تاریخ انتشار : یکشنبه 24 بهمن 1400 - 0:04
کد خبر : 92696

بهره‌برداری از ۶۰۵ طرح و پروژه پست بانک ایران

بهره‌برداری از ۶۰۵ طرح  و پروژه پست بانک ایران

آرمان شرق- گروه اقتصاد:دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در مراسم افتتاح ۶۰۵ طرح و پروژه بانک با اشاره به اینکه افتتاح ۸۳ باجه بانکی روستایی به چرخه ارائه خدمات مالی و بانکی، به صورت مستقیم با رفاه اجتماعی مردم در مناطق هدف بانک ارتباط دارد، گفت: امروز ۳۵ خدمت بانکی به مردم مناطق روستایی ارائه می‌شود و ۱۶۸ هزار نفر از جمعیت روستایی به بهره‌برداران خدمات بانکی پست بانک ایران اضافه شد و شمول مالی پست بانک ایران در کشور را به ۵۴ درصد ارتقا داد.

آرمان شرق- گروه اقتصاد:دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در مراسم افتتاح ۶۰۵ طرح و پروژه بانک با اشاره به اینکه افتتاح ۸۳ باجه بانکی روستایی به چرخه ارائه خدمات مالی و بانکی، به صورت مستقیم با رفاه اجتماعی مردم در مناطق هدف بانک ارتباط دارد، گفت: امروز ۳۵ خدمت بانکی به مردم مناطق روستایی ارائه می‌شود و ۱۶۸ هزار نفر از جمعیت روستایی به بهره‌برداران خدمات بانکی پست بانک ایران اضافه شد و شمول مالی پست بانک ایران در کشور را به ۵۴ درصد ارتقا داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری با تاکید بر اینکه اضافه شدن یک درصد به شمول مالی در مناطق روستایی به یکباره اتفاق نمی‌افتد، بلکه حاصل تلاش، برنامه ریزی مدیران و کارکنان بانک است، افزود: در طرح «پست بانکی شو» همکاران ما توانستند با مراجعه حضوری به منازل مردم در روستاها ۶۵۰ هزار فقره حساب جدید افتتاح کنند که شمول مالی پست بانک ایران را چهار درصد افزایش داد.
مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه توسعه شمول مالی بانک همواره قطره چکانی ولی پیوسته بوده است، ادامه داد: امیدوارم با تلاش بیشتر ۸۰ درصد جمعیت روستایی کشور به صورت مستقیم از خدمات پست بانک ایران بهره‌مند شوند.
دکتر شیری با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۹ هزار نفر با فعالیت در باجه‌های بانکی روستایی دارای درآمد ثایت و پایدار هستند، خاطرنشان کرد: در ۳۳ ماه گذشته ، پنج برابر درآمد آنان افرایش پیدا کرده و به عبارت دیگر نزدیک به ۵۰۰ درصد درآمد آنان افزایش پیدا کرده است. به عبارت دیگر درآمد باجه‌های بانکی روستایی هر سال به طور متوسط تا ۱۷۰ درصد افزایش داشته است و پایداری درآمد باعث به وجود آمدن شغل با ثبات در محیط روستایی شده است.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر اینکه به ازای هر ۱۰۰ نفر کارمند مستقیم بانک، ۳۲۲ نفر اشتغال مستقیم در باجه‌های بانکی روستایی ایجاد شده است، گفت: این مدل همکاری مطلوب بخش دولتی و خصوصی است که در ارتباط با هم، در یک همکاری تنگاتنگ برد- برد همگام هستند و این همکاری تبعات و آثار جانبی هم به دنبال دارد و به عنوان «آثار اجتماعی خدمات» محسوب می شود که یکی از این آثار، تامین مالی در روستاها است.
وی با اشاره به ایجاد ۵۲ هزار و ۴۶۰ شغل از محل این تامین مالی در روستاها افزود: صرفه جویی۱۱ هزار و ۱۷۰میلیون لیتری بنزین در سال که بیش از ۱۶۸ هزار میلیارد ریال در مصرف بهینه سوخت کشور تاثیر دارد یکی از ابن آثار اجتماعی خدمات است.
دکتر شیری ادامه داد: محاسبات نشان می دهد که حضور پست بانک ایران در روستاها، ۱۰۶ میلیون ساعت در سال، از حضور نیروی انسانی برای انجام عملیات مالی در شهرها صرفه جویی می کند که معادل ۱۱ هزار میلیارد ریال در مقیاس اقتصادی کشور است.
مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه در هر سال به طور متوسط ۸۲ میلیون تراکنش بانکی از طریق ابزارهای مالی یا باجه‌های بانکی روستایی انجام می‌شود، گفت: که به عنوان آثار اجتماعی حضور پست بانک در اقتصاد ملی جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.
بالاترین مقام اجرایی بانک استفاده کنندگان از اینترنت و موبایل بانک پست بانک ایران در روستاها را بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: استفاده از این ابزارها علاوه بر اینکه دسترسی به خدمات بانکی را تسریع می‌کند، سواد الکترونیکی و شکاف دیجیتال روستاها و شهرها را کم می‌کند که برنامه بانک نیز توسعه این بخش از خدمات است تا درصد شمولیت بانکداری الکترونیک در حوزه روستا متناسب با نقاط شهری افزایش پیدا کند.
دکتر شیری با بیان اینکه نگاه ما به ارائه خدمات بانکی علاوه بر دیدگاه کسب و کاری برای باجه‌های بانکی روستایی، توجه بیشتر مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه روستا است که از طریق باجه‌های بانکی روستایی اتفاق می‌افتد، گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سال آتی با پیشنهاد پست بانک ایران برای توسعه ابزارهای پرداخت در روستاها، با استفاده از امکانات این وزارتخانه موافقت کرده است و دستورات لازم به واحدهای مربوط داده شده که با انجام این پیشنهاد، جهش دیگری در حوزه بانکداری الکترونیک در باجه‌های بانکی و کسب و کارهای روستایی اتفاق می‌افتد.
بر اساس این گزارش، ۶۰۵ پروژه پست بانک ایران با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۵۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات بخش دولتی و خصوصی در سراسر کشور با حضور مدیر عامل، اعضای هیات مدیره و معاونین و مدیران امور و با حضور آنلاین مدیران استانی به مناسبت دهه مبارک فجر و در آستانه چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.