تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1400 - 17:34
کد خبر : 93294

تاکید شورای نگهبان بر اعلام رسمی و مکتوب موافقت دولت با رتبه‌بندی

تاکید شورای نگهبان بر اعلام رسمی و مکتوب موافقت دولت با رتبه‌بندی

آرمان شرق- گروه سیاست:عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: مجلس اصرار بر تصویب و اجرای رتبه بندی از مهر ماه ۱۴۰۰ دارد و امیدوار هستیم که هرچه سریع تر آخرین مراحل آن طی شود تا پس از تایید شورای محترم نگهبان این طرح به اجرا دربیاید.

آرمان شرق- گروه سیاست:عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: مجلس اصرار بر تصویب و اجرای رتبه بندی از مهر ماه ۱۴۰۰ دارد و امیدوار هستیم که هرچه سریع تر آخرین مراحل آن طی شود تا پس از تایید شورای محترم نگهبان این طرح به اجرا دربیاید.

احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم چهارمحال و بختیاری و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخصوص سرنوشت مصوبه مجلس درباره رتبه‌بندی معلمان و اینکه علیرغم موافقت دولت در زمان تصویب این مصوبه با ایراد اصل هفتاد و پنج مواجه شده است، گفت: مساله رتبه‌بندی معلمان به عنوان یکی از ضرورت‌های اصلی برای تکریم فرهنگیان عزیز سراسر کشور توسط مجلس و با همکاری دولت محترم، تصویب شد؛ با ایرادات جزئی به مجلس بازگشته است.

وی ادامه داد: قطعا اعتقاد مجلس بر این است که با توجه به هماهنگی‌هایی که با دولت شکل گرفته و تامین اعتباری که از سوی دولت پذیرفته شده است، طبیعتاً این مصوبه باید نهایی و تبدیل به قانون شود و با توجه به اینکه دولت اعتبار ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی را پیش‌بینی کرده و در صحن مجلس هم این مساله اعلام شده است، این طرح باید از مهرماه امسال اجرایی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با تاکید بر جایگاه مهم فرهنگیان در نظام آموزشی و تربیتی، عنوان کرد: مجلس اصرار دارد بر اینکه رتبه‌بندی معلمان به عنوان مهم‌ترین و اثربخش‌ترین قشر جامعه ما و مهمترین رکن نظام تربیتی کشور باید مورد توجه و اهتمام دولت قرار بگیرد. طبیعتاً اگر فرهیختگان و فرهنگیان عزیز ما در این حوزه از لحاظ معیشتی دغدغه نداشته باشند یا دغدغه کمتری داشته باشند با فراغت بال بیشتری به حوزه‌های پژوهش و آموزش خواهند پرداخت.

وی افزود: معلم ما باید فرصت داشته باشد کار پژوهشی و تحقیقاتی انجام دهد و وقتی که ما این زمان را از معلم عزیز ما می‌گیریم و مجبور می‌شود که برای تامین معیشت خود به شغل‌های دوم و سوم بپردازد؛ نه تمرکز او در نظام تربیتی شکل می‌گیرد و نه توانایی وقت گذاشتن در حوزه پژوهشی را دارد.

راستینه در خصوص ایراد شورای نگهبان به این طرح، گفت: آخرین خبری که از این طرح دارم، برخی ایرادات و اصلاحات نگارشی مدنظر شورای نگهبان در طرح توسط همکاران در کمیسیون آموزش برطرف شده و دوستان در انتظار نامه دولت هستند.

وی ادامه داد: دولت به مجلس رسماً اعلام کرده که این بار مالی را تامین می‌کند اما براساس نظر شورای نگهبان این موافقت دولت باید رسماً و مکتوب اعلام شود تا مشکل ایراد اصل هفتاد و پنجی نسبت به این مصوبه برطرف شود.

راستینه تاکید کرد: مجلس اصرار بر تصویب و اجرای رتبه بندی از مهر ماه ۱۴۰۰ دارد و امیدوار هستیم که هرچه سریع تر آخرین مراحل آن طی شود تا پس از تایید شورای نگهبان این طرح به اجرا دربیاید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.