در لحظات آخر در مذاکرات کارشکنی کنند. در این میان برخی خبرها نیز حکایت از حصول توافق طی روزهای آینده و بی توجه به جنگ اوکراین دارد.

سیدصباح زنگنه معتقد است؛ روس‌ها در شرایطی که غرب با تمام توان در مقابل آنها صف آرایی کرده تمایلی ندارند تا دشمنی بین ایران و آمریکا کاهش پیدا کند و حتی ایران را یک ابزار در کنار خود پس از آغاز بحران اوکراین می‌بینند.
بحران اوکراین، غرب را علیه روسیه متحد کرد

سید صباح زنگنه کارشناس مسائل منطقه و بین‌الملل در گفت‌وگو با قرن نو در خصوص احتمال کشیده شدن بحران اوکراین به روند مذاکرات احیای برجام در وین، اظهار داشت: مذاکرات وین با حضور ۶ کشور در حال برگزاری است و روسیه نیز تنها یکی از این کشورهای مذاکره‌کننده است.

وی گفت: با توجه به صف‌بندی های ایجاد شده بعد از ورود روس‌ها به خاک اوکراین، قطعا کشورهای غربی علیه روسیه صف‌بندی خواهند کرد که نمونه‌های آن را در این چند روز شاهد هستیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تشریح اقدامات متقابل روسیه درمقابل غرب، ابراز داشت: روسیه ممکن است به دلیل دشمنی ایران نسبت به آمریکا، با طولانی کردن مذاکرات وین مانع از به نتیجه رسیدن مذاکرات در وین شود.
روسیه از تقابل ایران با آمریکا استقبال می‌کند

وی اضافه کرد: اگر مذاکرات وین به نتیجه برسد، این احتمال وجود دارد که تقابل و موضع‌گیری بین ایران و آمریکا کاهش پیدا کند، به همین دلیل است که شاید روسیه برای حفظ ایران در کنار خود برای تقابل با آمریکا، از به نتیجه رسیدن سریع مذاکرات در وین استقبال نکند.

خروج آمریکا از مذاکرات یک بلوف سیاسی است

زنگنه در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد با فرسایشی شدن مذاکرات، آمریکا قید توافق با ایران را بزند و به مسیری که ترامپ ایجاد کرده بود بازگردد، بیان داشت: تهدید به خروج از مذاکرات تنها یک جنگ روانی، بلوف و مانور تبلیغاتی از سوی آمریکایی‌ها در قبال مسائل جاری در وین است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: نباید فراموش کنیم آمریکا با خروج از برجام مرتکب تخلف شد و باید امروز برای جبران گذشته تلاش کند.
آمریکا می خواهد برجام به سرعت جمع بندی شود

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که اوضاع انرژی اعم از نفت و گاز با مشکل مواجه شده و احتمال دارد ادامه اوکراین به این وضعیت دامن بزند، آمریکا می‌داند که نباید یک مشکل جدید برای بازار انرژی کند. به همین دلیل آمریکا تلاش می‌کند که موضوع برجام هرچه زودتر به جمع‌بندی برسد تا از افزایش بحران در جهان جلوگیری کند.

زنگنه در پایان با ارائه یک پیش‌بینی از نتیجه مذاکرات فعلی در وین، گفت: شرایط فعلی در جهان نشان می‌دهد که روند تسریع در ایجاد یک توافق بعید است و احتمالا مذاکرات با یکسری تعلل در رسیدن به نتیجه مواجه شود./قرن نو

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.