تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 - 8:53
کد خبر : 93724

دوئل قلعه‌نویی با پرسپولیس و دربی اصفهان

دوئل قلعه‌نویی با پرسپولیس و دربی اصفهان

آرمان شرق-گروه ورزش:آخرین باخت داخل میدان گل گهر در هفته دهم لیگ مقابل فولاد خوزستان رقم خورد و بعد از آنها شاگران قلعه نویی یا برده اند یا مساوی کرده اند ولی پرسپولیس فقط یک شکست دارد و ۴ برد متوالی داشته تا بتواند سایه به سایه استقلال صدرنشین حرکت کند. امیر قلعه نویی اگر بتواند پرسپولیس را متوقف کند یا آن را شکست بدهد ضمن اینکه به تیم خود کمک کرده تا شانس رسیدن به رتبه چهارم را داشته باشد کمک بزرگی به استقلال کرده تا فاصله بیشتری با پرسپولیس جدی ترین تعقیب کننده پیدا کند.

آرمان شرق-گروه ورزش:آخرین باخت داخل میدان گل گهر در هفته دهم لیگ مقابل فولاد خوزستان رقم خورد و بعد از آنها شاگران قلعه نویی یا برده اند یا مساوی کرده اند ولی پرسپولیس فقط یک شکست دارد و ۴ برد متوالی داشته تا بتواند سایه به سایه استقلال صدرنشین حرکت کند. امیر قلعه نویی اگر بتواند پرسپولیس را متوقف کند یا آن را شکست بدهد ضمن اینکه به تیم خود کمک کرده تا شانس رسیدن به رتبه چهارم را داشته باشد کمک بزرگی به استقلال کرده تا فاصله بیشتری با پرسپولیس جدی ترین تعقیب کننده پیدا کند.

دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر فردا برگزار می شود که در دو مسابقه حساس استقلال صدرنشین میزبان فجرشهیدسپاسی است و پرسپولیس در سیرجان به مصاف گل‌گهر می‌رود.
هفته نوزدهم لیگ برتر| استقلال بی‌دفاع مقابل فجر؛ دوئل قلعه‌نویی با پرسپولیس و دربی اصفهان

دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر همگی در روز چهارشنبه برگزار می شود. هفته‌ای که ممکن است برخی سرمربیان به خط پایان برسند و از تیم خود اخراج شوند.
نگاهی به این مسابقات می اندازیم؛

سپاهان – ذوب آهن؛ دربی اصفهان
دربی اصفهان می تواند تبدیل به یکی از جذاب ترین مسابقات هفته شود. سپاهان که خیلی ها تصور می کردند از شانس های اول قهرمانی لیگ برتر این فصل باشد در حال حاضر با یازده امتیاز اختلاف نسبت به استقلال صدرنشین در رده سوم جدول ایستاده است. زردپوشان اصفهانی ۸ امتیاز هم از پرسپولیس کمتر دارند و همین مساله آنها را از کورس قهرمانی تا حد زیادی دور کرده . سپاهان روند سینوسی در این فصل داشته و بعد از هر بردی دچار توقف ناگهانی و دور از انتظار شده است. شاگردان محرم نویدکیا هفته گذشته نیز در تهران مقابل هوادار تهران بدون گل متوقف شدند. مسابقه ای که حواشی هم برای این تیم ایجاد کرد و بعد از تعویض شهریار مغانلو ظاهرا مهاجم این تیم در گلایه ای دوستانه از نویدکیا بابت تعویضش انتقاد کرده است!
ذوب آهن هم در ۵ هفته اخیر خود یک مساوی و ۴ باخت داشته تا شایعه اولتیماتوم به مهدی تارتار منتشر شود البته مدیران باشگاه ذوب آهن بعد از جلسه ای که داشتند از سرمربی خود اعلام حمایت کردند.ذوب آهن ۱۸ امتیازی در رده دوازدهم جدول لیگ ایستاده و با ۸ گل زده یکی ازضعیف ترین خطوط حمله لیگ را در اختیار دارد.
به این ترتیب هر دو تیم اصفهانی برای برد تلاش می کنند ، هواداران هر دو تیم تقریبا از نتایج سرمربیان خود راضی نیستند و شاید سرمربی تیم بازنده به در خروجی باشگاه هدایت شود. بازی رفت دو تیم را ذوب آهن با نتیجه یک بر صفر برده است.

پیکان – تراکتور؛ پایان ناکامی قرمزپوشان تبریزی؟

پیکان هفته گذشته بازهم بیرون از خانه پیروز شد و توانست تیم ذوب آهن را در اصفهان شکست بدهد تا اکنون با ۲۸ امتیاز در رده پنجم جدول لیگ بایستد. رتبه ای که برای این تیم صنعتی بسیار مطلوب به نظر می رسد. از سویی دیگر تراکتور تبریز هفته گذشته در خانه اش به استقلال بازی را واگذار کرد تا ۸ هفته بدون برد را پشت سر بگذارد. قرمزپوشان تبریزی اکنون با ۱۴ امتیاز در رده سیزدهم جدول ایستاده اند اما اگر روند نتیجه گیری شان تغییر نکند ممکن است درجدول لیگ بازهم سقوط کنند. برخی مدعی هستند که شاید سولدو با ادامه این روند نتیجه گیری از سرمربی تراکتور کنار گذاشته شود. با این حال سولدو می گوید که باشگاه به او اولتیماتومی نداده است.
بازی رفت دو تیم در تبریز با نتیجه ۲ بر یک به سود پیکان به پایان رسیده بود.

صنعت نفت – نساجی؛ نبرد مربیان استقلالی

صنعت نفت آبادان بعد از ۴ برد متوالی هفته گذشته مقابل فجرشهیدسپاسی متوقف شدند. نساجی هم دو باخت متوالی مقابل پرسپولیس و گل گهر را متحمل شده است. تیم منصوریان با ۲۸ امتیاز در رده هفتم جدول لیگ ایستاده که رتبه ای راضی کننده برای هواداران آبادانی است. نساجی ۲۱ امتیازی هم در رده دهم جدول است که در صورت برد هم در این رده باقی می ماند اما نفتی ها شانس دارند که دو پله در جدول لیگ بالا بروند . تقابل دو مربی استقلالی لیگ دیدنی است البته ساکت الهامی مثل منصوریان سابقه بازی در استقلال را ندارد.نساجی بازی رفت را هم ۲ بر صفر باخته است.

آلومینیوم – مس؛ تحقق رویایی سومی رفسنجان؟

آلومینیوم اراک بعد از هفته نهم که تیم فجرسپاسی را با یک گل شکست داد دیگر رنگ برد را ندیده و دو باخت متوالی مقابل فولاد و پرسپولیس هم باعث شدکه شاگردان رسول خطیبی با ۲۵ امتیاز به رده هشتم جدول لیگ سقوط کنند. از سویی دیگر مس رفسنجان ۳۰ امتیازی پشت سر سپاهان۳۳ امتیازی در رده چهارم جدول لیگ ایستاده ومترصد سبقت گرفتن از تیم پرمهره سپاهان در جدول است. مس رفسنجان ۴ هفته است که در لیگ برتر شکست نخورده و با ۲۸ گل زده به همراه استقلال زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. آلومینیوم میلاد فخرالدینی را به دلیل ۴ کارت بودن و محرومیت در این بازی در اختیار ندارد. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

پدیده مشهد – هوادار؛ عنایتی به همشهری‌هایش رسید

پدیده هفته گذشته توانست اولین برد فصل خود را مقابل نفت مسجدسلیمان به دست بیاورد و به مسابقات آینده برای بقا امیدوارتر نگاه کند. تیم قعرنشین مشهدی که روزهای سختی را در لیگ برتر تجربه کرده برای ماندن تلاش می کند بازی های بعدی خود را ببرد. هوادار تهران هم که اولین فصل حضورش را در جدول لیگ تجربه می کند هفته گذشته توانست یک امتیاز ارزشمند از سپاهان بگیرد. رضا عنایتی سرمربی مشهدی هوادار این هفته مقابل همشهری هایش قرار می گیرد و هر دو تیم انگیزه های زیادی برای بردن دارند.هوادار در صورت برد شانس صعود یک پله ای در جدول لیگ را دارد تا به رده دهم برسد اما پدیده اگر برنده شود هم از رده شانزدهم جدول لیگ تکان نمی خورد.
بازی رفت دو تیم بانتیجه ۲ بر صفر به سود هوادار تمام شد.

فولاد – نفت مسجدسلیمان؛ دربی خوزستان با حضور مربیان آبی
دربی خوزستان با شرایط متفاوتی برگزار می شود در حالیکه نفت مسجدسلیمان با ۶ باخت متوالی در رده پانزدهم جدول لیگ جا خوش کرده و شاید می خواهد با گرفتن یک امتیاز و قطع نوار باخت های سریالی خود به فکر بقا باشد فولاد یکی از دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به فکر رسیدن به رتبه های چهارم و پنجم جدول لیگ است. شاگردان نکونام با ۲۵ امتیاز در حال حاضر روی پله نهم ایستاده اند.
نفت هنوز نتوانسته مجوز بازی بازیکنان جدیدش را از سازمان لیگ و فدراسیون بگیرد و فکری می گوید اگر این مجوز به آنها داده شود شاید بتواند تیم را در لیگ حفظ کند. تقابل محمود فکری سرمربی اسبق استقلال و جواد نکونام کاپیتان اسبق این تیم هم از نکات قابل توجه این مسابقه است.

گل گهر – پرسپولیس؛ دوئل دیدنی با قلعه نویی

آخرین باخت داخل میدان گل گهر در هفته دهم لیگ مقابل فولاد خوزستان رقم خورد و بعد از آنها شاگران قلعه نویی یا برده اند یا مساوی کرده اند ولی پرسپولیس فقط یک شکست دارد و ۴ برد متوالی داشته تا بتواند سایه به سایه استقلال صدرنشین حرکت کند. امیر قلعه نویی اگر بتواند پرسپولیس را متوقف کند یا آن را شکست بدهد ضمن اینکه به تیم خود کمک کرده تا شانس رسیدن به رتبه چهارم را داشته باشد کمک بزرگی به استقلال کرده تا فاصله بیشتری با پرسپولیس جدی ترین تعقیب کننده پیدا کند.در حال حاضر گل گهر ۲۸ امتیازی ششم جدول است. گل گهر مهدی تیکدری را دراین بازی ندارد و پرسپولیس هم امیدعالیشاه و سیامک نعمتی را نخواهد داشت.
پرسپولیس هم با ۴۱ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

استقلال – فجرشهیدسپاسی؛ تیم بی دفاع مجیدی

استقلال تنها تیم بدون شکست لیگ برتر و صدرنشین مسابقات که با ۲۸ گل زده زهردارترین خط حمله را دارد و فقط ۶ گل خورده و خط دفاعی مستحکمی دارد نباید مقابل تیم فجرشهیدسپاسی که در رده چهاردهم جدول ایستاده و فقط ۷ گل زده نگرانی داشته باشد. فجری‌ها ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد با این حال وضعیت استقلال برای بازی فردا وضعیت ایده‌آلی حداقل در خط دفاع نخواهد بود زیرا تا لحظه نوشتن این گزارش قرار شد که سیاوش یزدانی و مرادمند دو مدافع مستحکم آبی‌پوشان برای گذراندن خدمت سربازی خود رامعرفی کنند. در این صورت تغییرات ناخواسته زیادی در ترکیب استقلال ایجاد می شود. از سویی دیگر وریا غفوری به دلیل انضباطی از سوی فرهاد مجیدی در اختیار باشگاه قرار گرفته و آبی پوشان کاپیتان خود را هم نخواهند داشت.به این ترتیب شاید استقلال مقابل فجرسپاسی روز سختی را در ورزشگاه آزادی تجربه کند.

بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید آن هم در حالیکه تا لحظه‌های آخر استقلال برنده بازی بود و در پایان مسابقه فرهاد مجیدی گفت زشت ترین گل لیگ را خوردیم.

به هر حال باید دید وضعیت بازی استقلال بدون سربازانش چگونه خواهد بود. استقلال قبل از این مسابقه ۵ برد متوالی داشته و اکنون به دنبال ششمین پیروزی متوالی است. فجرسپاسی اما از هفته پنجم بردی نداشته است و در ورزشگاه آزادی هم شاید هدف اول فجر گرفتن یک امتیاز از صدرنشین بدون سرباز خواهد بود.

برنامه مسابقات هفته نوزدهم:

چهارشنبه ۴ اسفند
پدیده مشهد – هوادار تهران- ساعت ۱۵- ورزشگاه ثامن مشهد
پیکان تهران- تراکتور تبریز- ساعت ۱۵- ورزشگاه پاس قوامین تهران
صنعت نفت آبادان- نساجی مازندران- ساعت ۱۵- ورزشگاه تختی آبادان
فولاد مبارکه سپاهان اصفهان –ذوب آهن اصفهان – ساعت ۱۵- ورزشگاه نقش جهان اصفهان
آلومینیوم اراک- مس رفسنجان – ساعت ۱۵- ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
فولاد خوزستان -نفت مسجد سلیمان- ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
گل گهر سیرجان -پرسپولیس- ساعت ۱۷- ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان
استقلال – فجر شهید سپاسی شیراز – ساعت ۱۹- ورزشگاه آزادی تهران

جدول لیگ برتر:

۱- استقلال ۴۴ امتیاز

۲- پرسپولیس ۴۱ امتیاز

۳- سپاهان ۳۳ امتیاز

……….

۱۵- نفت مسجدسلیمان ۱۱ امتیاز

۱۶- پدیده مشهد ۸ امتیاز/ فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.