تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 16:55
کد خبر : 92366

عزیزبک آمانوف به استقلال پیوست

عزیزبک آمانوف به استقلال پیوست

آرمان شرق- سرانجام قرارداد عزیزبک آمانوف بازیکن ازبکستانی به صورت رسمی با باشگاه استقلال به امضا رسید. این بازیکن که شب گذشته وارد تهران شده بود، امروز با حضور در باشگاه استقلال و در دیدار با مصطفی آجورلو مدیرعامل آبی‌پوشان پایتخت، قرارداد نهایی و رسمی خود را به مدت ۲ سال و نیم به امضا رساند.

عزیزبک آمانوف بازیکن ازبکستانی، با عقد قرارداد رسمی به عضویت باشگاه استقلال درآمد تا به عنوان سومین بازیکن خارجی آبی‌پوشان معرفی شود.

سرانجام قرارداد عزیزبک آمانوف بازیکن ازبکستانی به صورت رسمی با باشگاه استقلال به امضا رسید. این بازیکن که شب گذشته وارد تهران شده بود، امروز با حضور در باشگاه استقلال و در دیدار با مصطفی آجورلو مدیرعامل آبی‌پوشان پایتخت، قرارداد نهایی و رسمی خود را به مدت ۲ سال و نیم به امضا رساند.

عزیزبک آمانوف بازیکن ۲۴ ساله استقلال، متولد منطقه زرافشان در استان نوایی ازبکستان است. او در سال ۲۰۱۷ و دیدار برابر بخارا، اولین بازی رسمی خود در لیگ ازبکستان را با لباس لوکوموتیو تاشکند انجام داد. این بازیکن رکورد جالبی را به ثبت رسانده و در زمان حضور در تیم سابق خود، بجز پست دروازه‌بانی در تمامی پست‌های دیگر به میدان رفته است.

این بازیکن ۱۷۳ سانتی‌متری و چپ پای ازبکستانی، فوتبالش را از رده‌های پایه لوکوموتیو تاشکند آغاز کرد و بجز یک مدت کوتاه که به صورت قرضی راهی بخارا شده بود، تنها لباس لوکوموتیو را بر تن کرده است.

آمانوف که به همراه لوکوموتیو تاشکند دو قهرمانی لیگ ازبکستان را به دست آورده، در رده‌های پایه کشورش از جمله تیم‌های ملی زیر ۲۰ و زیر ۲۳ سال حضور داشته و ۳ بار نیز برای تیم ملی بزرگسالان ازبکستان از جمله دیدار با سوئد به میدان رفته و یک گل نیز وارد دروازه تیم ملی مالزی کرده است.

وی در زمان حضور در تیم ملی امید ازبکستان و تقابل با تیم ملی امید ایران با هدایت فرهاد مجیدی، جزو بازیکنان تیم ملی کشورش بود.

آمانوف که قابلیت بازی در پست‌های متعددی را دارد، فصل گذشته موفق شد ۱۱ بار برای لوکوموتیو تاشکند گلزنی کرده و ۴ بار نیز پاس گل بدهد. او به طور کلی ۸۹ بار برای دو تیم لوکوموتیو تاشکند و بخارا به میدان رفته که حاصل آن ۱۵ گل و ۷ پاس گل بوده است.

با پیوستن آمانوف به استقلال، او به سومین بازیکن خارجی این فصل آبی پوشان تبدیل می شود. رودی ژستد و کوین یامگا دیگر بازیکنان خارجی استقلال به شمار می آیند./ ورزش‌سه

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.