تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1400 - 19:53
کد خبر : 91921

نگاه دلار به مذاکرات وین/ ریزش شدید بازار ارز در صورت توافق!

نگاه دلار به مذاکرات وین/ ریزش شدید بازار ارز در صورت توافق!

آرمان شرق- طی هفته‌های گذشته دلار با ثبات خود در محدوده‌های مشخص و نوسانات اندک نشان داده بود که به دستیابی توافق خوشبین است و با کوچکترین اخباری از وین، مسیر نزولی را در پیش می‌گیرد. به همین دلیل بود که با انتشار اخبار مربوط به احتمال لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران و همچنین دستیابی به یک توافق موقت دو ساله که البته اندکی بعد تکذیب شد شاهد تغییر کانال دلار و ریزش هزارتومانی قیمت این اسکناس در بازار بودیم.

بازار ارز پس از تلاطماتی که روز گذشته تجربه کرد، امروز تقریبا آرام بود و دلار آزاد اندکی افزایش یافت.
بازار ارز پس از نوسانات شدیدی که روز گذشته به دنبال اخبار مثبت سیاسی تجربه کرد، امروز تقریبا آرام و حتی مقداری افزایشی بود.
به این ترتیب دلار آزاد صبح امروز را با اندکی کاهش قیمت شروع کرد و تا محدوده ۲۶هزار و ۳۰۰تومان پایین آمد.

اما پس از آن اندکی افزایشی شد و در این ساعت از معاملات در قیمت ۲۶هزار و ۷۰۰تومان معامله می‌شود اما همچنان در کانال ۲۶هزارتومان باقی مانده است.

کانون صرافان نیز امروز دلار را با ۵ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته اعلام کرد. البته قیمت مبادله دلار در معاملات عصر نسبت به صبح تغییر چندانی نداشته است و در قیمت ۲۴هزار و ۳۳۱تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۶۲۴تومان برای فروش معامله می‌شود.

روز گذشته دلار در صرافی‌ها با قیمت ۲۴هزار و ۸۴۸تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۱۴۲تومان برای فروش معامله می‌شد.

همچنین یورو در صرافی‌ها، ۲۸هزار و ۲۲۲تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۶۱۵تومان برای فروش قیمت خورده است که نسبت به صبح اندکی کاهش را نشان می‌دهد. روز گذشته نیز یورو در صرافی‌ها ۲۸هزار و ۴۳۲تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۸۰۴تومان برای فروش اعلام معامله شد.

صرافی ملی هم، قیمت دلار را حدود ۵۰۰تومان کاهش داد و به ۲۴هزا رو ۵۹۸تومان برای فروش و ۲۴هزا رو ۳۵۲تومان برای خرید رسانده است. یورو نیز در تابلوی این صرافی با حدود ۶۰تومان افزایش قیمت، ۲۸هزار و ۶۸۲تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۳۹۷تومان برای خرید قیمت نمایان شد.

عمده تحلیلگران معتقدند دلار با رسیدن اخبار قوی‌تری از توافق، بیش از این کاهش خواهد یافت و باید منتظر ادامه این روند نزولی باشیم. در مجموع طی هفته‌های گذشته دلار با ثبات خود در محدوده‌های مشخص و نوسانات اندک نشان داده بود که به دستیابی توافق خوشبین است و با کوچکترین اخباری از وین، مسیر نزولی را در پیش می‌گیرد. به همین دلیل بود که با انتشار اخبار مربوط به احتمال لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران و همچنین دستیابی به یک توافق موقت دو ساله که البته اندکی بعد تکذیب شد شاهد تغییر کانال دلار و ریزش هزارتومانی قیمت این اسکناس در بازار بودیم./ اقتصادآنلاین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.